Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nu er een topic is over de GTI LE240, kunnen wij ED30 bezitters niet achterblijven . Ben nu benieuwd hoeveel ED30's er hier op dit forum zijn. Ik zal de lijst beginnen en zouden de ED30 bezitters de lijst misschien willen aanvullen? Ik heb er al een aantal toegevoegd
1)GolfL ED30 DSG Candywit
2)Floppie ED30 MAN Tornado Rood
3)Verlengsnoer ED30 MAN Deep Black
4)Mackdennis ED30 DSG Reflex Zilver
5)Edition30 ED30 MAN United Grey
6)FrankeED30 MAN Tornado Rood
7)
8)
9)
10)
7)BASk04 ED30 DSG Candywit
8)
9)
10)
Zag wel weer een aparte die te koop stond via gaspedaal.nl .... Deze 5 deurs edition 30 had een trekhaak ..... De rode oettinger met zijn 333pk staat nog steeds of alweer te koop. Qua uiterlijk vind ik hem toch wel wat hebben...
Een Golf die 300+ rijdt hoeft niet direct te betekenen dat hij veel vermogen heeft, zo kunnen er kleine velgen onderzitten en/of de teller aangepast zijn. Het eerste filmpje zie je echt wat er om de auto heen gebeurd en dan zie je dat het echt heel snel en gemakkelijk gaat. Ook flink wat reactie in het stuur en ESP die ingrijpt bij 120+! Volgens mij kom je met zo`n 300 pk in de buurt van de 270 km/u, dus mogelijk kom je met 400+ pk in de buurt van de 300 km/u. Maar dan draait de motor ook wel verschrikkelijk veel toeren!
kevin78 schreef:Ja die oettinger heeft een top van 300 km/h staat er dat kan toch helemaal niet of wel ??
Origineel Oettinger niet.
Dat Duitse tuner Oettinger wel raad weet met pk’s hebben wij persoonlijk kunnen ervaren toen we op pad mochten met de 280 pk sterke Golf GTI en er ook nog een aantal gespierde Audi’s voor ons klaarstonden. Ondertussen heeft Oettinger natuurlijk niet stilgezeten en is er flink doorgesleuteld aan de jubileum Golf GTI Edition 30. Deze werd in twee stappen gepeperd tot 305 en 330 pk.
De powerboost tot 305 pk is goed voor 400 Nm koppel, een acceleratie naar 100 km/u in 6,2 seconde en een top van 252 km/u. Dit wordt bereikt door het motormanagment aan te passen en kost in Duitsland slechts 1.390 euro.
De 330 pk variant is goed voor 430 Nm koppel, legt het sprintje af in 5,9 seconden en topt op 258 km/u. Hierbij werd naast het motormanagement ook het uitlaatsysteem aangepast. Hieraan hang in Duitsland een prijskaartje van 3.450 euro.
Je zou kunnen roepen dat de prestaties in relatie tot het aantal pk nog redelijk tam zijn en dat klopt op zich ook wel, maar daar is de prijs dan ook naar. Mocht het allemaal nog gewelddadiger moeten, dan zijn er aanvullende maatregelen nodig om het vermogen een beetje verantwoord op de weg te houden. Denk dan aan aangepaste vering, remmen ed. hetgeen uiteraard van invloed zal zijn op het prijskaartje. (gegevens zijn uit 2007).
heren,na iedere wasbeurt treedt er aan de binnenkant van mijn achterlichten wat lichtjes condens,is dat vrij normaal ,wie kan mij er meer over vertellen
juventus schreef:heren,na iedere wasbeurt treedt er aan de binnenkant van mijn achterlichten wat lichtjes condens,is dat vrij normaal ,wie kan mij er meer over vertellen
Had ik ook, ik heb twee gaatjes in de onderkant geboord: probleem opgelost.
8)KlouxOne ED30 DSG Deep Black
9)
10)
De Ed30 stond gewoon in de Golf prijslijst en kon je dus ook diverse opties bestellen. Dus wel of geen navi, andere radio, schuifdak, stuurwiel bediening enz. Ook waren er diverse kleuren, dit in tegenstelling tot de Ed35 die maar in drie kleuren leverbaar is. Bij de Ed35 zijn alle te leveren versies in NL van te voren besteld, de keuze is dus beperkt. Overigens zouden er in eerste instantie 50 stuks Ed30 naar NL komen, maar volgens mij zijn er daarna ook nog Ed30 geleverd, dus rijden er m.i. meer rond dan die 50 (daarnaast zijn er ook nog diverse Ed30 geimporteerd).
8)KlouxOne ED30 DSG Deep Black
9)RL1975 ED30 MAN United Grey 5drs
10)
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.