stage 2.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thijsjens
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2015, 15:33

stage 2.

Bericht door thijsjens »

beste leden,

heeft er hier iemand een golf7 gti perf. stage 2 die dit late doen heeft bij dvx?

mvg jens
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: stage 2.

Bericht door bluetiger »

Wel de JD stage 2 icm milltek downpipe en catback
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
thijsjens
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2015, 15:33

Re: stage 2.

Bericht door thijsjens »

ok zou eiglk iemand moete vinden met het CTS project van dvx ;p
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: stage 2.

Bericht door Davy@DVX »

Wat wil je juist weten ?
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Gebruikersavatar
thijsjens
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2015, 15:33

Re: stage 2.

Bericht door thijsjens »

had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
golffke
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014, 23:47
Type auto: golf 7 gti

Re: stage 2.

Bericht door golffke »

Ik heb stage 2 gedaan bij dvx tot nu toe tevreden
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: stage 2.

Bericht door Davy@DVX »

thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: stage 2.

Bericht door yal »

Davy@DVX schreef:
thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.
Denk niet dat de meeste mensen de staat van hun turbo kunnen beoordelen :!:

Ook het onderdeelnummer is niet makkelijk te vinden.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: stage 2.

Bericht door tommy »

@dvx
wat vragen jullie aan de klanten ben nie goe mee ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
thijsjens
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2015, 15:33

Re: stage 2.

Bericht door thijsjens »

dat is ook maar vaag. mensen die niets van wagens kennen zijn dan de dupe als er na chipping iets stuk gaat?
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: stage 2.

Bericht door tommy »

das inderdaad waar wij zijn de pineut :twisted:
mk7 gti 325 pk 525nm
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: stage 2.

Bericht door Davy@DVX »

Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: stage 2.

Bericht door Davy@DVX »

yal schreef:
Davy@DVX schreef:
thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.
Denk niet dat de meeste mensen de staat van hun turbo kunnen beoordelen :!:

Ook het onderdeelnummer is niet makkelijk te vinden.
Zoals reeds gezegd, het gaat om het type nummer, niet om de staat van de turbo ;)

Wij verplichten de mensen niet om te kijken, het is gewoon een vraag , niets meer, niets minder.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: stage 2.

Bericht door tommy »

:lol: :lol: :lol:
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: stage 2.

Bericht door kaptino »

Davy@DVX schreef:Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.
Dus eigenlijk is chippen met het "oude" type turbo niet te doen?
Is dit uit ervaring in de praktijk? of simpel omdat de kans "groter" is dat de turbo kapot gaat omdat het een ''oud'' type is?
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: stage 2.

Bericht door Davy@DVX »

kaptino schreef:
Davy@DVX schreef:Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.
Dus eigenlijk is chippen met het "oude" type turbo niet te doen?
Is dit uit ervaring in de praktijk? of simpel omdat de kans "groter" is dat de turbo kapot gaat omdat het een ''oud'' type is?
Mijn ervaring is gewoon door het te doen. Ik ben elke dag meer dan 12 uur bezig met software maken, research, etc, etc

Het is op zich wel te doen, wij hebben tientallen golf 7 gti met oud type turbo op stage 1 en 2 rondrijden zonder dat die al kapotte turbo gehad hebben. Maar je mag als tuner niet onder stoelen of banken steken dat bij auto's met oud type turbo er veel meer kans is op brokken. Als je even een zoekt via google kan je ook niet ontkennen dat er gewoon veel slechte turbo's tussen zitten.

Dan ligt de keuze bij de klant of ze het risico willen nemen of niet, zeer veel mensen wagen het er gewoon op en bij 9 op 10 gaat het gewoon goed.

Bij golf 7 gti ga ik nooit over de 1.35bar, standaard rond de 1bar, dus overdrijven doen we zeker niet, alsook houd ik de EGT zo laag mogelijk.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: stage 2.

Bericht door kaptino »

Ok duidelijk, heb zelf namelijk een oud type er op zitten en was ook van plan te gaan chippen na de garantie.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: stage 2.

Bericht door Barbaric »

Dan kan je toch beter in de garantie chippen? :p

Ik ben wel benieuwd wat ik heb!
Binnenkort ff Googlen hoe ik daar achter kom.
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: stage 2.

Bericht door kaptino »

Eigenlijk wel, maar is ook zon gedoe denk ik met de software, want voor dat hij dan naar de dealer gaat moet hij origineel zijn. En als ik ga chippen wil ik geen box maar gelijk obd.

Hier staat waar je het kan vinden en welke nummers "oud" zijn. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =72&t=7058
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: stage 2.

Bericht door tommy »

beter laten tunen als ge nog garantie hebt
als em dan kapot vliegt ist geen probleem
:)
mk7 gti 325 pk 525nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten