18 inch Detroit velgen opknappen? Help aubbb

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
mootje024
Type auto: Golf MK5 GTI DSG

18 inch Detroit velgen opknappen? Help aubbb

Bericht door mootje024 »

Hey,

Ik heb mijn GTI nu al bijna een maand, en stoor me eigelijk aan 1 ding.
Dat is namelijk is dat alle4 de velgen erg beschadigd zijn, alleen weet ik bij god niet hoe dit op te lossen?
Het gaat hierbij om de originele golf 5 gti gepolijst achtige detroit velgen 18 inch.
Ik weet dat je velgen kunt laten spuiten/coaten etc. maar ik weet niet of ik dan deze kleur weer zal krijgen?
Zegmaar dit gepolijste chroom achtige, vind het namelijk erg mooi staan bij mijn zwarte gti, en zou ook geen zwarte velgen willen..

Iemand enig idee, hoe ik dit kan doen? of welke kleurcode/verfsoort dit is? Je zou me erg helpen!
thnx alvast :)
mootje024

Re: 18 inch Detroit velgen opknappen? Help aubbb

Bericht door mootje024 »

Pff niemand?
Berggeit
Type auto: Golf V GTI

Bericht door Berggeit »

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar je zou eens kunnen zoeken op google? Je hebt bijvoorbeeld bedrijven zoals de velgendokter enzo maar ik weet niet wat hier de ervaringen mee zijn. Misschien dat je via google op handige tips uitkomt :D

Een andere optie is natuurlijk op marktplaats zoeken voor een mooi setje velgen. Dan weet je wat je hebt natuurlijk en hoef je niet te wachten op het resultaat.
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Ik heb het bij een vergelijkbaar velg type geprobeerd. Uiteindelijk andere velgen gekocht was niet echt haalbaar
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door TheDGM »

Ik heb dat vorig jaar eens bij een aantal bedrijven nagevraagd. De meeste (waaronder Velgendokter) deden het toen niet. De detroits zijn lastig in originele staat terug te brengen omdat ze vanuit de fabriek zijn afgedraaid. Nieuwe kopen is vaak een betere optie en er staan genoeg tweedehandse te koop.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
mootje024

Bericht door mootje024 »

TheDGM schreef:Ik heb dat vorig jaar eens bij een aantal bedrijven nagevraagd. De meeste (waaronder Velgendokter) deden het toen niet. De detroits zijn lastig in originele staat terug te brengen omdat ze vanuit de fabriek zijn afgedraaid. Nieuwe kopen is vaak een betere optie en er staan genoeg tweedehandse te koop.
Ja snap ik, maar 800 euro voor nieuwe, of voor 250 euro deze is nieuwstaat brengen vind ik toch wel een groot verschil haha..
Maar goed, ik zal even rondbellen.. Mocht het niet kunnen, dan laat ik ze in edition 30 kleur spuiten, zwart met een gepolijst randje dus :)

Iemand die weet wat het grote verschil is qua spuiten en coaten? qua kleur, krasbestendigheid, hoe ze tegen slechte weersomstandigheden kunnen etc? Hoeveel duurder is coaten over het algemeen?

Thanks allemaal voor de antwoorden btw!
Christian
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Christian »

Ik heb toevallig mijn Detroit wielen op laten knappen bij Wielfix in Apeldoorn en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over het resultaat. In mijn geval had ik alleen wat oxidatie plekken op de wielen in het middel en 1 stoeprand gevalletje. Ze hebben alleen de plekjes zelf opgeknapt, gespoten en weer in de blanke lak gezet. Alleen als je goed kijkt met het juiste licht zie je de bewerkte plekken maar verder is er niets afgedaan van de originele look dus inclusief de fabrieks vrees cirkels om het zo even zo te noemen. Ik was ongeveer 330 euro kwijt. Het stoeprand gevalletje was weer netjes gevuld en afgedraaid.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”