Tips voor het chippen/afstellen
Tips voor het chippen/afstellen
Op korte termijn wil ik mijn GTI laten chippen bij JD. Ik heb reed de kat laten verwijderen en een K&N typhoon inlaatkit dus er zullen zeker PK's bij gaan komen. Maar wat kan er nog meer gedaan worden om een nog net even beter resultaat te bereiken? Op de Hans Sloot/JD meeting vorig jaar merkte ik dat sommige onder ons vooraf wat extra's hadden kunnen doen voor een nog mooier resultaat.
Ik dacht zelf aan:
- BP Ultimate 98 in de tank
- nieuwe/schone luchtfilter
- vloeistoffen op niveau en vers
Maar waarschijnlijk zijn er nog meer zaken die helpen zoals: Vooraf Tankje met injectoren reiniger leeg rijden of iets dergelijks. Of misschien heeft JD nog goede tips?
Ik dacht zelf aan:
Maar waarschijnlijk zijn er nog meer zaken die helpen zoals: Vooraf Tankje met injectoren reiniger leeg rijden of iets dergelijks. Of misschien heeft JD nog goede tips?
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Tips voor het chippen/afstellen
Inlaat traject laten reinigen bij Hans Sloot
Grotere down pipe
Dan pak je nog een paar extra pk's en je hebt weer een frisse motor
Grotere down pipe
Dan pak je nog een paar extra pk's en je hebt weer een frisse motor
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Ja ook dat zijn zeker verbeteringen, alleen ook duur. Ik bedoel meer zaken die je vrij makkelijk thuis kan doen en/of zeer weinig kost.
verse bougies misschien
paar flessen bioethanol meenemen
paar flessen bioethanol meenemen
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
wel de goede bougies, ngk platinum dacht ik??
bio zou ik alleen erbij doen als je altijd zo rijd met dat mengsel, hij word afgesteld op wat je erin heb, dus rij je normaal met 98 zou ik t zo laten
bio zou ik alleen erbij doen als je altijd zo rijd met dat mengsel, hij word afgesteld op wat je erin heb, dus rij je normaal met 98 zou ik t zo laten
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Als de auto al wat km's heeft gemaakt zou ik het inlaattraject laten schoonmaken.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Bougies vervangen... Das ook een goed idee. Inlaat reinigen ook inderdaad. Mijn GTI heeft 65.000 gelopen dus zal nog mee vallen hoop ik.
Heb wel gehoord dat ze bij JD zeiden dat de kop vervuild was bij sommigen en dat zagen aan de cijfers, dus het is zeker iets om over na te denken als je veel kilometers gereden hebt.
Heb wel gehoord dat ze bij JD zeiden dat de kop vervuild was bij sommigen en dat zagen aan de cijfers, dus het is zeker iets om over na te denken als je veel kilometers gereden hebt.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
65.000, dan wordt het wel zo'n beetje tijd voor de grote schoonmaak. Neem eens contact op met Hans Sloot om het te bespreken. Straks heb je de motor laten chippen en moet je mogelijk in de nabije toekomst toch gaan schoonmaken (en zie je dus het resultaat daarvan niet terug op de uitdraai).Tim240 schreef:Bougies vervangen... Das ook een goed idee. Inlaat reinigen ook inderdaad. Mijn GTI heeft 65.000 gelopen dus zal nog mee vallen hoop ik.
Gr. Renco
Dit:
- Inlaattraject laten reinigen door Hans Sloot
- gelijk nieuwe bougies erin
- betere DV plaatsen
- ik zou het benzine filter ook gewoon vernieuwen.
En:Tim240 schreef:Ik dacht zelf aan:
- Inlaattraject laten reinigen door Hans Sloot
- gelijk nieuwe bougies erin
- betere DV plaatsen
- ik zou het benzine filter ook gewoon vernieuwen.

Hier nog wat info mbt de NGK bougies:bzb schreef:wel de goede bougies, ngk platinum dacht ik??
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... it=Bougies
DV is idd ook een goeie. Heb begrepen dat ze zeker na het chippen het snel begeven. Heb die van mij gelukkig al vervangen voor een D versie.
Brandstoffilter... Hmm die is nieuw voor mij. Levert dat extra pk's op? En is die makkelijk zelf te vervangen?
Brandstoffilter... Hmm die is nieuw voor mij. Levert dat extra pk's op? En is die makkelijk zelf te vervangen?
Is makkelijk zelf te vervangen. Mocht je naar Hans Sloot gaan, laat je het hem gewoon doen, die doet dat met zijn ogen dicht.Tim240 schreef:Brandstoffilter... Hmm die is nieuw voor mij. Levert dat extra pk's op? En is die makkelijk zelf te vervangen?
Het brandstoffilter staat niet eens meer op de onderhoudslijst. Met andere woorden, het wordt niet nodig geacht om deze te vervangen. Maar als dit nog nooit gedaan is, zou ik het zeker toch doen. Alles wat vuil kan worden, behoeft onderhoud.
Of dit extra pk's levert, nee. Maar perfectie zit in hele kleine dingen.
Het is toch een beetje de aorta van je GTI, zo kan je het zien.

Mocht je Hans Sloot bellen, kun je dat ook vragen, ik kreeg de tip ook van hem.

Je hebt me overtuigd. Wat kost het ongeveer bij Hans Sloot?Of dit extra pk's levert, nee. Maar perfectie zit in hele kleine dingen.
Het is toch een beetje de aorta van je GTI, zo kan je het zien.![]()
Mocht je Hans Sloot bellen, kun je dat ook vragen, ik kreeg de tip ook van hem.
Ik heb voor een origineel brandstoffilter €32,00 betaald (bij de VW dealer) excl montage.

puur even uit interesse
wat kost een inlaat reiniging (ik weet ik kan ook hans sloot bellen) maar ik heb nog geen 6 gti
als het goed is heb ik eind van deze maand een andere auto (liefst dus de 6 gti)
en ben dus aan het kijken wat alles kost/tips en tricks enzo
wat kost een inlaat reiniging (ik weet ik kan ook hans sloot bellen) maar ik heb nog geen 6 gti
als het goed is heb ik eind van deze maand een andere auto (liefst dus de 6 gti)
Chemische inlaatsysteemreiniging bij Hans Sloot ca €200,00 incl btw.wjb#222 schreef:puur even uit interesse

thanks
en hoe zit het met een catch can ? of was dit enkel bij de tfsi blokken?

Catch can kan zeker. Voorkomt vervuiling en geeft schonere verbranding.wjb#222 schreef:thanks![]()

Zou ook zeker een k&n inlegfilter kopen, die lgaf vrijwel het gelijke als een carbonio, en nooit meer je papieren vervangen scheelt ook.
- Dik Eikelboom
- Type auto: Golf mk5 GTI
- Contacteer:
Die heb ik nog liggen weinig km's mee gereden.
Wat je zeker ook moet doen voor de chip is minstens de prekat er laten uit kloppen of ideaal een andere downpipe met racekat van Milltek ofzo, op die manier gaat je turbo veel sneller opspoelen wat de auto veel aangenamer doet rijden (verminderen turbo lag)
ja idd en zoizo 98 tanken scheelt ook heel veel
op mijn golf 4 gti (2x gerold bij jd)
op 95 was het 148.1 pk
op 98 was het 155,9 pk
bijna 8pk op een originele gti (dus zonder uitlaat of chip of wat dan ook)
op mijn golf 4 gti (2x gerold bij jd)
op 95 was het 148.1 pk
op 98 was het 155,9 pk

bijna 8pk op een originele gti (dus zonder uitlaat of chip of wat dan ook)
Dat scheelt inderdaad veel.
Maar ik begrijp dat er niet echt goedjes/toevoegingen zijn zoals "injectoren reiniger" waar mensen hier positieve ervaringen mee hebben?
Maar ik begrijp dat er niet echt goedjes/toevoegingen zijn zoals "injectoren reiniger" waar mensen hier positieve ervaringen mee hebben?
sea foam
kwam toch wel wat rook uit voor eentje die 50.000 had gereden, niet de power wolken van amerikaanse voorbeelden op youtube, maar je kan ermaar vanaf zijn
1 maar, hier niet te krijgen dus meenemen bij je volgende bezoek aan amerika, ik heb genoeg in vooraad voor mn gti zn leven dus dat scheelt

1 maar, hier niet te krijgen dus meenemen bij je volgende bezoek aan amerika, ik heb genoeg in vooraad voor mn gti zn leven dus dat scheelt
Ahh oké. Is dit ook een soort van chemische reinigen? Heb je er zelf voordeel van gevoeld? Is het niet gewoon te bestellen en hier naartoe te sturen?bzb schreef:sea foamkwam toch wel wat rook uit voor eentje die 50.000 had gereden, niet de power wolken van amerikaanse voorbeelden op youtube, maar je kan ermaar vanaf zijn