kleur dashboardverlichting wijzigen.
-
- Type auto: GOLF MK5 GTI 2007
kleur dashboardverlichting wijzigen.
Hallo,
ik wil graag mijn blauwe kleur van mijn dashsboard verlichting wijzigen naar fel wit of rood. Weet iemand hoe ik dit kan doen, de kleur van een R32 vind ik ook wel mooi..... is er ergens een how to ? is dit makkelijk te doen? en heeft iemand dit misschien ook al gedaan ?
ik wil graag mijn blauwe kleur van mijn dashsboard verlichting wijzigen naar fel wit of rood. Weet iemand hoe ik dit kan doen, de kleur van een R32 vind ik ook wel mooi..... is er ergens een how to ? is dit makkelijk te doen? en heeft iemand dit misschien ook al gedaan ?
Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

snelheidsmeter: 6 leds,
toerenteller: 6 leds,
watertemp: 2 leds,
benzinemeter: 2 leds,
snelheidsmeterwijzer: 2 leds,
toerentellerwijzer: 2 leds,
watertempwijzer: 1 led,
benzinemeterwijzer: 1 led.
Gr. Wehoo.

-
dank. echter kun je me aangeven hoe ik deze dan kan veranderen ?
is hier een how to van, stapsgewijs, of kan iemand dit voor me doen voor een kleine vergoeding
is hier een how to van, stapsgewijs, of kan iemand dit voor me doen voor een kleine vergoeding

- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
-
ja dat zo ie zo, maar welke witte leds moet ik dan hebben ? en waar kan ik die kopen , type, aantal watt etc....?
heeft iemand op dit forum zoiets al gedaan ? zo ja dan hoor ik het graag .
heeft iemand op dit forum zoiets al gedaan ? zo ja dan hoor ik het graag .
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Zie http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 135&page=1
en http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=30755
Let er wel op dat je led's koopt met dezelfde (treshhold) spanning als de orginele. Zo niet dan moet je ook de voorschakelweerstanden vervangen!!!
De spanning van blauwe en witte leds liggen normaliter dicht bij elkaar. Rode werken echter op ca. de helft van de spanning of iets meer. Zet je die erin dan gaan ze in no-time kapot (meer dan 20mA door de led).
Alles is SMD (zo te zien 0603, 0805 en PLCC) dus niet iets voor iemand die voor het eerst een soldeerbout vasthoudt!
Hier vind je allerlei SMD leds: http://www.leds-buy.nl/componenten/loss ... -leds.html
en http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=30755
Let er wel op dat je led's koopt met dezelfde (treshhold) spanning als de orginele. Zo niet dan moet je ook de voorschakelweerstanden vervangen!!!
De spanning van blauwe en witte leds liggen normaliter dicht bij elkaar. Rode werken echter op ca. de helft van de spanning of iets meer. Zet je die erin dan gaan ze in no-time kapot (meer dan 20mA door de led).
Alles is SMD (zo te zien 0603, 0805 en PLCC) dus niet iets voor iemand die voor het eerst een soldeerbout vasthoudt!
Hier vind je allerlei SMD leds: http://www.leds-buy.nl/componenten/loss ... -leds.html
-
dank... welke leds moet ik dan hebben weet je dat ?
en kan iemand dit voor mij solderen tegen betaling ? zo ja dan hoor ik het graag.....
wil die witte kleur hebben namelijk.
en kan iemand dit voor mij solderen tegen betaling ? zo ja dan hoor ik het graag.....
wil die witte kleur hebben namelijk.
-
nog een vraag, is het niet gelijk dan mogelijk om led verlichting in te bouwen met meerdere kleuren, welke ik kdan kan kiezen met een schakelaar ?
Net zoals je die kleur ledstrips bij de ikea kan kopen, en meerdere kleuren kan uitkiezen d.m.v. een schakelaar ? is dat dan ook mogelijk ?
Net zoals je die kleur ledstrips bij de ikea kan kopen, en meerdere kleuren kan uitkiezen d.m.v. een schakelaar ? is dat dan ook mogelijk ?
-
nog een vraag. welke leds heb ik nogig ? hoeveel ampere, en welke voltage kan iemand mij daarmee helpen ? Ik heb iemand gevonden die het voor me kan solderen. weet iemand ook welke leds ik precies moet vervangen ?
en hoe kan ik mijn meters uit mijn dashboard verwijderen ?
en hoe kan ik mijn meters uit mijn dashboard verwijderen ?
-
- Type auto: Passat CC TSI
Vergis je niet in het werk wat het is, ook een secuur klusje zoals al gemeld.
Gr. Wehoo.

- theo
- Global Moderator
Yep, staat gewoon in de eerste link die ik gegeven heb....
-
de eerste link zijn andere leds dan wejoo aangeeft . dus neem aan dat deze van wejoo de juiste zijn ga ze bestellen.
het solderen...... laat ik door een expert doen, ik moet alleen de teller eruit halen en de printplaat.... weet iemand hoe dit goed kan ? of staat beschreven met filmpje.
het solderen...... laat ik door een expert doen, ik moet alleen de teller eruit halen en de printplaat.... weet iemand hoe dit goed kan ? of staat beschreven met filmpje.
-
dank
lees ook dat ik de wijzers eraf moet halen
dat wordt wel een uitdaging ? 

-
@Wejo : ik heb nog een laatste vraag. Je geeft aan dat de ledjes voor de wijzers ook vervangen moeten worden ? Kan ik de wijzers dan ook blauw maken met de led verlichting ? ik dacht dat dit niet kan ?
Hopelijk kun je me helpen iermee, zou wel mooi zijn als ik ze blauw kan maken met de leds.
Hopelijk kun je me helpen iermee, zou wel mooi zijn als ik ze blauw kan maken met de leds.
- theo
- Global Moderator
Je leest echt niet he?pyara_pappoe schreef:dankKan ik de wijzers dan ook blauw maken met de led verlichting ? ik dacht dat dit niet kan ?

In die eerste link die ik je heb gegeven staan dezelfde leds als die wehoo heeft gegoogled. Er zit helemaal geen verschil in en in dezelfde link staat precies welke leds je voor blauwe tellers moet pakken (2 stuks) en hoe je dat allemaal in- en uitbouwt incl dus die blauwe leds.
Nogmaals die link: http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 135&page=1
Wehoo heeft niet gegoogled.theo schreef:als die wehoo heeft gegoogled.

Gr. Wehoo.

-
@ theo: de link die je hebt gegeven werkt wel, staat alleen tekst, de foto'zijn niet meer zichtbaar, danwel niet zichtbaar......
dus dat wordt moeilijk zonder foto's (: ik probeer het wel.
dus dat wordt moeilijk zonder foto's (: ik probeer het wel.
- theo
- Global Moderator
Oke, die Wehoo in zijn persoonlijk archief heeft.wehoo schreef: Wehoo heeft niet gegoogled.
de tekst is toch duidelijk over het verwijderen van de wijzers:
In het kort:After you have the cluster stripped bare to where you can touch the needles, use some masking tape to mark the exact position of all needles. Look down on the board in a 90° angle and stick the masking tape to both sides of the needles. This makes it a lot easier when you put everything back together.
Now you have to remove the needles. This is the tricky part: place the cluster on a flat surface. Hold the needle between your thumb and index finger and pull straight up. If the needle doesn't come loose, you can slowly rotate it counterclockwise while still pulling straight up. NEVER rotate the needle clockwise or you WILL damage the actuator.
Als de wijzers bloot liggen dan kijk je recht naar beneden op de wijzers. Links en rechts van de wijzers plak je een stukje tape op de ondergrond zodat je precies kan zien waar de wijzer heeft gezeten (paars op de tekening).

Daarna de wijzer recht omhoog trekken tussen duim en wijsvinger. Als het niet lukt mag je zachtjes tegen de klok indraaien en tegelijkertijd eraan trekken. Nooit met de klok meedraaien.
-
Oke dat is helder maar al die andere plaatjes bij de link naar die engelse site doen het niet zijn niet zichtbaar ik ga eens rustig lezen en dan kijken of het duidelijk is dank voor jullie hulp.
-
Het blijft voor mijnonduidelijk hoe ik mijn wijzertjes blauw krijg. Us dit dmv de ledjes vervangen of kwestie van rood met nagelremover verwijderen zoals staat op de engelse site echter wat moet je daarna doen ?
Wijzers zijn doorzichtig, Kleur word bepaald door de ledjes zoals eerdere keren is vermeld. Dus koop wat blauwe leds en gooi ze erinpyara_pappoe schreef:Het blijft voor mijnonduidelijk hoe ik mijn wijzertjes blauw krijg. Us dit dmv de ledjes vervangen of kwestie van rood met nagelremover verwijderen zoals staat op de engelse site echter wat moet je daarna doen ?

-
doorzichtig ? Mijn standaard gti wijzer zijn rood hoor ? of ik moet dan blind zijn....
-
- Type auto: Passat CC TSI
Voor blauwen wijzers moet je andere wijzers hebben van een r32 en blauw of wit led erachter. Misschien is een complete r32 teller een optie?