Hallo,
Ik heb een achteruitrijcamera geinstalleerd, en deze werkt perfect als de motor niet aan is. De radio springt keurig op het video beeld als ik mijn auto in zijn achteruit zet. Echter dit werkt enkel als de motor niet draait.
Zodra ik de motor aan doe, en de auto in zijn achteruit zet, werkt de camera niet en krijg ik ook geen beeld op mijn radio , iemand zei dat het waarschijnlijk een spanningsdip is, waardoor ik spanning kwijtraak, en de radio dus te weinig spanning krijgt om over te gaan op het video beeld.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Massa is goed aangesloten op het chassis..... heb nog niet de spanningsval gemeten maar, zal dit komend weekend doen... maar iemand eerder ook dit probleem gehad, en hoe opgelost.
het is een aftermarket camera, verwerkt in de kentekenplaathouder.
gr,
pyara
achteruitrijcamera valt uit als motor aan is
-
- Type auto: GOLF MK5 GTI 2007
-
Re: achteruitrijcamera valt uit als motor aan is
niemand die weet wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen ?
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Probleem zal zijn dat je het niet goed hebt aangesloten.
Waar heb je de voeding voor het achteruitrijsignaal vandaan gehaald?
Als je deze verkeerd heb aangesloten (bv op een canbus kabel), dan verklaart dat het probleem
Waar heb je de voeding voor het achteruitrijsignaal vandaan gehaald?
Als je deze verkeerd heb aangesloten (bv op een canbus kabel), dan verklaart dat het probleem
-
deze heb ik gehaald van mijn achteruitrijlicht, en aangesloten op de reverse back signal kabel (back), op mijn iso stekker (ingang welke op mijn radio gaat).. dus dat is wel goed aangesloten. ik krijg namelijk wel beeld en alles werkt perfect als mijn automotor niet draait. Maar zodra de motor aan is, werkt het niet meer en schakelt het beeld niet over naar mijn achteruitrijcamera als ik de auto met startende motor in zijn achteruit zet. Iemand gaf aan dat dit een spanningsdip is, maar hoe kan ik dit oplossen ? Andere accu ?
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Spanningsdip? Heb je dat gemeten?
Als je motor draait levert de dynamo ook stroom dus dan is je spanning juist hoger als dat de motor uit is, als je motor niet draait haalt hij zijn stroom alleen van de accu af dus dan lijkt me dat een accu vervangen onnodig is.
Golf 5 is canbus en canbus kabels geven diverse spanningen geven om te communiceren. Hij kan dus bij stilstaande motor een hogere spanning voeren als bij draaiende motor.
Ik heb al diverse camera's aangesloten en normaal loopt de plus van het achteruitsignaal rechtstreeks naar je camera en niet naar je radio. Dus ik snap de aansluiting niet echt die je nu aangeeft.
Wat meer info zou wel makkelijk zijn
-Wat voor radio heb je er in zitten, omdat je over iso stekkers praat? Golf 5 heeft normaal gesproken quadlock (din)stekkers.
-Welke camera (wel geen besturingsmodule) heb je?
-Heb je miss een schema?
-Waar en op welke pins heb je alles aangesloten.
Als je motor draait levert de dynamo ook stroom dus dan is je spanning juist hoger als dat de motor uit is, als je motor niet draait haalt hij zijn stroom alleen van de accu af dus dan lijkt me dat een accu vervangen onnodig is.
Golf 5 is canbus en canbus kabels geven diverse spanningen geven om te communiceren. Hij kan dus bij stilstaande motor een hogere spanning voeren als bij draaiende motor.
Ik heb al diverse camera's aangesloten en normaal loopt de plus van het achteruitsignaal rechtstreeks naar je camera en niet naar je radio. Dus ik snap de aansluiting niet echt die je nu aangeeft.
Wat meer info zou wel makkelijk zijn
-Wat voor radio heb je er in zitten, omdat je over iso stekkers praat? Golf 5 heeft normaal gesproken quadlock (din)stekkers.
-Welke camera (wel geen besturingsmodule) heb je?
-Heb je miss een schema?
-Waar en op welke pins heb je alles aangesloten.