Rem "gedrag" DSG bak
Rem "gedrag" DSG bak
Hallo
Ik heb een vraagje.. Ik ben al 2 jaar in het bezit van een golf 6 gti 2011.
Auto is voorzien van een JD chip,de chip is helemaal top !!
Dit probleem had ik al vanaf het begin maar nu begin ik me er heel erg aan te irriteren
Het probleem is als ik rem en ik wil tot stilstand komen voel ik de auto terug schakelen,vooral van zn 3 naar 2 voel je hem echt terugschakelen.(je voelt het in de auto zeg maar)
Hoort dat zo bij een dsg bak? Ik hoor het graag van jullie!
Mvg
Ik heb een vraagje.. Ik ben al 2 jaar in het bezit van een golf 6 gti 2011.
Auto is voorzien van een JD chip,de chip is helemaal top !!
Dit probleem had ik al vanaf het begin maar nu begin ik me er heel erg aan te irriteren
Het probleem is als ik rem en ik wil tot stilstand komen voel ik de auto terug schakelen,vooral van zn 3 naar 2 voel je hem echt terugschakelen.(je voelt het in de auto zeg maar)
Hoort dat zo bij een dsg bak? Ik hoor het graag van jullie!
Mvg
JD Stage 1
Re: Rem "gedrag" DSG bak
En owja als ik de auto in zn Manuel rij heb hier helemaal geen last van.
Ah shit zie nu pas dat ik het bij Voorstellen heb geplaatst
.. Hoe kan ik dit veranderen sorry 
Ah shit zie nu pas dat ik het bij Voorstellen heb geplaatst

JD Stage 1
- kaptino
- Type auto: Golf VII GTI perf.
Volgens mij hebben veel dsg's hier last van. Of het normaal is, je zou denken van niet maar ik weet dat de vw dealer hier zegt dat alle dsg's geluid maken.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Ik bedoel meer van dat als ik rem de auto niet lekker tot stilstand komt.
Bijvoorbeeld als ik in zn manuel rij en ik rij 50/60 en wil tot stilstand komen gaat dat gewoon lekker zoals het hoort.
Maar als ik dan in zn D rij krijg ik gewoon een klein duwtje telkens als die terugschakelt tijden het remmen..
Heb dit altijd al gehad maar het lijkt alsof het erger wordt
Bijvoorbeeld als ik in zn manuel rij en ik rij 50/60 en wil tot stilstand komen gaat dat gewoon lekker zoals het hoort.
Maar als ik dan in zn D rij krijg ik gewoon een klein duwtje telkens als die terugschakelt tijden het remmen..
Heb dit altijd al gehad maar het lijkt alsof het erger wordt
JD Stage 1
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Hij remt op de motor als je/hij terugschakelt, als je manueel rijdt laat hij hem zo laag mogelijk terug vallen tot de motor bijna uitvalt en dan pas gaat hij terug (volledig stationair dus), dan is er ook geen motorremming.
Maar goed, nu je weet wat het is, niet langer druk over maken, of een multitronic kopen
Zou hij dit niet doen overigens, dan blijft hij veel te lang in bv de 6 hangen bij uitrollen, dan zou je de rotonde op rijden in de 6, als je dan snel wilt invoegen, dan moet hij eerst 4 versnellingen terug.
Kortom dat is volkomen normaal, DSG eigenschap.
Maar goed, nu je weet wat het is, niet langer druk over maken, of een multitronic kopen

Zou hij dit niet doen overigens, dan blijft hij veel te lang in bv de 6 hangen bij uitrollen, dan zou je de rotonde op rijden in de 6, als je dan snel wilt invoegen, dan moet hij eerst 4 versnellingen terug.
Kortom dat is volkomen normaal, DSG eigenschap.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
@RaceEend thanks voor je reactie ! Wat zijn de mannen bij JD toch hulpzaam
!
Hoe irritant het remmen ook is,de dsg hoort dus zo
dan weet ik voldoende thanks nogmaals!

Hoe irritant het remmen ook is,de dsg hoort dus zo

JD Stage 1
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Is bij een handbak toch ook een normale manier van auto rijden, dus terugschakelen en afremmen op de motor (dus niet de koppeling). Helaas leren ze dat niet meer bij de rijlessen, tegenwoordig is het uit laten rollen in een hoge versnelling, bij remmen en na de bocht een lage versnelling "proberen".
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dit heb ik ook met mijn DSG bak, had er ook al mijn twijfels bij of dit klopt. Gelukkig ligt het niet aan een mankement van de versnellingsbak.