Olie + carterzeef reinigen
-
- Type auto: Golf v gti stage1 jd
Olie + carterzeef reinigen
Iemand enig idee hoe ik de carterzeef kan reinigen, is dit veel werk? En moet ik dan een nieuwe carter dichting kopen of is hier geen dichting? En wat met de oliefilter?
Re: Olie + carterzeef reinigen
Als je je zeef wilt schoonmaken moet je je Carter er vanaf. En inderdaad heb je dan een nieuwe pakking nodig.
En voor je olie filter gewoon die plastic bol eraf draaien en dan het filter eruit trekken. Nieuwe er in en er terug opdraaien
Gr
En voor je olie filter gewoon die plastic bol eraf draaien en dan het filter eruit trekken. Nieuwe er in en er terug opdraaien
Gr
Oliefilter altijd vervangen tijdens de oliewissel.
Dit is overigens geen plastic bol, eerder een metale bus.

Als ik me niet vergis is het oliefilter bij de mkV vanaf onder de auto bereikbaar en zit nog vol met olie als je hem losdraait.
Even de pakking van het nieuwe filter met een vingertje olie invetten voor je hem vastdraait.
Dit is overigens geen plastic bol, eerder een metale bus.

Als ik me niet vergis is het oliefilter bij de mkV vanaf onder de auto bereikbaar en zit nog vol met olie als je hem losdraait.
Even de pakking van het nieuwe filter met een vingertje olie invetten voor je hem vastdraait.

-
- Type auto: Passat CC TSI
Vanwaar zou je de carterzeef willen reiningen, zijn er problemen? Dit is geen 1.8t met het bekende zeef probleem toch?
Ik heb mijn carterpan een keer vervangen, filter was niet bepaald vuil.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
-
- Type auto: Golf v gti stage1 jd
Vag techniekers hier denken dat die mss de melding van oil pressure kan zijn, dat de zeef verstopt is