Golf 5 GTI downpipe

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Mot
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2015, 20:25
Type auto: MK5 GTI

Golf 5 GTI downpipe

Bericht door Mot »

Goedemiddag allen;)

Ik zat rond te snuffelen over het internet voor een andere downpipe voor de golf. Nu zijn er een hoop verschillende de te vinden in verschillende prijscategorieen.

Deze kom ik tegen
http://www.ebay.nl/itm/TA-TECHNIX-EDELS ... 3cf210784d
Ta technix van Ebay. Deze is 76mm, rvs en 279 en heeft ook een metaalkat
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-d ... talysator/
Deze is van Jelmer, 90mm rvs en kost 699 euro. Ook deze heeft een metaalkat.

Wat is het grote verschil dan dat hij een halve inch groter is en 420 euro duurder is?

Ga ik dit verschil merken in het dagelijks leven?
Gebruikersavatar
ronald81
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Locatie: Flevoland

Golf 5 GTI downpipe

Bericht door ronald81 »

Verschil zal pasvorm en kwaliteit van het gebruikte materiaal zijn. Tevens de garantie termijn.

Dacht dat jm ze niet meer in 90mm maakt maar juist weer in 76mm op aanraden van JD. De opening is wel groter volgens mij maar verloopt dus meteen naar 76mm. Dit werd mij in ieder geval verteld toen mijn downpipe geplaatst werd (maandje terug).
Groeten Ronald

Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Gebruikersavatar
24TUNED
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 apr 2015, 22:15
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI downpipe

Bericht door 24TUNED »

Vaak zit ook veel verschil in het type katalysator wat gebruikt wordt. Je hebt diverse kwaliteiten in race katalysatoren. Een echte goede katalysator heeft een geringe weerstand voor de uitlaatgassen. Bij vaak goedkopere katalysatoren ontstaat er een hoge tegendruk. Ook de soorten metalen welke in een katalysator worden gebruikt hebben grote invloed op de prijs. In een goede metaalgedragen sportkatalysator zit onder andere platina. Dit is een edelmetaal wat de nodige kosten meeneemt. Een goede sportkatalysator gaat jaren mee en maakt zijn naam dan ook echt waar. Verder zijn ook verschillen waar te nemen in de constructie van goedkope en duurdere katalysatoren. Duurdere katalysatoren hebben vaak een bepaalde weving, waardoor de sterkte en effectiviteit van de katalysator optimaal benut worden. Ik kan van de week wat foto's maken van een goedkope en van een duurdere en kwalitatieve sportkatalysator.

Verder betaal je ook voor het gebruikte materiaal. Zo ziet de flens van de TA technix naar mijn mening niet echt bepaald stevig uit. De Bull-X downpipes welke wij aanbieden hebben bijvoorbeeld al een uit RVS gegoten flens. Deze kan beter tegen de hitte welke vrijkomt door de turbo. Ook vangt deze beter trillingen op, waardoor er een lagere kans op bijvoorbeeld scheuren van de lasnaad kan optreden bij extreme temperaturen.

Mocht je meer info wensen, dan hoor ik dit graag.
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses
Afbeelding
Mot
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2015, 20:25
Type auto: MK5 GTI

Re: Golf 5 GTI downpipe

Bericht door Mot »

Ik ben zeker benieuwd naar de foto's van die katalysators!

Een magnaflow katalysator, welke een heel redelijk merk is volgens mij, staat op ongeveer 100 euro

Anders is een kathode downpipe 180 euro, een katalysator 100 en iemand een kwartier tot half uur tig laten lassen misschien 50 euro.

Ga ik het verschil merken tussen een downpipe van 700euro en 300. En zo ja, is dit 5 of 50pk?
JMTuning
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2011, 12:14

Re: Golf 5 GTI downpipe

Bericht door JMTuning »

De downpipes welke ik maak zijn het resultaat van meer dan 3 jaar testen en aanpaswerk.
Zo weet je zeker dat het laswerk niet scheurt, het flexibel deel heel blijft en de racekat het vermogen goed doorlaat.

Dit is uitvoerig getest, en door de jaren heen hebben we diverse aanpassingen gemaakt om een goed product te krijgen.

Als jullie wat korting willen kan je altijd even een berichtje sturen, ik ben de beroerdste niet ;)

Heb er meerdere op voorraad voor de golf 4 tm golf 7 gti.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI downpipe

Bericht door Race Eend »

Mot schreef:Ik ben zeker benieuwd naar de foto's van die katalysators!

Een magnaflow katalysator, welke een heel redelijk merk is volgens mij, staat op ongeveer 100 euro
Een magnaflow katalysator is goedkoop, maar de kleine versie is echt niet goed voor een GTI motor. Echt niet aan beginnen. Laatste tijd regelmatig maar een magnaflow verwijderd en een rechte pijp gelast onder de auto (of leeg gemaakt) om toch de auto fatsoenlijk af te stellen. Die dingen zijn echt veel te klein. Tot 200pk zijn ze prima, maar daarboven is een katmod beter dan de magnaflow kat.

JM gebruikt goed spul, mooie 130mm dikke 200 cells sporkats, ook de flexibele stukken zijn mooi groot.

De downpipes van JM zijn echt zijn geld waard (en bovendien geheel niet duur als je het vergelijkt met milltek).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten