Pagina 1 van 1

stage 2.

Geplaatst: 07 nov 2015, 13:29
door thijsjens
beste leden,

heeft er hier iemand een golf7 gti perf. stage 2 die dit late doen heeft bij dvx?

mvg jens

Re: stage 2.

Geplaatst: 07 nov 2015, 15:51
door bluetiger
Wel de JD stage 2 icm milltek downpipe en catback

Re: stage 2.

Geplaatst: 07 nov 2015, 15:55
door thijsjens
ok zou eiglk iemand moete vinden met het CTS project van dvx ;p

Re: stage 2.

Geplaatst: 09 nov 2015, 20:02
door Davy@DVX
Wat wil je juist weten ?

Re: stage 2.

Geplaatst: 09 nov 2015, 22:52
door thijsjens
had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.

Re: stage 2.

Geplaatst: 09 nov 2015, 23:35
door golffke
Ik heb stage 2 gedaan bij dvx tot nu toe tevreden

Re: stage 2.

Geplaatst: 13 nov 2015, 09:39
door Davy@DVX
thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.

Re: stage 2.

Geplaatst: 13 nov 2015, 10:42
door yal
Davy@DVX schreef:
thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.
Denk niet dat de meeste mensen de staat van hun turbo kunnen beoordelen :!:

Ook het onderdeelnummer is niet makkelijk te vinden.

Re: stage 2.

Geplaatst: 13 nov 2015, 11:00
door tommy
@dvx
wat vragen jullie aan de klanten ben nie goe mee ;)

Re: stage 2.

Geplaatst: 13 nov 2015, 14:41
door thijsjens
dat is ook maar vaag. mensen die niets van wagens kennen zijn dan de dupe als er na chipping iets stuk gaat?

Re: stage 2.

Geplaatst: 13 nov 2015, 15:28
door tommy
das inderdaad waar wij zijn de pineut :twisted:

Re: stage 2.

Geplaatst: 17 nov 2015, 09:21
door Davy@DVX
Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.

Re: stage 2.

Geplaatst: 17 nov 2015, 09:53
door Davy@DVX
yal schreef:
Davy@DVX schreef:
thijsjens schreef:had graag de tevredenheid geweten van mensen. en of de wagen bij dvx eerst getest word omwille van de "slechte turbos" die hier en daar in de gtis zitten.
Wij vragen ook aan de klanten of ze zelf al eens kunnen kijken, dat bespaard sommige mensen een lange rit naar ons toe.
Denk niet dat de meeste mensen de staat van hun turbo kunnen beoordelen :!:

Ook het onderdeelnummer is niet makkelijk te vinden.
Zoals reeds gezegd, het gaat om het type nummer, niet om de staat van de turbo ;)

Wij verplichten de mensen niet om te kijken, het is gewoon een vraag , niets meer, niets minder.

Re: stage 2.

Geplaatst: 17 nov 2015, 10:37
door tommy
:lol: :lol: :lol:

Re: stage 2.

Geplaatst: 18 nov 2015, 17:35
door kaptino
Davy@DVX schreef:Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.
Dus eigenlijk is chippen met het "oude" type turbo niet te doen?
Is dit uit ervaring in de praktijk? of simpel omdat de kans "groter" is dat de turbo kapot gaat omdat het een ''oud'' type is?

Re: stage 2.

Geplaatst: 19 nov 2015, 19:28
door Davy@DVX
kaptino schreef:
Davy@DVX schreef:Het gaat niet om de staat van de turbo, maar om de nummer op het type plaatje.

Dus wij vragen aan de klanten om eventueel ook zelf eens te kijken welk type turbo ze hebben, zo kunnen mensen die het wel zelf kunnen zich in geval van als er een slecht/oud type turbo op zit zich een rit naar ons toe besparen. Hier is toch helemaal niks raar of vaag aan? Dit is toch beter dan de mensen soms 200km te laten rijden om vast te stellen dat er een oud type turbo op zit terwijl veel mensen zelf hadden kunnen zien.

Wij kijken uiteraard ook zelf nog eens naar het type turbo.
Dus eigenlijk is chippen met het "oude" type turbo niet te doen?
Is dit uit ervaring in de praktijk? of simpel omdat de kans "groter" is dat de turbo kapot gaat omdat het een ''oud'' type is?
Mijn ervaring is gewoon door het te doen. Ik ben elke dag meer dan 12 uur bezig met software maken, research, etc, etc

Het is op zich wel te doen, wij hebben tientallen golf 7 gti met oud type turbo op stage 1 en 2 rondrijden zonder dat die al kapotte turbo gehad hebben. Maar je mag als tuner niet onder stoelen of banken steken dat bij auto's met oud type turbo er veel meer kans is op brokken. Als je even een zoekt via google kan je ook niet ontkennen dat er gewoon veel slechte turbo's tussen zitten.

Dan ligt de keuze bij de klant of ze het risico willen nemen of niet, zeer veel mensen wagen het er gewoon op en bij 9 op 10 gaat het gewoon goed.

Bij golf 7 gti ga ik nooit over de 1.35bar, standaard rond de 1bar, dus overdrijven doen we zeker niet, alsook houd ik de EGT zo laag mogelijk.

Re: stage 2.

Geplaatst: 19 nov 2015, 19:34
door kaptino
Ok duidelijk, heb zelf namelijk een oud type er op zitten en was ook van plan te gaan chippen na de garantie.

Re: stage 2.

Geplaatst: 19 nov 2015, 22:43
door Barbaric
Dan kan je toch beter in de garantie chippen? :p

Ik ben wel benieuwd wat ik heb!
Binnenkort ff Googlen hoe ik daar achter kom.

Re: stage 2.

Geplaatst: 20 nov 2015, 00:15
door kaptino
Eigenlijk wel, maar is ook zon gedoe denk ik met de software, want voor dat hij dan naar de dealer gaat moet hij origineel zijn. En als ik ga chippen wil ik geen box maar gelijk obd.

Hier staat waar je het kan vinden en welke nummers "oud" zijn. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =72&t=7058

Re: stage 2.

Geplaatst: 27 nov 2015, 14:05
door tommy
beter laten tunen als ge nog garantie hebt
als em dan kapot vliegt ist geen probleem
:)