Chiptuning verwijderen
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Chiptuning verwijderen
Beste GTI-rijders,
Ik heb een golf 6 GTI DSG op het oog van het jaar 2011 met 40.000 km. Deze is momenteel stage 2 (uitlaat, air intake, stage 2 remap en DSG ook gemapt)
De motor heeft momenteel 285 pk en 435 nm (wat ikzeer veel vind voor een DSG, zou volgens de tuner geen probleem zijn met aangepaste DSG-software)
Zelf ken ik er nog niet zo veel van, daarom post ik hier graag mijn vragen.
- Wat denken jullie van de uitleg van de tuner? Is de DSG in orde of heeft deze zeer veel slijtage opgelopen met dergelijk koppel (wel aangepaste software)?
- Aangezien ik momenteel met 136 pk rij en de stap naar 285 wat overdreven is, zou ik de remap willen verwijderen. Ik had graag volledig originele software. Kan dit door VW zelf gedaan worden of moet ik hiervoor bij de tuner zijn? Iemand een idee of dit veel zou kosten bij VW zelf?
- Is volledig originele software mogelijk met de andere uitlaat (volledige Milltek uitlaatlijn) en air intake? Natuurlijk ga je dan beide componenten niet optimaal benutten maar ik wil toch even wennen aan 210 pk.
Alvast bedankt!
Ik heb een golf 6 GTI DSG op het oog van het jaar 2011 met 40.000 km. Deze is momenteel stage 2 (uitlaat, air intake, stage 2 remap en DSG ook gemapt)
De motor heeft momenteel 285 pk en 435 nm (wat ikzeer veel vind voor een DSG, zou volgens de tuner geen probleem zijn met aangepaste DSG-software)
Zelf ken ik er nog niet zo veel van, daarom post ik hier graag mijn vragen.
- Wat denken jullie van de uitleg van de tuner? Is de DSG in orde of heeft deze zeer veel slijtage opgelopen met dergelijk koppel (wel aangepaste software)?
- Aangezien ik momenteel met 136 pk rij en de stap naar 285 wat overdreven is, zou ik de remap willen verwijderen. Ik had graag volledig originele software. Kan dit door VW zelf gedaan worden of moet ik hiervoor bij de tuner zijn? Iemand een idee of dit veel zou kosten bij VW zelf?
- Is volledig originele software mogelijk met de andere uitlaat (volledige Milltek uitlaatlijn) en air intake? Natuurlijk ga je dan beide componenten niet optimaal benutten maar ik wil toch even wennen aan 210 pk.
Alvast bedankt!
Re: Chiptuning verwijderen
verkoop die uit en inlaat maar aan mij
nee waarom zou je het willen verwijderen
geloof mij ik kwam van 150 pk naar 211 en ik wil nu graag chippen !!!!
chip op maat kost je toch gou een 900-1000 bij een goeie tuner dus ik zeg lekker laten zitten als het bij een goed bedrijf gedaan is (weet je waar die gechiped is?)


nee waarom zou je het willen verwijderen
geloof mij ik kwam van 150 pk naar 211 en ik wil nu graag chippen !!!!
chip op maat kost je toch gou een 900-1000 bij een goeie tuner dus ik zeg lekker laten zitten als het bij een goed bedrijf gedaan is (weet je waar die gechiped is?)
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Chiptuning verwijderen
Welkom Crocky (stel je zelf ook even voor in het "voorstel topic").
Je hoeft niet bang te zijn om van 136 pk naar 285 te gaan. Een goed gechipte GTI is geen wild beest en als je niet wilt, kan je ook heel rustig rijden.
Mogelijk belangrijke info voor jou is waar de auto gechipt is. Als het goed is gedaan kan het zeker geen kwaad voor de aandrijflijn. Ik zou de remap lekker laten zitten er ervan genieten (als je de chip niet vertrouwd kan je de boel altijd laten remappen door een goede tuner). Een auto die is voorzien van een andere inlaat en uitlaat (met name de downpipe dan) moet eigenlijk gechip zijn. Anders is de ecu steeds bezig met het bijregelen. Door de betere ademhaling schiet de turbodruk naar een te hoge druk, waardoor deze wordt bijgeregeld (geknepen) enz.
Mocht je de auto toch standaard willen hebben, een goede tuner zal best hun software eraf willen halen. En je inlaat en uitlaat kan je op het forum makkelijk omruilen voor een standaard exemplaar, dus dat is ook geen probleem.
Je hoeft niet bang te zijn om van 136 pk naar 285 te gaan. Een goed gechipte GTI is geen wild beest en als je niet wilt, kan je ook heel rustig rijden.
Mogelijk belangrijke info voor jou is waar de auto gechipt is. Als het goed is gedaan kan het zeker geen kwaad voor de aandrijflijn. Ik zou de remap lekker laten zitten er ervan genieten (als je de chip niet vertrouwd kan je de boel altijd laten remappen door een goede tuner). Een auto die is voorzien van een andere inlaat en uitlaat (met name de downpipe dan) moet eigenlijk gechip zijn. Anders is de ecu steeds bezig met het bijregelen. Door de betere ademhaling schiet de turbodruk naar een te hoge druk, waardoor deze wordt bijgeregeld (geknepen) enz.
Mocht je de auto toch standaard willen hebben, een goede tuner zal best hun software eraf willen halen. En je inlaat en uitlaat kan je op het forum makkelijk omruilen voor een standaard exemplaar, dus dat is ook geen probleem.

Laatst gewijzigd door Edition30 op 02 aug 2014, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: Chiptuning verwijderen
De auto is gechipt bij een redelijk goede tuner in België (ik ben Belg).wjb#222 schreef:verkoop die uit en inlaat maar aan mij![]()
![]()
nee waarom zou je het willen verwijderen
geloof mij ik kwam van 150 pk naar 211 en ik wil nu graag chippen !!!!
chip op maat kost je toch gou een 900-1000 bij een goeie tuner dus ik zeg lekker laten zitten als het bij een goed bedrijf gedaan is (weet je waar die gechiped is?)
Ik begrijp dat je na verloop van tijd meer vermogen zal willen, zal bij mij ook zo zijn. Toch vind ik de stap van 136 pk naar 285 pk te veel om verantwoord te zijn. Ik ben trouwens nog maar 22 jaar en moet nog heel wat ervaring opdoen

Re: Chiptuning verwijderen
wanneer wil je ruilen
doen we mijn originele delen op de jouwe zetten en dan even naar de tuner om origineel te laten zetten


doen we mijn originele delen op de jouwe zetten en dan even naar de tuner om origineel te laten zetten

- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: Chiptuning verwijderen
Dus standaard software met nieuwe uitlaat en air intake is geen optie (zorgt voor schade)?Edition30 schreef:Welkom Crocky (stel je zelf ook even voor in het "voorstel topic").
Je hoeft niet bang te zijn om van 136 pk naar 285 te gaan. Een goed gechipte GTI is geen wild beest en als je niet wilt, kan je ook heel rustig rijden.
Mogelijk belangrijke info voor jou is waar de auto gechipt is. Als het goed is gedaan kan het zeker geen kwaad voor de aandrijflijn. Ik zou de remap lekker laten zitten er ervan genieten (als je de chip niet vertrouwd kan je de boel altijd laten remappen door een goede tuner). Een auto die is voorzien van een andere inlaat en uitlaat (met name de downpipe dan) moet eigenlijk gechip zijn. Anders is de ecu steeds bezig met het bijregelen. Door de betere ademhaling schiet de turbodruk naar een te hoge druk, waardoor deze wordt bijgeregeld (geknepen) enz.
Mocht je de auto toch standaard willen hebben, een goede tuner zal best hun software eraf willen halen. En je inlaat en uitlaat kan je op het forum makkelijk omruilen voor een standaard exemplaar, dus dat is ook geen probleem.
De originele onderdelen krijg ik erbij dus dat is geen probleem

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chiptuning verwijderen
Lekker laten zo die auto!
je krijgt er spijt van als je die onderdelen eraf haalt en verkoopt want binnen een jaar koop je het spul weer terug en ga je deze auto als nog tunen.
je krijgt er spijt van als je die onderdelen eraf haalt en verkoopt want binnen een jaar koop je het spul weer terug en ga je deze auto als nog tunen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: Chiptuning verwijderen
Onderdelen zullen zeker niet verkocht worden.MkVI Nmgn schreef:Lekker laten zo die auto!
je krijgt er spijt van als je die onderdelen eraf haalt en verkoopt want binnen een jaar koop je het spul weer terug en ga je deze auto als nog tunen.
De vraag was eigenlijk gewoon of de DSG met dit koppel om kan zonder veel slijtage en of de originele software in combinatie met uitlaat en air intake voor problemen (veel slijtage,...) zorgt. Ik begrijp dat met de originele software de onderdelen niet naar behoren benut worden maar ik zou graag eerst wennen aan de standaard 210 pk.
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Chiptuning verwijderen
Dat ruilen was natuurlijk een grapje.Crocky schreef:Dus standaard software met nieuwe uitlaat en air intake is geen optie (zorgt voor schade)?Edition30 schreef:Welkom Crocky (stel je zelf ook even voor in het "voorstel topic").
Je hoeft niet bang te zijn om van 136 pk naar 285 te gaan. Een goed gechipte GTI is geen wild beest en als je niet wilt, kan je ook heel rustig rijden.
Mogelijk belangrijke info voor jou is waar de auto gechipt is. Als het goed is gedaan kan het zeker geen kwaad voor de aandrijflijn. Ik zou de remap lekker laten zitten er ervan genieten (als je de chip niet vertrouwd kan je de boel altijd laten remappen door een goede tuner). Een auto die is voorzien van een andere inlaat en uitlaat (met name de downpipe dan) moet eigenlijk gechip zijn. Anders is de ecu steeds bezig met het bijregelen. Door de betere ademhaling schiet de turbodruk naar een te hoge druk, waardoor deze wordt bijgeregeld (geknepen) enz.
Mocht je de auto toch standaard willen hebben, een goede tuner zal best hun software eraf willen halen. En je inlaat en uitlaat kan je op het forum makkelijk omruilen voor een standaard exemplaar, dus dat is ook geen probleem.
De originele onderdelen krijg ik erbij dus dat is geen probleem.
Gewoon lekker je auto zo laten en met verstand rijden. Als je dat doet is het geen probleem om met 285 pk te beginnen.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chiptuning verwijderen
originele software met de uitlaat en intake ga je sowieso een dip krijgen met accelereren.
En waarom wil je leren omgaan met 210pk ? het ligt er toch aan hoe zwaar je eigen voet is en hoe goed je het kan beheren.
Ik denk dat iedereen hier je adviseert om de tuning erop te laten.
En waarom wil je leren omgaan met 210pk ? het ligt er toch aan hoe zwaar je eigen voet is en hoe goed je het kan beheren.
Ik denk dat iedereen hier je adviseert om de tuning erop te laten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: Chiptuning verwijderen
Aangezien de stap van 136pk naar 285pk nogal groot is.MkVI Nmgn schreef:originele software met de uitlaat en intake ga je sowieso een dip krijgen met accelereren.
En waarom wil je leren omgaan met 210pk ? het ligt er toch aan hoe zwaar je eigen voet is en hoe goed je het kan beheren.
Ik denk dat iedereen hier je adviseert om de tuning erop te laten.
De antwoorden zijn inderdaad duidelijk

Re: Chiptuning verwijderen
met de chip zal die zuiniger zijn met de zelfde rijstijl
ga je het extra vermogen aanspreken dan zal die meer verbruiken
ga je het extra vermogen aanspreken dan zal die meer verbruiken
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chiptuning verwijderen
Met chip en normaal rijgedrag 1 op 15
Zonder chip normaal rijgedrag 1 op 13
Zijn wel snelweg Kilometers op 120/130kmph
Zonder chip normaal rijgedrag 1 op 13
Zijn wel snelweg Kilometers op 120/130kmph
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: Chiptuning verwijderen
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Re: Chiptuning verwijderen
ik krijg het niet voor elkaar om zuiniger te rijden juist, juist bij continu rijden op de cruise control, verbruikt altijd meer dan voor de chip bij mij
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten