Ik heb even een vraagje,
Als ik een 1.8T 20v Audi TT 225pk blok in m'n Golf MK4 GTI bouw kan ik dan de cilinderkop(AGU, grotere inlaat poorten) , inlaatspruitstuk/gasklep huis en kabelboom van m'n oude blok overzetten? Neem aan dat de sensoren allemaal hetzelfde zijn.
Wil wat meer vermogen uit m'n GTI halen en wil dus een wat sterker onderblok
Vermogen gaat nabij de 300pk liggen, redelijk veilige marge voor een Audi TT blok lijkt mij.
Alvast bedankt
Audi TT motorblok in MK4
- Wesley'sGTI
- Type auto: Golf MK4 GTI
Audi TT motorblok in MK4
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: Audi TT motorblok in MK4
Het AGU onderblok en het BAM onderblok lijken veel op elkaar hoor.
Het swappen van blok om rond de 300pk uit te komen is zonde geld ( tenzij je blok slecht is en je toch al moet)
Het standaard AGU motortje kan gewoon 340pk verdragen.
Ik zou dit geld eerder steken in het ombouwen van de AGU motorcomputer / kabelboom naar het ombouwen naar een drive by wire systeem.
Een drive by wire computer loopt veel mooier dan een ouderwetste AGU computer (zeker met grote injectoren is een AGU computer maar beperkt te finetunen).
Het kan overigens wel gewoon wat je voorstelt, onder blok van de BAM en de kop van de AGU.
Het swappen van blok om rond de 300pk uit te komen is zonde geld ( tenzij je blok slecht is en je toch al moet)
Het standaard AGU motortje kan gewoon 340pk verdragen.
Ik zou dit geld eerder steken in het ombouwen van de AGU motorcomputer / kabelboom naar het ombouwen naar een drive by wire systeem.
Een drive by wire computer loopt veel mooier dan een ouderwetste AGU computer (zeker met grote injectoren is een AGU computer maar beperkt te finetunen).
Het kan overigens wel gewoon wat je voorstelt, onder blok van de BAM en de kop van de AGU.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Wesley'sGTI
Het AGU blok wat er nu in ligt geeft 230000 gelopen
Denk nie dat het heel verstanding is om er dan nog 300pk uit te halen of heb ik het nu compleet mis?
Steek liever wat geld in een goed en stevig blok.
Heb er geen zin in dat na een paar keer goed gas geven de bende uit elkaar klapt.
Denk nie dat het heel verstanding is om er dan nog 300pk uit te halen of heb ik het nu compleet mis?
Steek liever wat geld in een goed en stevig blok.
Heb er geen zin in dat na een paar keer goed gas geven de bende uit elkaar klapt.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Probleem is dat alles minimaal 15 jaar oud is. Ook een gebruikte TT motor hoeft niet fris te zijn.
Een motor wordt niet zwakker als hij meer gelopen heeft. Als je motor niet veel olie verbruikt etc, is er geen reden om aan te nemen dat je motor niet meer gezond is.
Een motor wordt niet zwakker als hij meer gelopen heeft. Als je motor niet veel olie verbruikt etc, is er geen reden om aan te nemen dat je motor niet meer gezond is.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Wesley'sGTI
Nee oke dan is het inderdaad wijzer om elders geld in te steken zoals je al aangaf