Vervangen buitentemperatuursensor golf 6 gti (P0071)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Dexizzle

Vervangen buitentemperatuursensor golf 6 gti (P0071)

Bericht door Dexizzle »

Er is iets mis met mijn buitentemperatuursensor (Ambient air temperature sensor)
Kan iemand mij vertellen waar deze zich bevind? Normaal gezien zit deze toch ergens achter de bumper/grill?

Het enige wat ik echt online kan vinden op het moment is het volgende filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=8TmgNrX4ML4

Is 'm dat?

Alvast bedankt! :mrgreen:

Foutcode:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dexizzle op 23 apr 2015, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vervangen buitentemperatuursensor golf 6 git (P0071)

Bericht door TheDGM »

Het filmpje in de link laat de G42 sensor zien. Dat is niet de sensor die jij moet hebben.

De sensor die bij jou niet goed functioneert is de G17 sensor. Deze zit bij de Golf 5 achter de mistlamproosters. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze voor de 6 op dezelfde plaats zit.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Dexizzle

Re: Vervangen buitentemperatuursensor golf 6 git (P0071)

Bericht door Dexizzle »

Naja ik zie ook echt een volledige do it yourself op youtube staan van een Golf 5 maar van de 6 is weinig te vinden. Net even contact gehad met Staffpride, volgens hem moet ie achter de bumper zitten beetje uit het midden aan de bestuurderskant maar waarschijnlijk moet de bumper daarvoor er af.
Dexizzle

Re: Vervangen buitentemperatuursensor golf 6 gti (P0071)

Bericht door Dexizzle »

Of weet iemand toevallig of je het middelste rooster onder aan de bumper er zo uit kunt halen zonder dat de hele bumper er af moet?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”