afgelopen zondag was het dan zo ver, tijd voor een nieuw kleurtje voor de remmen van mijn wagen.
na lang getwijfeld te hebben over de kleur dan toch maar voor GEEL gekozen, waarom geel? ach waarom niet.
wekkertje om 09:00 wakker worden met een flinke bak koffie, om vervolgens op het gemak spulletjes te pakken en ter vertrekken naar de schuur.
eenmaal aangekomen bij de schuur was mijn maat al aanwezig.
auto binnengereden en deze direct op blokken gezet,
vervolgens de klauwen/brackets er af gehaald.

dit alles was gelukkig zo gebeurd, klauwen grondig schoongemaakt, en stevig ontvet.
opgehangen en klaar voor de hechtlaag

inmiddels is de ochtend een eind om, tijd om tussendoor even de frietpan aan te slingeren en een broodje te eten.
kan de hechtlaag ondertussen mooi drogen.
buik weer vol, hierna zijn er nog 2 lagen aangebracht op de klauwen.
En vervolgens een op maat gemaakte sticker op de klauwen geplakt, en deze in 3 lagen blanke lak gezet

De voorkant is klaar, tijd voorr de achterzijde. dachten alles bij te hebben.... 12 kant vergeten,
berg paniek, hoe gaan we het bracket los krijgen.
gelukkig een paar telefoontjes verder en een kleine 40 minuten later een 12 kant opgetrommeld en vervolgens de complete achter remmerij er af te pakken.
toen bleek dat deze lak aardig aan het los raken was,
toen direct besloten deze tussendoor nog te stralen..
wat een verschrikkelijk harde lak is dit.

2 uurtjes verder waren ze gestraald na wat oponthoud.
klauwen opgehangen en weer een hechtlaag overgezet.. nu wachten?
zag nog een mooi spuitbusje staan, gelijk de naaf van mijn auto maar een spuitje geven,
als je dan toch bezig bent..

ondertussen alle gespoten remmen voor achter, tijd om alles er weer onder te zetten.
dit alles viel gelukkig mee, en ging zonder moeite terug op zijn plek. het resultaat hieronder.
het was een complete dagtaak. 10:00 tot 21:30 maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat.