RNS 310 icm Kufatec Basic Plus probleem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

RNS 310 icm Kufatec Basic Plus probleem

Bericht door FGT »

Vandaag bij Erwin en Maurice geweest om mn RNS 310 en de Kufatec Basic Plus te laten monteren.
Deze mannen hebben echt hun VW hart op de juiste plaats zitten. Weten een hoop en delen dat graag hun bezoekers! Echt een aanrader voor als je iets gedaan/gemonteerd wil hebben. Tevens is het café elke zaterdag geopend. Gasten van vandaag waren: Liu, Burak en Eddie. Altijd gezellig :mrgreen:

Nu het probleem:

Nadat Maurice alles gemonteerd heeft, kon alles gecodeerd worden. Nu treed het volgende probleem op. Als er verbinding is gemaakt met mn iPhone(4S) werkt de E-MFA niet meer. Het Kufatec menu verschijnt dus niet mn MFA+. Na lang proberen kwam het menu ineens tevoorschijn. Iedereen blij :mrgreen: Nadat het contact eraf was, en opnieuw erop bleek het menu weer verdwenen te zijn. Na weer een aantal keer geprobeerd te hebben, kwam Maurice met het idee, dat misschien de Kufatec module een paar uur in de "ruststand" zou moeten om even "bij" te komen. We zouden dan komende week verder kijken, want je kan wel alles overhoop trekken, maar voor hetzelfde geld is het iets heel simpels.

Toen ik thuis was, ben ik gaan zoeken en kwam ik uit op Vortex. Hier blijkt dat meer auto's dit probleem hebben. Nu ben ik tot het volgende gekomen. Als ik de BT van mn iPhone uitzet, krijg ik wel het Kufatec menu met de E-MFA en zet ik de BT aan, dan kan ik bellen via de RNS, maar dan heb ik niet het Kufatec menu. Het is dus het één of het ander.

Uiteraard gaat Erwin nog even verder zoeken, maar ik dacht misschien heeft iemand het al eerder mee gemaakt en heeft een oplossing hiervoor. Scheelt dan een hoop puzzelen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS 310 icm Kufatec Basic Plus probleem

Bericht door SteveO »

Ik heb zelf ook mijn iPhone 4S via bluetooth verbonden met mijn RNS510 met behulp van de Kufatec Basic Plus adapter, en dit gaat perfect. Ik heb helaas jouw probleem nooit ondervonden. Misschien een software-update uitvoeren op de Basic Plus module? Kan met elke PC/laptop die bluetooth heeft, even op de site van Fiscon/Kufatec kijken voor de update.

Het enige probleem waar ik altijd nog mee zit, is als ik een gesprek ophang via mijn MFA-bediening dan kan ik daarna niet meer bellen en gebeld worden via de Kufatec. Hang ik gewoon op via de RNS510, dan gaat het prima. Ach ja, geen groot probleem, maar mocht je dit probleem ook ondervinden, dan ben je niet de enige ;) Een oplossing is altijd welkom! :mrgreen:
FGT

Bericht door FGT »

Ik heb vandaag idd de software update gevonden, alleen heeft mn laptop geen BT. Zou het met een tablet ook kunnen? Die heeft wel BT.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
FGT

Bericht door FGT »

Btw, de BT werkt wel icm de iPhone, maar dan werkt de E-MFA(olietemp. batterij voltage enz) niet meer. Op sommige momenten is het hele menu van Kufatec verdwenen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Miss kan je eens proberen een andere telefoon te koppelen om te kijken of dat ook een probleem geeft.

Wel eerst even dan de fabrieksinstellingen weer doorvoeren, zodat alle aangemelde telefoons weer weg zijn uit het geheugen..
in de pdf die ik je stuurde staat hoe.
MVG EMServices

Afbeelding
FGT

Bericht door FGT »

Probleem is opgelost.

Ik heb contact gezocht met een Kufatec dealer en deze heeft mij een code gestuurd voor een reset. Nu werkt alles. Zelfs het telefoonhoorntje op mn stuur. Deze code is niet op internet te vinden en ook niet icm de Vagcom.
Erwin en Maurice hebben nu ook deze code, dus als ze weer tegen zo'n probleem aanlopen kunnen ze de code gebruiken.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
FGT

Bericht door FGT »

Probleem is niet opgelost.

Module word opgestuurd en er komt een software update op. Waarschijnlijk ligt hier het probleem.

Word dus vervolgd!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”