Ik heb al meer dan een maand een probleem met mijn mk5 gti dsg. Deze draait zeer slecht stationair... Je kan de motor zo zien schudden en is echt irritant.
Nu heb ik heel wat opgezocht en ook hier op de forum eens gekeken en heb gezien dat er nog mensen zijn die dezelfde probleem hebben gehad maar met het vervangen van het pcv klep het probleem opgelost is, wel in mijn geval is dat dus niet zo... De garage heeft verschillende onderdelen vervangen die mij heel wat geld heeft gekost en nog is het probleem niet verholpen... Tijdens het rijden gaat alles goed, heeft genoeg vermogen en stopt hij met schudden maar vanaf ik aan de lichten sta dus stationair draait hij terug zeer slecht...
Wat is er dus allemaal gedaan:
MOTORCODE: AXX
KM stand: 141.000
- PCV klep (carterontluchting) + de geribbelde plastiek darmen vervangen
- N80 ventiel vervangen
- compressietest= ok
- controle van de kleppen of er verkoling is ook gedaan
- nieuwe gasklep + ingeleerd
- bobijnen allemaal getest en bougies zijn ook inorde
- heeft verse olie en filters gehad
Bij het uitlezen af en toe misfire op alle cilinders maar ik denk dat dit komt door dat hij zo slecht draait stationair...
Als ik de oliedop losdraai en deze probeer te tillen, voel ik dat hij de dopje redelijk hard aanzuigt, als ik hebm dan toch loshaal draait hij nog erger, terug op steken draait hij paar sec zeer mooi en erna terug hetzelfde...
Bij koud start draait de motor ook goed omdat de toeren dan wat hoger zijn...
Het zit wel zo, dat als je de geribbelde buis die van de PCV naar je inlaarcollector gaat, loshaalt aan de inlaatcollector en het gatje van het inlaatcollector afsluit, dan draait die stationair ook zeer mooi. Vanaf je het gaatje terug vrij laat of je het darm terug op klikt begint het weer...
Ik hoop dat er mij iemand kan helpen want mijn geduld begint op te geraken!!

Garagist zit ook maar te zoeken en prutsen en vind niets...
Bij de meeste is dit probleem opgelost met een nieuwe pcv valve en bij mij... Hier een link van iemand anders van youtube, zo draait de mijne ook!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JGrWMFlSJCU[/youtube]
Degene die mij uit dit probleem helpt wil ik graag belonen!
Alvast bedankt voor de tijd die jullie ingestoken hebben dit te lezen!