Golf 6 garantie verlengen

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
Mehmett
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2013, 00:35
Type auto: Mk6
Locatie: Amsterdam

Golf 6 garantie verlengen

Bericht door Mehmett »

Hoi

Een kleine vraagje, toen ik mijn golf had gekocht kon ik probleem loos mijn garantie verlengen das. Welt garantie. Dus nu twee maanden voor mijn garantie gebeld, hoor ik ineens dat vw bank vanaf 1 januari geen garantie meer verlengt.

Kunnen ze zomaar dit wijzigen zonder je klanten van te voren onformeren?

Gr
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 6 garantie verlengen

Bericht door TheDGM »

Garantie kan volgens mij maar 1x verlengt worden, had laatst zelf nog gebeld naar vw ivm mogelijke aankoop van een andere wagen.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Golf 6 garantie verlengen

Bericht door WimGTI »

Een paar dagen geleden kreeg ik bericht van mijn dealer dat mijn garantie binnenkort zou aflopen, of ik interesse had ik verlening. Kreeg er een brochure van VW Zekerheidpolis bij, waar letterlijk in staat:
'...U kunt de Zekerheidspolis telkens met één jaar verlengen. Een verlenging van de Volkswagen Zekerheidspolis kunt u aanvragen in de laatste drie weken van uw huidige Zekerheidspolis of binnen 10.000 km voordat u de gekozen kilometergrens van 100.000 of 150.000 bereikt.'
Daarbij stond dat verlengen kon tot dat de auto 6 jaar oud is.

Ik heb de dealer nog niet gesproken, maar zal er t.z.t. wel expliciet naar vragen of meerdere malen verlengen kan.
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Golf 6 garantie verlengen

Bericht door WimGTI »

Bij de dealer langs geweest voor het verlengen van de garantie. Het blijkt dat de voorwaarden zijn gewijzigd.
Direct de dealer vriendelijk bedankt voor het verstrekken van verkeerde informatie (wat ik door had gekregen waren de 2013 voorwaarden).

Zoals het mij nu is uitgelegd:
Voor de vervaldatum van de fabrieksgarantie kun je voor maximaal 2 jaar de garantie verlengen (1 jaar +/- € 420,- of 2 jaar +/- € 1.050,-).
De dealer kon mij niet bevestigen of je, bij het kiezen van 1 jaar, nogmaals 1 jaar kunt verlengen om tot 2 jaar te komen. Dat zou dan afhankelijk zijn van de voorwaarden van dat betreffende jaar waarin de extra gekochte garantie afloopt.
Ook is de kilometergrens naar beneden bijgesteld, namelijk maximaal 100.000 km.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1113
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Golf 6 garantie verlengen

Bericht door Tino »

Heb het net gistern ook met een jaar verlengd je moet inderdaad gelijk kenbaar maken of het 1 of 2 jaar wordt na het 3e jaar staat niet op de keuze lijst.
Ben dus maar voor 1 jaar extra gegaan ook omdat het max 100.000 is en na drie jaar de teller op 93.000 zal staan en ik voor 7.000 km geen bak met geld ga uitgeven ;)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten