100cells of 200cells

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Dorps
Type auto: Golf GTI 2015

100cells of 200cells

Bericht door Dorps »

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje wat is het verschil tussen een 100cells downpipe of de 200cells downpipe?

Want ik ben me aan het oriënteren voor een 3inch downpipe omdat ik toch nog net dat stukje meer vermogen eruit wil halen, heb nu een stage 1,5 met uitgeklopte downpipe via JD. Maar ik wil toch wat meer geluid in het blok en het liefst een hele andere uitlaatsysteem. Maar zijn er goeie systemen naast milltek?

Zag namelijk bij cts turbo een downpipe voor 339 dollar voor de MK5 gti maar er zijn er meerdere 100cells en 200cells alleen ik heb geen flauw idee waarvoor het staat en wat het beste is, zolang ik maar door de APK kom.

Graag wat hulp want zie overal wel wat staan, supersprint, milltek, cts... En bij de laatste is het het goedkoopst naar mijn idee...

En nog een klein vraagje stel ik doe een hele uitlaatsysteem eronder win ik daar nog meer pk's mee of heb ik alleen aan de downpipe genoeg en kan ik de rest daar later op monteren?

En @bzb je had toch gelijk had beter die downpipe gelijk dan erbij kunnen doen want nu wil ik toch het meest eruit halen.

Zijn er naast de downpipe en het chippen nog andere dingen om te doen om de auto wat meer vermogen te geven. Dit is wat ik momenteel heb: twinairtake van forge, uitgeklopte downpipe, chip JD en rij op 102competition. En het gaat om kleine dingen ik hoef geen andere turbo gelijk het moet gewoon uit dit blok te halen zijn.

Ik hoor graag van jullie :D
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Dorps

Re: 100cells of 200cells

Bericht door Dorps »

Edit: via jm tuning zie ik een downpipe van 3,5inch maar de meeste pijpen die ik voorbij zie komen zijn 3inch althans eigenlijk altijd 3inch.

Ik zie dat ik de pijp wel onder mijn auto kan plaatsen maar ik neem aan dat ik een hele nieuwe chiptuning nodig heb bij JD.
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Bij CTS komt er 100 Dollar bij voor een katalysator.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Toch is een goede sportkat veel duurder dan wat er her en der bij de ebay downpipes gebruikt wordt hoor. Voor de APK zal het prima zijn, maar wat doet het vermogen daadwerkelijk!?

Mijn 500pk EPS racekat kost consumentenprijs gewoon 500 euro een 300/350pk kat ongeveer 300 euro.

Ik heb altijd sterk mijn twijfels bij de kwaliteit van de goedkope kats, met een goede motor+inlaat en een katmod haal je ook wel 300pk op een golf 6 gti. Als je een matige sportkat hebt en ook 300pk haalt, dan lijkt het goede kwaliteit en kan het misschien 'overkomen' alsof een dure sportkat 'zonde' geld is.

Echter wat doet het na 3 jaar, of wat gebeurd er als je er later een grotere turbo op zet en je naar 350+pk wilt gaan, mogelijk dat de kat dan al een beperking is, het kan dan lijken of de brandstof slecht is, maar uiteindelijk gewoon komen door de kat (die te veel tegendruk geeft) en dan zorgt dat de motor pingelgevoelig wordt.

Wat bij milltek / EPS / invidia / JM tuning gebruikt wordt is net even duurder, maar wel allemaal van zeer goede kwaliteit. Waarbij de JM downpipe echt veel kwaliteit geeft voor zijn geld, mooie sportkat, zeer groot flexibel stuk (minder kans op scheuren van de pijp en defect raken van de flexibele pijp).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Dorps

Bericht door Dorps »

Okay dan kijk ik nog even bij eps en invidia wat die gebruiken voor een 5 GTI.

Maar wat mij opviel was dat bij JMtuning een 3,5 inch pijp gebruikt word en bij de overige merken allemaal 3 inch. Nu weet ik dat het beter is als de gassen makkelijker weggevoerd kunnen worden maar is 3,5 inch dan niet teveel?

Ander vraagje als ik dan geen kat heb zitten in me downpipe en wel in me middendemper is dit dan genoeg voor me om door de APK te komen?

En heel heel heel klein vraagje over die 100cells en 200cells hoe zit dat nu in elkaar las iets over dat dingen gedeeld worden kwa vermogen ofzo maar begrijp der geen snars van???
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Het heeft te maken met het aantal cellen wat de kat heeft, hoe minder cellen, hoe groter de gaten, hoe beter de flow/prestaties, maar hoe minder de werking.

Een 100 cell kat is meestal wel genoeg voor de keuring, een 200 celler is altijd goed voor de keuring.

JM heeft een 3.5 inch beginstuk inderdaad. Te groot is het niet, maar groter dan 3 inch heeft voor de standaard vermogens weinig nut. Nadelig is het echter ook niet en de pasvorm is erg goed.

Zonder kat kom je officieel niet door de keuring, je 4 gas meting zal niet goed komen. Auto's vanaf 2006 hebben geen 4 gas meting meer, maar een E-OBD uitlezing, je kunt dus theoretisch gewoon keuren zonder kat er onder te hebben, hopen dat de (steekproef) keurmeester geen 4 gas meting uit voert, als hij ziet dat er geen kat onder zit. (bij een diesel slaagt de roetmeting gewoon zonder filter, maar bij een benzine motor komt de 4 gas meting echt niet goed zonder kat).
Dorps

Bericht door Dorps »

Dank je wel mark, het is weer helemaal duidelijk :D nu ben ik me dus aan het oriënteren naar een downpipe. Dus als je echt goeie aanraders heb hoor ik het graag anders ga ik denk ik voor die van JMtuning. Dan kan ik altijd misschien nog verder gaan met het blok.

Heb je nog verdere suggesties wat ik verder nog kan doen om wat laatste pktjes eruit te halen? Heb natuurlijk al de chip via jou en de afstelling van me forge twinairintake en de katmod + 102 competition, maar is er verder nog iets waarmee ik wat extra pktjes eruit kan halen? Of nog extra modificatie's waarmee ik zeker over de 300pk kom?

Zoiezo moet ik als ik de downpipe erop heb weer een nieuwe afstelling hebben via jou neem ik aan?
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Mwah, afstellen zal niet echt nodig zijn hoor.

Je kunt de flaps nog uit het inlaatspruitstuk verwijderen.

Maar je k03 blijft echt de beperking. 300pk blijft een mooi getalletje, maar 290 of 300pk zal nou niet echt een merkbaar verschil maken.

Als je echt serieus vermogen wilt halen, dan moet je voor een k04 turbo gaan.
Tondeo
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Tondeo »

Ik heb de downpipe van JM tuning met 200 cel sporkat pasvorm is goed en een mooie prijs kwaliteits verhouding. Hoop dat je wat aan bovenstaande informatie hebt.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
gti-n
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door gti-n »

Race eend@
Wat kost het ongeveer om k04 turbo te laten monteren en alle andere kosten die er bij komen.
Moeten er veel dingen aangepast worden of valt dat mee ?
Bluepower
Type auto: 2010 Audi TTS

Bericht door Bluepower »

@GTI-N: als je op zoek bent naar meer vermogen, ik heb nog een Garrett GT3076r turbokit liggen, deze kan tot 450-500pk leveren(met de juiste aanpassingen).
Is incl uitlaatspruitstuk, turbo, luchtfilter met inlaatbuis, downpipe, diverse leidingen en 3 goede(en 1 slechtere) RS4 injectoren..
Dorps

Bericht door Dorps »

@Tondeo: thanks ik heb er zeker wat aan.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”