Zwakke punten Golf 6

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
schipper777
Type auto: golf 4

Zwakke punten Golf 6

Bericht door schipper777 »

Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een nieuwe auto. Nu heeft elke auto wel zijn zwakke punten en mankementen. Niets is perfect...toch?

Weten jullie wat bekende problemen zijn bij een golf 6? Gaat om de benzine uitvoering.
Afbeelding
GTIDEEPBLUE
Type auto: GTI 7 performance

Re: Zwakke punten Golf 6

Bericht door GTIDEEPBLUE »

Zelf 2 jaar GTI 6 gereden. Enige waar ik echt ontevreden over was waren de remmen. Bij enthousiast gebruik lieten deze wel eens te wensen over.
Ander zwakker punt is tractie bij optrekken vanaf stilstand, zonder gecontroleerd gasgeven kan de auto gaan bokken en tractie verliezen.
Als we gaan mierenneuken; het GTI logo in aluminiumlook op het stuur is gemaakt van hard plastic, nogal goedkoop imo.
bzb

Bericht door bzb »

Dat botst wat fijner...
wsnbm
Type auto: GOLF 6 GTI

Bericht door wsnbm »

GTIDEEPBLUE schreef:Zelf 2 jaar GTI 6 gereden. Enige waar ik echt ontevreden over was waren de remmen. Bij enthousiast gebruik lieten deze wel eens te wensen over.
Ander zwakker punt is tractie bij optrekken vanaf stilstand, zonder gecontroleerd gasgeven kan de auto gaan bokken en tractie verliezen.
Als we gaan mierenneuken; het GTI logo in aluminiumlook op het stuur is gemaakt van hard plastic, nogal goedkoop imo.
Behalve je opmerking over het logo ben ik het helemaal met je eens.
Ik kom uit een Swift 2012 nieuw gekocht, ik ging proefrijden in de Golf 6 GTI en bij het remmen dacht ik "hij gaat toch nog wel remmen??".
Dat verwacht je niet bij een sportauto.

En het bokken valt mij ook zwaar tegen, ik rij in een DSG en bij al een beetje snel rem los gas erop gaat hij enorm bokken, wat niet zo erg wanneer je alleen bent, maar wanneer de kinderen erbij zijn is dat wel een beetje eng, terwijl je echt niet als een F1 coureur ervandoor gaat.

Volgende wordt voor mij dan ook een 4 motion, over 5 jaar :-).
Wat heb je aan AL die pk's alstie bij een beetje optrekken al begint te bokken en te spinnen?
bzb

Bericht door bzb »

merk wel sinds ik een schroefset eronder heb dat t een stuk beter remt gek genoeg, minder neigen wellicht naar voor en zo meer remkracht van achter wellicht, ga nu ook de achterdempers stijver zetten voor minder onderstuur en bokken hoop ik, al maakt hij laatste tijd prachtige burn outs bij t optrekken :D

mij valt verder dt gti 100 % mee nog niks stuk in 50.000 km "gereden" te hebben, een unicum voor mij 8-)
wsnbm

Bericht door wsnbm »

Wat ik ook een minpunt vind, zijn de stoelen.
Bijna geen onderrug ondersteuning.

Hoe ervaren jullie dat?

Ik leg de lat natuurlijk wel hoger als bij een new Swift van 16000 euro nieuw.
We hebben het hier over een auto van 90.000 GULDEN!
bzb

Bericht door bzb »

pendaaltje aan de zijkant van je stoel rugleuning al geprobeerd?
wsnbm

Bericht door wsnbm »

Heb dat hendeltje ook gevonden.
Ik krijg de juiste afstelling niet voor elkaar, zal best aan mijn rare lichaam leggen.

:-)
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

De remmen, tractie bij vochtig weer, de TSI motoren zijn niet het meest betrouwbaar en de diefstalgevoeligheid is een issue.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Remmen herkenbaar! Tot ik de standaard schijven verving voor EBC Blade Discs icm Red Stuff blokken....heb de voorzijde op de R32 al gedaan en achter moet nog, ook een stom gezicht nu als je ziet dat de voorvelgen veel schoner zijn dan de achtervelgen.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Drazle
Type auto: Golf MK6 Gti

Bericht door Drazle »

Iedere auto heeft ze minpunten als je met kritisch oog kijkt. Punt is of je er als eigenaar mee kan leven en voor de dag durft te komen. Ik zou nog niet dood in een fransman of jap gevonden wille worden maar das oersoonlijk ;-)
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Drazle schreef:Iedere auto heeft ze minpunten als je met kritisch oog kijkt. Punt is of je er als eigenaar mee kan leven en voor de dag durft te komen. Ik zou nog niet dood in een fransman of jap gevonden wille worden maar das oersoonlijk ;-)
Klopt, maar daarom heeft schipper777 dit topic ook aangemaakt vermoed ik.
Om te zien of er voor hem onaanvaardbare dingen boven water komen.

Voor de mk6 zijn volgens mij de kettingproblemen het meest schokkend (als je ze hebt)
Ook zul je de auto op zoveel mogelijk punten moeten beveiligen, dat is gewoon sterk aan te raden.
Afbeelding
WJ_GTI
Type auto: Golf MK VII GTI

Bericht door WJ_GTI »

irritant is de ronde draaiknop van het schuifdak (als je die hebt), er zit geen verlichting in en de middenstand is lastig te zien.
(is bij een 5 GTI beter).
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

WJ_GTI schreef:irritant is de ronde draaiknop van het schuifdak (als je die hebt), er zit geen verlichting in en de middenstand is lastig te zien.
(is bij een 5 GTI beter).
Je voelt hem als die in zijn "dicht" stand kom te staan een iets hardere tik geven. Zo herken ik tenminste als die op zijn "dicht" stand komt te staan.

Ik vind het ook irritant dat de spiegels niet altijd openklappen als je aan het knopje draai. Soms moet ik hem 2/3x op de open stand zetten voordat die het doet.

Wat crokko al zei het beveiligen van de wagen erg rot dat het moet maar als je eenmaal alles heb gedaan dan slaap je wel een stuk lekkerder :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
justin--92
Type auto: Polo 6r GTI

Bericht door justin--92 »

KnuffelTurk schreef:
WJ_GTI schreef: Ik vind het ook irritant dat de spiegels niet altijd openklappen als je aan het knopje draai. Soms moet ik hem 2/3x op de open stand zetten voordat die het
Ik heb hier inderdaad ook soms last van, al valt het mij wel op dat als je het contact een stuk of 3 sec. aan heb en de knop dan pas omschakelt hij het dan wel doet (in 1 keer)
De keren dat hij het niet meteen doet, ligt misschien aan dat we het net een fractie te vroeg hebben gedaan ?!

Mijn grootste minpuntje van de GTI is ook inderdaad de tractie.. Al heeft het ook wel weer wat dat je je hoofd erbij moet houden wil je zo maximaal mogelijk in z'n 1 bij het stoplicht de 211 pk'tje op het asfalt krijgen .. Ik heb zelf een DSG, en in z'n 1 kan ik het pedaal egt maar max 60/70 procent intrappen ..

Grootste (uiterlijke) pluspuntje van de gti is voor mij het sportieve stuur :mrgreen: Haha
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
wsnbm

Bericht door wsnbm »

Er zijn zeker vele malen meer voordelen dan nadelen, maarja dat werd niet gevraagd :mrgreen:

Maar wat rijdt hij GE WEL DIG lekker!!!!!

constant met een glimlach op mijn gezicht.

:D :D :D
Drazle
Type auto: Golf MK6 Gti

Bericht door Drazle »

wsnbm schreef:Er zijn zeker vele malen meer voordelen dan nadelen, maarja dat werd niet gevraagd :mrgreen:

Maar wat rijdt hij GE WEL DIG lekker!!!!!

constant met een glimlach op mijn gezicht.

:D :D :D
Ik deel die mening met 100%
En ik denk alle gti rijders hiero
ron1966
Contacteer:

Bericht door ron1966 »

Als je geen andere keuze hebt :evil:
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”