Ervaringen Tvs engeneering
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Ervaringen Tvs engeneering
Omdat ik problemen ervaar met mijn dsg bak golf 5 gti. Jankt/ huilt in de 1 en schokt van 2 naar 3 alleen in manueel zal dit gerepareerd moeten worden. Er zit hier in de buurt verder geen bedrijf die hier in is gespecialiseerd nu wil ik me auto bij Tvs aanbieden voor diagnose en eventueel reparatie. Andere bedrijven hier in de buurt hebben geen ervaring met dsg bakken. Graag jullie mening/ervaring.
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Ben er 1 keer geweest ivm de klak geluiden van de dsg, Dealer had gezegd dat de bak goed was maar toch nog daar langs gegaan. Rondje gereden en volgens hem lag het aan de koppeling. Conclusie nieuwe platen maar dan kon hij niet 100% garanderen dat de geluiden weg waren. Maar als hij zegt dat het de koppeling is dan verwacht ik ook dat het daarna weg is nee voor 100% garantie moest ook de bak vervangen worden. Bij mij kwam het een beetje te commercieel over en alleen gericht op het aansmeren van zoveel mogelijk dsg bakken. Uiteindelijk niks mee gedaan en het zit gewoon goed ook bij jd zei mark dat hij goed schakelde en de geluiden normaal waren, dus kan helaas niks zeggen over de kwaliteit van hun werk.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Oké, bedankt voor de info. Ik ga een afspraak maken de bak is gewoon niet goed, zal hoogstwaarschijnlijk een ruilbak worden. Maar ik laat ze eerst maar een kijken naar de beste oplossing.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Misschien deze even lezen: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =37&t=8757
Groeten, Nico
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Ik ben prima te woord gestaan vandaag ze gaan de bak testen en kijken of ze het kunnen repareren of een revisie bak eronder.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Ervaringen Tvs engeneering
Woensdag aanstaande een afspraak. Ben tot nu toe netjes terug gebeld om een afspraak te maken ben benieuwt hoe het allemaal gaat, Tot nu toe geen rare dingen mee gemaakt. Hou jullie op de hoogte.
- bobthefish
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2016, 08:55
- Type auto: Golf 7 R Variant
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Tijdens mijn zoektocht naar een tuner voor mijn Golf R kwam ik tot een shortlist van TVS engineering en JD Engineering. Ik heb gekozen voor TVS omdat deze (na twee dagen) gereageerd heeft. Dat en het feit dat mijn DSG bak na 200km al stuk ging nadat ik mijn nieuwe golf had opgehaald. TVS (DSG dokter) heeft volgens mij de meeste ervaringen met de DSG bakken en dat heeft mij mede overgehaald om voor TVS te kiezen.
Gisteren naar Varsseveld afgereisd om een bezoekje te brengen aan TVS engineering.
Bij aankomst werd ik meteen getrakteerd op een heel scala aan prachtige auto’s variërend van diverse modellen GTI’s, R’s en verscheidende Audi modellen waaronder een RS3, en meerdere A5/S5’en.
Veel van deze auto’s stonden op een buitenlands kenteken (Belgisch/Duits/Oostenrijks). Ook werd het me duidelijk waarom ik even heb moeten wachten op mijn mailtjes. Ze hebben het op het zachts gezegd ‘nogal’ druk
De entree/wachtruimte was niet heel groot, maar voorzien van alle gemakken (koffie/thee/snacks). Naast een wachtende meneer was er verder niemand. Na even gewacht te hebben kwam er een TVS medewerker. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en prima uitgelegd wat er zou gaan gebeuren.
Nadat de nieuwe software (motor en DSG) erop gezet was, mocht er proef gereden worden en de nieuwe software was direct voelbaar. De TVS medewerker vond alleen dat de druk te laat opgebouwd werd, dus werden er nog enkele wijzigingen in de software gedaan.
Ondanks de enorme drukte werd er alle tijd voor mijn auto genomen. En mijn wachttijd werd veraangenaamt door een aantal andere wachtenden waarmee leuke gesprekken ontstonden.
De jongens van TVS willen echt dat je met een perfect afgestelde auto naar huis gaat en vinden het niet snel goed. Uiteindelijk aan het eind van de dag met een compleet andere auto naar huis gegaan.
Helaas was er onderhoud aan de rollenbank, dus heb nog geen concrete cijfers, maar met de tegoed bon daarvoor moet dat helemaal goed komen! Onderweg naar huis even open kunnen trekken en man, man wat een verschil.
Al met al een prima ervaring.
TVS is wat ik er van kon zien een bedrijf met vaklui met een berg aan kennis en zou iedereen kunnen aanraden hun auto hier te laten aanpassen.
Gisteren naar Varsseveld afgereisd om een bezoekje te brengen aan TVS engineering.
Bij aankomst werd ik meteen getrakteerd op een heel scala aan prachtige auto’s variërend van diverse modellen GTI’s, R’s en verscheidende Audi modellen waaronder een RS3, en meerdere A5/S5’en.
Veel van deze auto’s stonden op een buitenlands kenteken (Belgisch/Duits/Oostenrijks). Ook werd het me duidelijk waarom ik even heb moeten wachten op mijn mailtjes. Ze hebben het op het zachts gezegd ‘nogal’ druk

De entree/wachtruimte was niet heel groot, maar voorzien van alle gemakken (koffie/thee/snacks). Naast een wachtende meneer was er verder niemand. Na even gewacht te hebben kwam er een TVS medewerker. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en prima uitgelegd wat er zou gaan gebeuren.
Nadat de nieuwe software (motor en DSG) erop gezet was, mocht er proef gereden worden en de nieuwe software was direct voelbaar. De TVS medewerker vond alleen dat de druk te laat opgebouwd werd, dus werden er nog enkele wijzigingen in de software gedaan.
Ondanks de enorme drukte werd er alle tijd voor mijn auto genomen. En mijn wachttijd werd veraangenaamt door een aantal andere wachtenden waarmee leuke gesprekken ontstonden.
De jongens van TVS willen echt dat je met een perfect afgestelde auto naar huis gaat en vinden het niet snel goed. Uiteindelijk aan het eind van de dag met een compleet andere auto naar huis gegaan.
Helaas was er onderhoud aan de rollenbank, dus heb nog geen concrete cijfers, maar met de tegoed bon daarvoor moet dat helemaal goed komen! Onderweg naar huis even open kunnen trekken en man, man wat een verschil.
Al met al een prima ervaring.
TVS is wat ik er van kon zien een bedrijf met vaklui met een berg aan kennis en zou iedereen kunnen aanraden hun auto hier te laten aanpassen.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
dus je dsg was niet stuk maar moest nieuwe software?
- bobthefish
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2016, 08:55
- Type auto: Golf 7 R Variant
Re: Ervaringen Tvs engeneering
DSG bak is na 200km geheel vervangen, daar kon geen software verandering in brengen.bzb schreef:dus je dsg was niet stuk maar moest nieuwe software?

Edit: even voor de duidelijkheid, de DSG bak is onder garantie vervangen nadat deze kapot bleek te zijn na het ritje van de dealer naar huis(200 km) niet een heel sterk begin van het golf tijdperk...mede hierom wilde ik de DSG software aangepast zien..
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Voor autosoftware zou ik jd gaan,
Schijnt dat de DSG software goed is,
De verkooppraatjes wat minder,
Zou mn bak opnieuw moeten laten flashen,
Omdat ik stage 3 wilde en mijn bak op 460nm begrensd zou zijn.
Dit zou weer €200 euro kosten.
Ben gewoon naar jd gereden (""op de 460nm begrensd"")
Dat was grote onzin. Want zelfs bij 545NM gaf de bak nog geen kick.
Dus de software deugt wel, het personeel wat minder als je t mij vraagt
Schijnt dat de DSG software goed is,
De verkooppraatjes wat minder,
Zou mn bak opnieuw moeten laten flashen,
Omdat ik stage 3 wilde en mijn bak op 460nm begrensd zou zijn.
Dit zou weer €200 euro kosten.
Ben gewoon naar jd gereden (""op de 460nm begrensd"")
Dat was grote onzin. Want zelfs bij 545NM gaf de bak nog geen kick.
Dus de software deugt wel, het personeel wat minder als je t mij vraagt
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Wat heb je voor tuning gekozen dan? Begrijp ik het goed dat ze je motor gechipt hebben zonder gebruik van de testbank? 

- bobthefish
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2016, 08:55
- Type auto: Golf 7 R Variant
Re: Ervaringen Tvs engeneering
@Xizer, want motor tuning kan alleen met een testbank???
@golf5gt: de NM op de testbank laten niet het hele verhaal zien aangezien er niet met full throttle geschakeld wordt. Zal hopelijk lang goed gaan, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

@golf5gt: de NM op de testbank laten niet het hele verhaal zien aangezien er niet met full throttle geschakeld wordt. Zal hopelijk lang goed gaan, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Waarom beantwoord je mijn vraag met een wedervraag?bobthefish schreef:@Xizer, want motor tuning kan alleen met een testbank???![]()
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Testbank is leuk voor de cijfers, maar is niet zozeer noodzakelijk met tunen. Belangrijkste zijn de waardes van de motor na de tuning. Als die goed en veilig zijn, en de auto rijd goed, zullen er ook wel mooie lijnen op de bank uit komen. Alleen kan je dan niet in de kroeg vertellen hoeveel PK je precies hebt..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Misschien omdat Bob het, laten we zeggen, een bijzondere vraag vondXizer schreef:Waarom beantwoord je mijn vraag met een wedervraag?bobthefish schreef:@Xizer, want motor tuning kan alleen met een testbank???![]()

Maar Bob, is mijn aanname correct dat je alleen de DSG van nieuwe software hebt voorzien en het blok niet?(ivm fabrieksgarantie). Hoe zit dat met garantie op de bak als deze voorzien is van andere software dan vanuit fabriek?
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Goeie vraag. Ben ook benieuwd!
Trouwens wel bijzonder om je keuze te maken op het bedrijf dat na twee dagen reageerd. Zegt namelijk niet zoveel.
Trouwens wel bijzonder om je keuze te maken op het bedrijf dat na twee dagen reageerd. Zegt namelijk niet zoveel.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Volgens mij schrijft ie gewoon:ChielED35 schreef: Maar Bob, is mijn aanname correct dat je alleen de DSG van nieuwe software hebt voorzien en het blok niet?(ivm fabrieksgarantie). Hoe zit dat met garantie op de bak als deze voorzien is van andere software dan vanuit fabriek?
bobthefish schreef: Nadat de nieuwe software (motor en DSG) erop gezet was, mocht er proef gereden worden en de nieuwe software was direct voelbaar.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Ja, nu zie ik het...overheen gelezenXizer schreef:Volgens mij schrijft ie gewoon:ChielED35 schreef: Maar Bob, is mijn aanname correct dat je alleen de DSG van nieuwe software hebt voorzien en het blok niet?(ivm fabrieksgarantie). Hoe zit dat met garantie op de bak als deze voorzien is van andere software dan vanuit fabriek?
bobthefish schreef: Nadat de nieuwe software (motor en DSG) erop gezet was, mocht er proef gereden worden en de nieuwe software was direct voelbaar.


Staat nog steeds de vraag, maar dan nu voor motor en bak; hoe loopt het dan met de fabrieksgarantie? Lijkt mij dat deze vervalt wanneer de boel is voorzien van software die niet vanuit de fabriek geplaatst is...
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- bobthefish
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2016, 08:55
- Type auto: Golf 7 R Variant
Re: Ervaringen Tvs engeneering
@ChielED35
Garantie en tuning is altijd lastig. Er is mij verteld/verzekerd dat bij terug plaatsen van de originele motor software dit niet te detecteren zou zijn (DSG software zou in zijn geheel niet te detecteren zijn, maar je weet het maar nooit, dus bij een garantie vraagstuk laat ik voor de zekerheid alles terug zetten naar de originele versies). Later in het jaar zouden er ook kastjes beschikbaar komen waarmee jezelf de software terug kan flashen voor een dealer bezoek, wat helemaal handig is natuurlijk!
Met de constante technologische vooruitgang weet je natuurlijk nooit of het flashen van de software in de toekomst toch te achterhalen is...het blijft een (weloverwogen) gok
Garantie en tuning is altijd lastig. Er is mij verteld/verzekerd dat bij terug plaatsen van de originele motor software dit niet te detecteren zou zijn (DSG software zou in zijn geheel niet te detecteren zijn, maar je weet het maar nooit, dus bij een garantie vraagstuk laat ik voor de zekerheid alles terug zetten naar de originele versies). Later in het jaar zouden er ook kastjes beschikbaar komen waarmee jezelf de software terug kan flashen voor een dealer bezoek, wat helemaal handig is natuurlijk!
Met de constante technologische vooruitgang weet je natuurlijk nooit of het flashen van de software in de toekomst toch te achterhalen is...het blijft een (weloverwogen) gok

Re: Ervaringen Tvs engeneering
Ja ik snap het..weloverwogen is het woord;)
Als de ANWB je van de A9 haalt met pech vraag dan even of ze je eerst naar TVS brengen ipv direct naar Martin Schilder haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als de ANWB je van de A9 haalt met pech vraag dan even of ze je eerst naar TVS brengen ipv direct naar Martin Schilder haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- bobthefish
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 jul 2016, 08:55
- Type auto: Golf 7 R Variant
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Klopt als er nu pech ontstaat waardoor ik niet meer kan rijden heb ik idd een probleem, zodra de zelf flashboxen er zijn al een stuk minder aangezien je dan terplekke (zolang er iig nog contact/stroom is) de originele software terug zetten. In mijn geval zou ik idd nu de auto laten afslepen naar TVSChielED35 schreef:Ja ik snap het..weloverwogen is het woord;)
Als de ANWB je van de A9 haalt met pech vraag dan even of ze je eerst naar TVS brengen ipv direct naar Martin Schilder haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je dat risico niet wilt of durft te nemen zou ik onder fabrieksgarantie zeker geen tuning laten doen!
Re: Ervaringen Tvs engeneering
nieuwe dsg bak aangeschaft daar, telefonisch hebben we een bedrag afgesproken en toen ik daar stond was het helemaal een ander bedrag(namelijk duurder)
elke keer als ik bel hoe het zit met me auto, of laten ze me wachten of verzinnen ze smoesjes, belachelijk dit
ik raad het je niet aan
elke keer als ik bel hoe het zit met me auto, of laten ze me wachten of verzinnen ze smoesjes, belachelijk dit
ik raad het je niet aan
-GOLF 6 R / hf series intake / GFB DV / HPFP / DSG STAGE 2 / MILLTEK DOWNPIPE/ JD Stage3 / 360 pk !!VERKOCHT!!
-Mercedes C63 AMG W204 P30 !!VERKOCHT!!
-Porsche Cayenne Turbo 958 / Akrapovic secondary cat delete / 540pk !! VERKOCHT !!
-Mercedes E63s AMG W212 4-matic / 585PK
-Volkswagen Polo 1.2 tsi 6r 105PK
-Mercedes C63 AMG W204 P30 !!VERKOCHT!!
-Porsche Cayenne Turbo 958 / Akrapovic secondary cat delete / 540pk !! VERKOCHT !!
-Mercedes E63s AMG W212 4-matic / 585PK
-Volkswagen Polo 1.2 tsi 6r 105PK
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Met alle respect maar wie zo para doet over chiptuning kan het beter gewoon helemaal achterwege laten. Want ja, stel je krijgt een ongeluk en de verzekeringsmaatschappij zou erachter komen dat jouw motorvermogen met meer als een bepaald percentage is toegenomen zonder dat de wagen hiervoor bij de RDW op herkeuring is geweest, krijg je natuurlijk ook geen centjes uitgekeerd he.
Verder wordt bij een fatsoenlijke tuner de fabrieksgarantie gewoon overgenomen door de tuner.
Verder wordt bij een fatsoenlijke tuner de fabrieksgarantie gewoon overgenomen door de tuner.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
Noem ze eens op welke dat doet dan....Xizer schreef:
Verder wordt bij een fatsoenlijke tuner de fabrieksgarantie gewoon overgenomen door de tuner.
Re: Ervaringen Tvs engeneering
RonnyR20 schreef:Noem ze eens op welke dat doet dan....Xizer schreef:
Verder wordt bij een fatsoenlijke tuner de fabrieksgarantie gewoon overgenomen door de tuner.

groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten