Spec stage 3+

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Spec stage 3+

Bericht door Schippersss »

Heb een Spec koppeling met aluminium vliegwiel stage 3+ op mijn Passat cc laten monteren. Nu slip deze. Contact gehad met een grote Duitse tunings firma die deze geleverd heeft. Die vertelde mij dat deze nog 1000km moet inlopen voordat deze goed pakt. Zijn die er Gti rijders met Spec die dit herkennen?
Bluepower
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Spec stage 3+

Bericht door Bluepower »

Lijkt mij niet echt nee...
Mogelijk dat er nog een olie-achtige filmlaag op het vliegwiel zat welke moet 'wegslijten'?? Maar mij lijkt dat een koppeling nooit mag slippen, het meeste wat je hoort is dat de koppeling juist te krachtig aangrijpt de eerste 100km's totdat de plaat en vliegwiel een beetje op elkaar gezet zijn...
Schippersss

Het zijn wel sinter platen. Hoop wel dat het nog moet inlopen, anders ken de boel weer los.
BND
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door BND »

Heb ook nog sinter platen gehad van Sachs. Moet gewoon direct ingrijpen. Zoals bluepower aangeeft
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Bericht door NielsED30 »

Wij hebben al een aantal auto's rijden met een SPEC Stage 3+ koppeling. Waaronder een S3 met inmiddels ruim 600Nm, geeft geen kick en zit er al 8000km in.

Ik heb pas 1 plaat gehad die kapot was gegaan, maar dit is letterlijk misbruikt. Slippen deed die overigens niet, en je merkte ook niks met rijden. Maar ik had hem in mijn handen en toen was er een stukje van een tangetiaalveertje afgebroken, het binnenwerk zat gewoon los.

Verder eigenlijk alleen maar positieve ervaringen, en we hebben die koppelingen toch al in heel wat performance gerichte auto's gemonteerd.. Het is overigens wel dat de koppeling even moet inslijten! Grijpt wel direct goed aan, maar moet wel inslijten..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Schippersss

Ook gaat het koppelings pedaal ook redelijk licht, lichter dan oem koppeling. Ben bang dat hij weer eruit kan. Heb de vraag bij Spec zelf neergelegd dus even afwachten.
Schippersss

Auto wordt binnenkort na gekeken bij xt. Ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”