PCV probleem???
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
PCV probleem???
Sinds eergisteren hier last van een hoog piepend geluid uit de golf 5 GTI.
- treedt meestal op na warme auto
- geluid lijkt vanuit motorcompartiment aan bestuurderszijde te komen
- hoog geluid, met name na loslaten gaspedaal
- soms ook bij stationair draaien van de motor
- tijdens stationair draaien van de motor soms fluctueren van de toerental
- na uitzetten van de motor valt het geluid langzaam weg
Bij verwijderen van 'olie meetstokje' hoor ik een geluid alsof er lucht ontlast wordt. Het geluid stopt. Motor gaat wat onrustiger lopen. En als ik het stokje weer erin steek komt het geluid weer terug.
Klinkt mij als een probleem met een kapotte PCV klep. Klopt dit???
Indien gewenst heb ik nog een video van het probleem met geluid.
- treedt meestal op na warme auto
- geluid lijkt vanuit motorcompartiment aan bestuurderszijde te komen
- hoog geluid, met name na loslaten gaspedaal
- soms ook bij stationair draaien van de motor
- tijdens stationair draaien van de motor soms fluctueren van de toerental
- na uitzetten van de motor valt het geluid langzaam weg
Bij verwijderen van 'olie meetstokje' hoor ik een geluid alsof er lucht ontlast wordt. Het geluid stopt. Motor gaat wat onrustiger lopen. En als ik het stokje weer erin steek komt het geluid weer terug.
Klinkt mij als een probleem met een kapotte PCV klep. Klopt dit???
Indien gewenst heb ik nog een video van het probleem met geluid.
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: PCV probleem???
Als je de flexibel aan het inlaatspruitstuk losmaakt, blaas in de leiding richting pcv.
Indien je kan doorblazen is hij defect.
Indien je kan doorblazen is hij defect.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
-
Hier een vergelijkbare video op youtube met het beeld waar ik ook last van heb
http://youtu.be/N77zsyjNamI
http://youtu.be/N77zsyjNamI
-
Weet iemand het onderdeelnummer wat ik hier nodig heb?
Ik kwam 06f129101p tegen. Is dit het enige wat ik moet bestellen? Kan nergens een onderdeelnummer vinden.
Ik kwam 06f129101p tegen. Is dit het enige wat ik moet bestellen? Kan nergens een onderdeelnummer vinden.
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
De "blaastest" werkt niet bij alle pcv's. In sommige zit een tweede klep die netjes dichtslaat als je er op blaast terwijl het hoofdmembraam gewoon kapot is.
Maar je probleem klinkt wel als een pcv, dus dat zal hem hoogstwaarschijnlijk zijn de stuk is.
Maar je probleem klinkt wel als een pcv, dus dat zal hem hoogstwaarschijnlijk zijn de stuk is.
Officiële naam: drukregelklep, onderdeelnr.: V06F129101R (euro 34,95 ex.)
Gr. Wehoo.

Klinkt idd als een kapotte PCV. Ik had dit laatst ook. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=7864
Zoals staffpride zegt, blaastest werkt niet altijd, anders hadden we het probleem eerder gevonden...
Zoals staffpride zegt, blaastest werkt niet altijd, anders hadden we het probleem eerder gevonden...

Serviced by EMServices.
-
Thanks. Morgen eens kijken of de dealer deze op voorraad heeft. Kan online nergens vinden om te bestellen.
Ben zo druk doordeweeks dat ik niet eens dan langs de dealer kan. Proberen morgen te bemachtigen en evt zelf in te bouwen tenzij de dealer snel effe tijd heeft.
EDIT:
@wehoo: is dat onderdeelnummer ook voor de Golf 5 GTI? Als ik dat onderdeel opzoek dan wordt de golf 5 GTI niet genoemd onder de modellen waarvoor het bestemd zou zijn
Ben zo druk doordeweeks dat ik niet eens dan langs de dealer kan. Proberen morgen te bemachtigen en evt zelf in te bouwen tenzij de dealer snel effe tijd heeft.
EDIT:
@wehoo: is dat onderdeelnummer ook voor de Golf 5 GTI? Als ik dat onderdeel opzoek dan wordt de golf 5 GTI niet genoemd onder de modellen waarvoor het bestemd zou zijn
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
welke datum stond op die pcv met extra terugslagklep?Maarten schreef:Klinkt idd als een kapotte PCV. Ik had dit laatst ook. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=7864
M.a.w wanneer zit die er niet meer in?
Heb net jullie stukje gelezen, kan voor mij wel iets betekenen, desondanks die van mij er 2jaar geleden werd vervangen.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Golf 5 GTI met BWA-motor.dangerpaki schreef:Thanks. Morgen eens kijken of de dealer deze op voorraad heeft. Kan online nergens vinden om te bestellen.
EDIT:
Gr. Wehoo.

-
Top thanks. Vandaag langs gereden. Eigen filiaal van de dealer had het onderdeel niet op voorraad. Ander filiaal in de buurt wel langs gereden. Zat er met 5 minuten al in. Klachten meteen verholpen.
Dank voor alle hulp!
Dank voor alle hulp!