Welke motorolie?
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Welke motorolie?
Mede GTI eigenaars. Een vraag:
Wat voor motorolie gebruiken jullie? Zit zelf nu op interval onderhoud en heb gewoon de olie van de dealer welke ik bijvul zo nodig met Vastrol Edge 5w-30.
Ik lees van velen dat ze overstappen op 5w-40. Wat zijn hier de voordelen van? Waarom zou je dit willen doen?
Na zelf wat onderzoek kom ik uit op Millers Nanodrive 5w-40 NT, schijnt heel populair te zijn over de grens, met name in de VK en VS. Iemand hier ervaring mee? Zou wat meer paarden geven en beter zijn voor de motor (of het is marketing praat).
Voor zover ik kon vinden is er geen 5w-40 als long life beschikbaar, dus bij gebruik van een dergelijke olie zal ik vastzitten aan een jaarlijkse wissel (of bij 12.000km, afhankelijk van wat eerder komt). Klopt dit?
Wat voor motorolie gebruiken jullie? Zit zelf nu op interval onderhoud en heb gewoon de olie van de dealer welke ik bijvul zo nodig met Vastrol Edge 5w-30.
Ik lees van velen dat ze overstappen op 5w-40. Wat zijn hier de voordelen van? Waarom zou je dit willen doen?
Na zelf wat onderzoek kom ik uit op Millers Nanodrive 5w-40 NT, schijnt heel populair te zijn over de grens, met name in de VK en VS. Iemand hier ervaring mee? Zou wat meer paarden geven en beter zijn voor de motor (of het is marketing praat).
Voor zover ik kon vinden is er geen 5w-40 als long life beschikbaar, dus bij gebruik van een dergelijke olie zal ik vastzitten aan een jaarlijkse wissel (of bij 12.000km, afhankelijk van wat eerder komt). Klopt dit?
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: Welke motorolie?
Gebruik zelf 0W40 van Mobil1. Deze is lekker dun als de olie koud is, zodat je overal snel je oliedruk hebt. Interval is officieel 15.000km of 1 jaar, afhankelijk wat als eerste bereikt wordt. Ikzelf ververs het elk jaar (rij misschien 5000km per jaar)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- MK5benGTI
- Type auto: Golf MK 5 GTI
Ik gebruik de 5W30 van Castrol Edge. Deze zou moeten voldoen aan de vw specificatie en ik vervang deze standaard elk jaar. Ongeacht de kilometers die er dat jaar bij zijn gereden. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het tot nu toe probleemloos lijkt te gaan.
Daarnaast heb je het over de Millers Nanodrive 5W40. Ik heb hier geen ervaring mee maar ik zou wel de olie specificatie van VW aan houden om eventuele problemen te voorkomen.
Succes met je zoektocht!
Daarnaast heb je het over de Millers Nanodrive 5W40. Ik heb hier geen ervaring mee maar ik zou wel de olie specificatie van VW aan houden om eventuele problemen te voorkomen.
Succes met je zoektocht!
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
De Castrol 5W30 Longlife III olie is echt geen slechte olie, het is de interval die het hem doet. De interval van deze olie is gewoon te lang waardoor het gaat aankoeken. Ververs deze olie elk jaar en er is niets aan de hand!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
-
Dank voor het antwoord. Nee Castrol is volgens mij zeker geen slechte olie. Alleen als je jaarlijks gaat verversen dan kun je natuurlijk ook bv de 0w40 nemen (of de Millers die ik eerder noemde) zodat je ook betere smering hebt. Maar niemand hier ervaring met de Millers of iemand die bewust kiest voor een andere olie dus.
Ik rij nu met 5w50 in al mn blokken, motortjes lopen er perfect op.
Wel een wissel-interval van 12.500km
Wel een wissel-interval van 12.500km
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Ik heb vorig jaar 5w40 erin gedaan maar merk geen verschil tussen 5w30 of 5w40 motor verbruik zeer minimaal olie. Kwart liter op 15000 km. Dus denk ik aanstaande keer weer 5w30 en dan gewoon ieder jaar verversen.
- NL_MK5 GTI
Mijn olie beurt komt er weer aan, welke kan ik het beste pakken? Mobil 0w40 of Castrol 5w30, 5w40
Ik heb wel wat olieverbruik op mn gti.
Daarom gebruik ik 5w40 om dit wat te verminderen.
Zelf gebruik ik castrol edge diesel turbo titanium.
Sinds ik die olie gebruik draait het blok beter.
Daarom gebruik ik 5w40 om dit wat te verminderen.
Zelf gebruik ik castrol edge diesel turbo titanium.
Sinds ik die olie gebruik draait het blok beter.
- NL_MK5 GTI
Ja, die heb ik er zelf nu ook in zitten, ik heb heel minimaal olie verbruik dus was gewoon de vraag welke het beste voor de Axx motor is.
Ik rijd zelf met de kendall 5w50.... begreep dat Raceeend hierzelf ook gebruik van maakt 

Just asking :p
-
Die kende ik nog niet. Maar gebruik je die al lang? Zonder problemen? Voordeel zou moeten zijn dus met name minder olieverbruik bij hoge temperaturen en minder degradatie van de olie dus? En smeert het bij die dikte de motor nog goed?