Probleempje koude start
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Probleempje koude start
Beste mensen, misschien dat iemand mij kan helpen.
Als ik de auto s'morgens start dan liep hij eerder 1a2 minuten wat hoger stationair, nu gebeurd het soms dat hij dit niet doet en direct naar de 800 tpm gaat waardoor hij een erg beroerd stationair gaat lopen, zet ik de auto uit en start hem weer dan loopt hij weer even wat hoger stationair zoals hij dit eerder deed en dan is het goed. Als ik een stuk gereden heb merk ik er ook niks meer van. Misschien iemand een idee? Vcds geeft geen fout code.
Als ik de auto s'morgens start dan liep hij eerder 1a2 minuten wat hoger stationair, nu gebeurd het soms dat hij dit niet doet en direct naar de 800 tpm gaat waardoor hij een erg beroerd stationair gaat lopen, zet ik de auto uit en start hem weer dan loopt hij weer even wat hoger stationair zoals hij dit eerder deed en dan is het goed. Als ik een stuk gereden heb merk ik er ook niks meer van. Misschien iemand een idee? Vcds geeft geen fout code.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Probleempje koude start
Niemand een idee? Gr.
Re: Probleempje koude start
Lijkt mij toch een beetje op een probleem met de electrische shoke. Of misschien de sensor die dat regelt.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Probleempje koude start
Ik zou het niet weten, soms doet hij wel goed en soms niet geen idee.
Re: Probleempje koude start
De verhouding hoeveelheid lucht/brandstof wordt gemeten door de LMM (luchtmassameter, MAF: Mass Airflow Sensor) en bepaald door de ECU.
The mass air flow sensor (MAF) is used to measure the amount and temperature of air that is entering the engine at any one time. The mass air flow sensor senses the total amount of air passing the sensor and allows the fuel injection system to adjust the fuel mixture to compensate for cold weather and/or high altitude conditions. The MAF also incorporates an internal intake air temperature sensor which measures the temperature of the intake air.
The first indicator that you might have a problem with the MAF is the presence of a check engine light (CEL) on your dashboard. The check engine lamp can be caused by a wide variety of problems with the engine: you need to read the codes from the computer to get a starting clue as to what the problem is. However, the engine will not be operating at peak efficiency, and you will most likely experience a loss in power and a decrease in gas mileage as a result. It's best to get the problem taken care of relatively quickly, as running the engine in this condition can potentially cause damage to other components like the catalytic converters.
Vacuum leaks and other air leaks in the system can cause MAF sensor errors. If you have a crack or leak in your air intake downstream of the sensor, then the MAF will be sensing less air than the engine is actually receiving. You should carefully inspect all of your hoses, clamps and intake tubes for air leaks prior to replacing the sensor.
The mass air flow sensor (MAF) is used to measure the amount and temperature of air that is entering the engine at any one time. The mass air flow sensor senses the total amount of air passing the sensor and allows the fuel injection system to adjust the fuel mixture to compensate for cold weather and/or high altitude conditions. The MAF also incorporates an internal intake air temperature sensor which measures the temperature of the intake air.
The first indicator that you might have a problem with the MAF is the presence of a check engine light (CEL) on your dashboard. The check engine lamp can be caused by a wide variety of problems with the engine: you need to read the codes from the computer to get a starting clue as to what the problem is. However, the engine will not be operating at peak efficiency, and you will most likely experience a loss in power and a decrease in gas mileage as a result. It's best to get the problem taken care of relatively quickly, as running the engine in this condition can potentially cause damage to other components like the catalytic converters.
Vacuum leaks and other air leaks in the system can cause MAF sensor errors. If you have a crack or leak in your air intake downstream of the sensor, then the MAF will be sensing less air than the engine is actually receiving. You should carefully inspect all of your hoses, clamps and intake tubes for air leaks prior to replacing the sensor.
Gr. Wehoo.


- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Probleempje koude start
Ik heb geen lampje branden zou het aan de lmm kunnen liggen wehoo?
Re: Probleempje koude start
Kan, maar de storing is te algemeen om direct iets te kunnen concluderen hieruit. Stap voor stap de oorzaak gaan zoeken.
LMM loshalen, dan worden de algemeen ingestelde waarden genomen.
Kijk ook maar eens hier: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ep#p100954
LMM loshalen, dan worden de algemeen ingestelde waarden genomen.
Kijk ook maar eens hier: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ep#p100954
Gr. Wehoo.


- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Probleempje koude start
In ieder geval, bedankt pcv klep heb ik al vervangen door een nieuw exemplaar. Is het een idee om met remreiniger met koude motor een vacuüm lek te vinden? Hij doet overigens alleen als de motor koud is.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Probleempje koude start
Ik heb hem net even uitgelezen en toch 2 fout codes kunnen ontdekken
001089 EVAP Emission control sys
P0441-001- incorrect flow - intermittent.
008583- Bank 1 System too lean at idle P2187-004- intermittent
Gr.
001089 EVAP Emission control sys
P0441-001- incorrect flow - intermittent.
008583- Bank 1 System too lean at idle P2187-004- intermittent
Gr.
Re: Probleempje koude start
Gr. Wehoo.


- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Probleempje koude start
Naar lang zoeken eindelijk gevonden, scheurtje in de carterfentilatieslang de gene die van onder het inlaat spruitstuk naar de pvc loopt precies bij de aansluiting op het motorblok een scheurtje 06f 103 253 mochten meer mensen dit probleem krijgen dat is het onderdeel nummer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 10 gasten