Cilinderoverslag P0302 P0300 Multiple Cylinder Misfire
Cilinderoverslag P0302 P0300 Multiple Cylinder Misfire
Gisteren merkte ik bij hoge toeren af en toe een stoot.
Dit werd later gestotter en het CEL lampje begon te knipperen.
Uitgelezen > P0302 Cylinder 2 misfire.
Vandaag de bobine van cilinder 2 omgewisseld met cilinder 1.
Tijdens het testrondje begon de auto weer af en toe een stoot te geven en toen begon de auto weer te stotteren en begon het lampje te knipperen.
Uitgelezen en er was geen storing te zien.
Na nog een rondje begon de auto weer op hoge toeren te stotteren, maar dit keer was het behoorlijk.
Het lampje bleef toen branden en na het uitlezen kwam de fout P0300 Random/Mutiple Cylinder Misfire Detected eruit.
Ik had gehoopt dat ik een foutmelding zou krijgen van cilinder 1, na het wisselen van de bobines.
De bobines hebben het nummer 06F 905 115 F. Beetje raar dat tot op heden deze nooit zijn vervangen bij de VW dealer i.v.m. een werkplaatsactie.
Vind het een beetje apart dat de foutmelding niet van P0302 (cilinder 2) naar P0301 (cilinder 1) na het omwisselen van de bobines.
Zou dit wat anders kunnen zijn dan simpelweg de bobines? Bougies zijn recent, nog niet eens 10.000 km geleden, vervangen.
Betreft een Golf 5 GTI 2008.
Dit werd later gestotter en het CEL lampje begon te knipperen.
Uitgelezen > P0302 Cylinder 2 misfire.
Vandaag de bobine van cilinder 2 omgewisseld met cilinder 1.
Tijdens het testrondje begon de auto weer af en toe een stoot te geven en toen begon de auto weer te stotteren en begon het lampje te knipperen.
Uitgelezen en er was geen storing te zien.
Na nog een rondje begon de auto weer op hoge toeren te stotteren, maar dit keer was het behoorlijk.
Het lampje bleef toen branden en na het uitlezen kwam de fout P0300 Random/Mutiple Cylinder Misfire Detected eruit.
Ik had gehoopt dat ik een foutmelding zou krijgen van cilinder 1, na het wisselen van de bobines.
De bobines hebben het nummer 06F 905 115 F. Beetje raar dat tot op heden deze nooit zijn vervangen bij de VW dealer i.v.m. een werkplaatsactie.
Vind het een beetje apart dat de foutmelding niet van P0302 (cilinder 2) naar P0301 (cilinder 1) na het omwisselen van de bobines.
Zou dit wat anders kunnen zijn dan simpelweg de bobines? Bougies zijn recent, nog niet eens 10.000 km geleden, vervangen.
Betreft een Golf 5 GTI 2008.
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: Cilinderoverslag P0302 P0300 Multiple Cylinder Misfire
Ik zou voor de zekerheid ook de bougies even wisselen. Ook die kunnen voortijdig kapot gaan. Heb zelfs eens gehad dat een nieuwe bougie bij de testrit al de geest gaf op vollast. Het kan altijd!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ik reed net langs de dealer en die gaf aan dat deze auto niet onder de werkplaatsactie viel.
Het bericht van wehoo uit 2011 zegt van wel.
De nieuwe 715F kosten 65.22 euro per stuk.
De audi r8 versie hebben ze nooit gehad en is ook niet bij de importeur te vinden..
Het bericht van wehoo uit 2011 zegt van wel.
De nieuwe 715F kosten 65.22 euro per stuk.
De audi r8 versie hebben ze nooit gehad en is ook niet bij de importeur te vinden..

- Edition30
- Type auto: Edition 30
Inderdaad kan het liggen aan de bobine en de bougie, maar de verstuiver kan ook de boosdoener zijn. En als de bobine en de bougie het niet zijn dan ligt het toch aan de verstuiver.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ik heb NGK bobines gehaald voor o.a. een audi r8. Deze ga ik morgen installeren. Betreft ngku5014 en ref.nr. 48041 (voor de google/forum zoekresultaten).
Vandaag nog steeds stoten en af toe inhouden, maar geen storingslampje of opgeslagen storingen in het geheugen.
De auto startte erg moeizaam en de gasreactie was erg traag. Ook kwam de auto niet lekker op toeren met een koud blok. Normaal is dit boven de 1000 rpm, rond 1100 a 1200 maar nu net aan 1000.
Dit probleem is overigens 1 dag na het vervangen van de PCV gebeurd.
Vandaag nog steeds stoten en af toe inhouden, maar geen storingslampje of opgeslagen storingen in het geheugen.
De auto startte erg moeizaam en de gasreactie was erg traag. Ook kwam de auto niet lekker op toeren met een koud blok. Normaal is dit boven de 1000 rpm, rond 1100 a 1200 maar nu net aan 1000.
Dit probleem is overigens 1 dag na het vervangen van de PCV gebeurd.
Met de nieuwe NGK bobines en een rit van 45 minuten geen cilinderoverslagen gevoeld en geen storingslampje.
Lijkt dus opgelost...
Lijkt dus opgelost...
Nog geen storingen gezien of overslagen gevoeld.
Wel valt het me op dat de auto erg traag aanvoelt. Bij het starten met een koud blok wilt hij niet echt op toeren komen wanneer de "choke" actief is.
Ander moment is het wel weer goed. Juiste olie zit erin die er altijd in gaat en is ook netjes op peil. Overige vloeistoffen zijn ook op peil.
Ook voelt de auto tijdens het rijden gewoon zwaar aan, alsof ik met 5 man + bagage in de auto zit of het 35 graden is en ik 95 heb getankt.
Thermostaat, DV, PCV, bobines en bougies zijn nieuw of recent vervangen. LMM vorige week even schoongemaakt.
Turbodruk in de 4e versnelling is mooi op 1,1 bar.
Auto is sinds de zomer stage 1 gechipt bij VAG-techniek met kat-mod en pipercross filter.
Kan het vuil zijn? Forté misschien erin meppen?
Wel valt het me op dat de auto erg traag aanvoelt. Bij het starten met een koud blok wilt hij niet echt op toeren komen wanneer de "choke" actief is.
Ander moment is het wel weer goed. Juiste olie zit erin die er altijd in gaat en is ook netjes op peil. Overige vloeistoffen zijn ook op peil.
Ook voelt de auto tijdens het rijden gewoon zwaar aan, alsof ik met 5 man + bagage in de auto zit of het 35 graden is en ik 95 heb getankt.
Thermostaat, DV, PCV, bobines en bougies zijn nieuw of recent vervangen. LMM vorige week even schoongemaakt.
Turbodruk in de 4e versnelling is mooi op 1,1 bar.
Auto is sinds de zomer stage 1 gechipt bij VAG-techniek met kat-mod en pipercross filter.
Kan het vuil zijn? Forté misschien erin meppen?
LMM schoongemaakt
Zal deze maar eens loggen
Wellicht zijn de kleppen erg vuil , en dien je deze te reinigen.

Wellicht zijn de kleppen erg vuil , en dien je deze te reinigen.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR