1. Koppeling incl. dubbelmassa vliegwiel vervangen door nieuw origineel (of imitatie zoals LuK). Risico, het kan zeer snel weer gaan slippen.
2. Koppeling incl. dubbelmassa vliegwiel vervangen door een versterkte koppeling én vliegwiel (vaak enkelmassa, rijdt minder prettig?).
3. Koppeling vervangen door een versterkte koppeling en het dubbelmassa vliegwiel laten zitten (hier is niets mis mee, naar mijn mening).
De vraag is; Wat is nu wijsheid? Daarnaast, wat zijn de mogelijkheden qua versterkte koppelingen? Ik lees veel over Sachs, heb hier ook al contact over gehad met Niels (XT motorsport), maar vind dit toch erg duur worden. Zeker wanneer je je bedenkt dat het dubbelmassa vliegwiel eigenlijk nog goed is en deze zou dan vervangen moeten worden door een enkelmassa vliegwiel, zoals ik hierboven al aangaf. Er staan géén verdere motorische updates in de planning. Iedere koppeling die dus 450Nm aankan, zou moeten voldoen. Een marge inbouwen lijkt me wel handig, bijvoorbeeld tot max. 500Nm.
Dat het veel geld gaat kosten staat als een paal boven water. Maar wat moet, dat moet. Dan maar een biertje minder drinken tijdens het uitgaan (of helemaal niet uitgaan