Hallo allemaal,
achter mijn GTI zit ''natuurlijk'' geen trekhaak, dit vind ik prima zo omdat ik ook geen trekhaak nodig heb. Maar komende zomer ben ik van plan op met mn GTI richting Frankrijk of Italie te gaan, maar de racefiets moet ook mee.
Nu ben ik op zoek naar een geschikte fietsendrager voor mijn GTI, een ''spanbanddrager'' een fietsendrager die op de achterklep bevestigd wordt.
Heeft iemand op het forum hier ervaring mee, graag jullie reactie.
Fietsendrager voor GOLF GTI V
Re: Fietsendrager voor GOLF GTI V
Geen ervaring mee. Maar is het niet handiger om een roofrack te gebruiken? Dan kan je nog gewoon in de achterbak komen als je iets wil pakken of zo. Sterker nog, in sommige koffers zou de fiets passen als je het voorwiel verwijdert. Kan je ook nog eens ergens heen rijden, met koffer op slot fiets er in laten.
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
Klopt ook, ik ga nu voor een roofrack. Heb al een mooie gezien van thule voor mn 3 deurs gti!
Koffer wordt lastig, mijn racefiets gaat daar niet inpassen vanwege mn zadelbuis, deze is op maat gezaagd en kan daardoor niet lager, dus die gaat niet in een koffer passen.
Koffer wordt lastig, mijn racefiets gaat daar niet inpassen vanwege mn zadelbuis, deze is op maat gezaagd en kan daardoor niet lager, dus die gaat niet in een koffer passen.
Roofrack lijkt me inderdaad het beste plan.PH-GTI schreef:Klopt ook, ik ga nu voor een roofrack. Heb al een mooie gezien van thule voor mn 3 deurs gti!
Je kan best ook zo'n rack nemen waar je voorvork op de fietsendrager zelf steunt, dit is veel stabieler als het voorwiel vastbinden.
Zoals deze: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000
Als je carbonnen wielen hebt, apart meenemen en niet op het rack gebruiken. Als je deze hard zou vastzetten met de gespen kan je de carbon beschadigen.
Vergeet niet dat als je via Frankrijk rijdt dat je altijd de péage moet nemen voor vrachtwagens, anders gaat je fiets er niet lang blijven opstaan wegens de geringe hoogte van de péage voor personenwagens.
inderdaad, mijn fiets is compleet carbon dus daar hou ik inderdaad rekening mee
beetje jammer dat een fiets van 3k van je dak knalt 

De carbonnen fiets op zich zal geen probleem zijn.PH-GTI schreef:inderdaad, mijn fiets is compleet carbon dus daar hou ik inderdaad rekening meebeetje jammer dat een fiets van 3k van je dak knalt
Het zijn de carbonnen wielen/velgen blijkbaar die kwetsbaar zouden kunnen zijn door die gespen, zeker als ze wat hoger zijn (5cm bv) en er zijwind is.
Denk nu wel dat als je die drager neemt waar je je voorvork kan in klikken dat dit minder een probleem zal zijn.
Goed zoeken. Het stikt op MP van die hele oude en extra brede koffers. Het lijkt me sterk dat je daar je frame met zadelbuis niet in zou krijgen. Als je die als het ware diagonaal in legt zonder voorwiel zou dat toch echt moeten lukken, zeker als je ook nog je achterwiel verwijdert. Dekentje onderin de koffer, frame er in met de cassette/derailleur zijde naar boven, en de wielen achterin in wieltassen.PH-GTI schreef:Klopt ook, ik ga nu voor een roofrack. Heb al een mooie gezien van thule voor mn 3 deurs gti!
Je breedste punt is dus bottombracket-bovenkant zadel. Als je die hoogte weet, kan je ook een koffer zoeken met die (inwendige) breedte.
Dat zou persoonlijk altijd mijn voorkeur hebben boven een fietsenrek op het dak. Want je bent veel winder hoog, minder stress op je voorvork, en minder angst als je de auto ergens 5 minuten wil parkeren.