Gti vooroordeel topic
Gti vooroordeel topic
Zonder de feiten te kennen
Laatst gewijzigd door gerdgti op 12 jul 2014, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gti geremapt bij profituning
Dat zijn mooie waardes, die loopt als de brandweer
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: Gti geremapt bij profituning
Heel veel plezier met je nieuwe upgrade!
Wat is het koppel uiteindelijk geworden. Misschien wil je de uitdraai van de rollenbank met ons delen, altijd leuk om te zien.
Topsnelheid 290 km/u is wel erg netjes hoor op 281pk. Ik red dat niet met dezelfde hoeveelheid pk's.
Een Mk6 R met 355 pk ook niet of net?
Wat is het koppel uiteindelijk geworden. Misschien wil je de uitdraai van de rollenbank met ons delen, altijd leuk om te zien.
Topsnelheid 290 km/u is wel erg netjes hoor op 281pk. Ik red dat niet met dezelfde hoeveelheid pk's.
Een Mk6 R met 355 pk ook niet of net?
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Gti geremapt bij profituning
No Way dat deze 280-290 op de teller loopt. Heuveltje af misschien met de polderbaan aan lengte.
275 teller dus 260-265 echt lijkt me eerder haalbaar. Ben wel benieuwd naar een filmpje.
275 teller dus 260-265 echt lijkt me eerder haalbaar. Ben wel benieuwd naar een filmpje.
Re: Gti geremapt bij profituning
Idd Crokko ik red dat ook niet met 355pk & 461nm, blijf steken op 276.Crokko schreef:Heel veel plezier met je nieuwe upgrade!
Wat is het koppel uiteindelijk geworden. Misschien wil je de uitdraai van de rollenbank met ons delen, altijd leuk om te zien.
Topsnelheid 290 km/u is wel erg netjes hoor op 281pk. Ik red dat niet met dezelfde hoeveelheid pk's.
Een Mk6 R met 355 pk ook niet of net?
Ik geloof die 290 pas na een filmpje van desbetreffende auto.
Anyway veel plezier met je nieuwe vermogen
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Gti geremapt bij profituning
Die ED35 van gerben loopt ook 260kph in originele staat, vandaar dat hij dacht dat hij getuned was. Op de rollenbank bleek echter dat 220kph op de teller, maar 195kph op de bank was. Auto was dan ook (vooraf) niet getuned. Dat is deze ED35 uit deze video: https://www.youtube.com/watch?v=90GZ-pzPpBk
Als je topsnelheid meet, meet dan de snelheid via de navigatie, dan weet je echt wat je hebt.
Daarbij bij een R20 loop je al 7000rpm in de 6 bij ~270kph. Dus je loopt je toerenbegrenzer in (tenzij de tuner natuurlijk de begrenzer op 7800rpm oid zet, maar dat overleeft een standaard motor niet).
Als je topsnelheid meet, meet dan de snelheid via de navigatie, dan weet je echt wat je hebt.
Daarbij bij een R20 loop je al 7000rpm in de 6 bij ~270kph. Dus je loopt je toerenbegrenzer in (tenzij de tuner natuurlijk de begrenzer op 7800rpm oid zet, maar dat overleeft een standaard motor niet).
Laatst gewijzigd door Race Eend op 26 jun 2014, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Gti geremapt bij profituning
Feitelijk kan dit dus niet.gerdgti schreef:De auto trekt vlot door, en haalt op de teller 285 a290.
Hoeveel toeren maakte de motor op het moment van 280 á 290 km/u?
Heb je niet verkeerd op de teller gekeken?
Re: Gti geremapt bij profituning
Laat ik in de eerste plaats voorop stellen dat ik begrijp jou ervaring met ons wilt delen.
Ik begrijp dat je terecht enthousiast bent over de resultaten van jou auto.
Ik betwijfel of het vermogen wat de testbank heeft opgegeven wel correct is. Ikzelf vind dit aan de hoge kant.
Laat ik jou nou willen geloven, maar ik weet dat testbanken op een hele simpele manier te kunnen manipuleren om
zo hoger uit te kunnen komen qua meting.
Het is altijd makkelijk om je oordeel op een forum te zetten zonder enige feiten. Ik zie daar graag wel een beetje nuance.
Ik zou de vermogenscurve wel willen zien waarop staat ori en tuning meting. Ik kan vandaar direct zien of de setting bij tuning is aangepast.
Ik zie op hun site ook geen testbank aanbod???
Ik begrijp dat je terecht enthousiast bent over de resultaten van jou auto.
Ik betwijfel of het vermogen wat de testbank heeft opgegeven wel correct is. Ikzelf vind dit aan de hoge kant.
Laat ik jou nou willen geloven, maar ik weet dat testbanken op een hele simpele manier te kunnen manipuleren om
zo hoger uit te kunnen komen qua meting.
Het is altijd makkelijk om je oordeel op een forum te zetten zonder enige feiten. Ik zie daar graag wel een beetje nuance.
Ik zou de vermogenscurve wel willen zien waarop staat ori en tuning meting. Ik kan vandaar direct zien of de setting bij tuning is aangepast.
Ik zie op hun site ook geen testbank aanbod???
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Gti geremapt bij profituning
Lijkt mij inderdaad ook een beetje aan de hoge kant.
Die stelregel van profituning heeft trouwens wel even een lach op mijn gezicht getoverd
Mijn Octavia loopt met een goede 300pk afhankelijk van de omstandigheden (temperatuur en wind)
tussen de 255 en 265 op de GPS. Ik zit dan net iets boven de 270kmh (teller uit).
Die stelregel van profituning heeft trouwens wel even een lach op mijn gezicht getoverd
Mijn Octavia loopt met een goede 300pk afhankelijk van de omstandigheden (temperatuur en wind)
tussen de 255 en 265 op de GPS. Ik zit dan net iets boven de 270kmh (teller uit).
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Gti geremapt bij profituning
Die stelregel slaat inderdaad nergens op. Een standaard GTI 200pk loopt 240kph. Als je hem tuned met 50pk erbij dan zou je 290kph met een stage 1 250pk getunde golf 5 gti halen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Gti geremapt bij profituning
Als dit de stelregel is:
200pk = 200km/u
280pk = 280 km/u
En daar komt ie dan....
355 pk = 355 km/u ?
Wel erg makkelijk ezelsbruggetje.
Lees ik het meer als:gerdgti schreef:De regel moet bij profituning zijn, elke pk is 1 km. Dus in de praktijk zou mij 2.0 tsi 281 km lopen. En dit klopt aardig.
200pk = 200km/u
280pk = 280 km/u
En daar komt ie dan....
355 pk = 355 km/u ?
Wel erg makkelijk ezelsbruggetje.
Re: Gti geremapt bij profituning
Wauw, dan is de R32 van Frank nog sneller dan een Veyron
Re: Gti geremapt bij profituning
Ja, alleen met een Veyron supersport ben je dan weer sneller dan een boeing 747 op cruisesnelheid
Wist ik het wel, met de Veyron naar Australie
Wist ik het wel, met de Veyron naar Australie
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Re: Gti geremapt bij profituning
Haha, daar had ik dan weer geen rekening mee gehouden
Re: Gti geremapt bij profituning
O2RS schreef:Ja, alleen met een Veyron supersport ben je dan weer sneller dan een boeing 747 op cruisesnelheid
Wist ik het wel, met de Veyron naar Australie
Gheghegheghe!!!!
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Gti geremapt bij profituning
Mijn vorige ED35 reed met 6000rpm 240km/h op de teller.
Aangezien de begrenzer bij 7000rpm erin hakt kun je never nooit geen 290km/h halen zonder de eind overbrenging v/d versnellingsbak aan te passen.
Mooi verhaal maar de realiteit is net ff anders......
Aangezien de begrenzer bij 7000rpm erin hakt kun je never nooit geen 290km/h halen zonder de eind overbrenging v/d versnellingsbak aan te passen.
Mooi verhaal maar de realiteit is net ff anders......
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Gti geremapt bij profituning
Jullie hebben vast gelijk.
Re: Gti geremapt bij profituning
Bewijs het tegendeel maargerdgti schreef:Jullie hebben vast gelijk.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Gti geremapt bij profituning
Je maakt een topic, kom dan ook met je bewijs. Ik zou graag de vermogenscurve willen zien. Dat heb ik al eerder gevraagd.gerdgti schreef:Jullie hebben vast gelijk.
Ik ben er niet om m'n gelijk te halen. Het gaat om feiten waarop je deze topic met ons wilt delen.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Gti geremapt bij profituning
Ik zeg toch, jullie hebben gelijk. Snap ook niet wat me bezielde om dit te posten.
Re: Gti geremapt bij profituning
Je onverschilligheid verbaasd me wel, want er zijn wel degelijk mensen oprecht geïnteresseerd in het door jouw gestarte topic.gerdgti schreef:Ik zeg toch, jullie hebben gelijk. Snap ook niet wat me bezielde om dit te posten.
Juist door de grote interesse weten veel mensen als er iets niet klopt.
Het feit dat je zelf geen interesse toont (in je eigen topic) door je ervaring te beargumenteren en bijvoorbeeld een uitdraai van de rollenbank met ons te delen, maakt het allemaal extra ongeloofwaardig en raarrrrr.
anyway:
Als je daadwerkelijk 290 km per uur hebt gereden bestaat de kans dat de toerenbegrenzer naar bijvoorbeeld 7800rpm gezet is.
Dan is de kans groot, dat de huidige tuning kan leiden tot motorschade.
Lees de kritiek over je bewering dus als bezorgdheid.
De kritiek op je reacties daarna heb je aan je eigen lakonieke houding te danken.
Dus kom op met die vermogenuitdraai!!!
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Gti geremapt bij profituning
Heb 303pk - 410nm Rijdt met moeite 265km/uur
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Re: Gti geremapt bij profituning
Dan moet je maar eens met je chippieschrijver gaan praten!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast