Advies chiptuning op maat!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Advies chiptuning op maat!

Bericht door Sebster »

Goedendag, ik ben van plan om binnenkort mijn Edition 35 op maat (stage 2+) te laten chippen. Omdat ik nogal uiteenlopende verhalen hoor van verschillende leden omtrent welke het best is, wilde ik eens via deze weg om input vragen. Van RSpeed (Halsteren) hoor ik goede maar ook weer mindere verhalen, terwijl dit ook voor JD (of DVX) geld.

Graag hoor ik van jullie persoonlijke verhalen, positief al dan negatief (bij voorkeur met onderbouwing).

Groeten,
Sebas
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
dores83
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2016, 21:34
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: bekkevoort

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door dores83 »

mijne is gechipt bij DVX 4maand ong. geleden rijd toch goed zeker de prestatie :D
rijd vlot en goed geen motor probleemen ofzo
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door andreversteeg »

Idem dvx en nog geen minuut spijt gehad er van
Live your life if its your last day
gixxer
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jan 2015, 11:32
Type auto: golf 6 gti ed35

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door gixxer »

ik heb bij dvx mijn passat 3c variant en ed35 laten chippen en zeer tevreden van,staan je altijd bij met raad en daad!
greetz
Bennieboot
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2016, 00:05
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Baarn

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door Bennieboot »

Ik heb mij ook verdiept en lang gewikt en gewogen maar ik lees over JD de beste berichten. Vandaar dat ik bij hun een afspraak heb gemaakt.

Niet dat ik slechte berichten van de rest de rest heb gelezen hoor!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door Edition30 »

DVX of JD zijn alle twee verstandige keuzes, hier op het forum lees je over deze twee alleen maar goede berichten. Ook verstandig om meteen voor een stage 2 te gaan, je geeft zelfs een plusje aan. Benieuwd wat voor aanpassingen er zijn gedaan. Veel plezier met je JD chip!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door bzb »

zou ze beide een pb sturen voor een mooi prijsje en aan de hand daarvan je keuze maken, teminste als ik jou was, als het aan mij lag ging ik louter naar JD engineering in lochem!
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door Sebster »

Edition30 schreef:DVX of JD zijn alle twee verstandige keuzes, hier op het forum lees je over deze twee alleen maar goede berichten. Ook verstandig om meteen voor een stage 2 te gaan, je geeft zelfs een plusje aan. Benieuwd wat voor aanpassingen er zijn gedaan. Veel plezier met je JD chip!
Thanks. Ik ga voor een 3.5'' downpipe zonder kats, gecombineerd met een CTS Turbo intake. Zit enkel nog in dubio of ik de diverter valve voor een GFB+ moet laten vervangen.. OEM schijnt nogal eens te kunnen lekken? Weet niet of iemand hier wat meer licht op kan werpen?
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
gixxer
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jan 2015, 11:32
Type auto: golf 6 gti ed35

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door gixxer »

je kan ze preventief vervangen(heb ik ook gedaan) of je kan je kan er mee rijden tot ze stuk gaat natuurlijk :D
greetz
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door Edition30 »

gixxer schreef:je kan ze preventief vervangen(heb ik ook gedaan) of je kan je kan er mee rijden tot ze stuk gaat natuurlijk :D
greetz
Ja precies, als je DV gaat lekken heb je "wat" minder vermogen. Maar rijden kan nog steeds. Nadeel is wel vaak dat het heel geleidelijk geschied, zodat je het niet altijd door hebt. Ik zou het lekker laten zitten en af en (laten) controleren.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door radeondutch »

Ik ga zelf naar Hartog Tuning in Alkmaar. Hele bekende bij Audi liefhebbers. Kost 450 euro voor chip op maat en ze zijn extreem vakkundig daar. Geen beunhazen.
Mijn persoonlijke ervaring laat ik de week van 4 maart weten op dit forum :)
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Davy@DVX
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jan 2015, 19:00
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Advies chiptuning op maat!

Bericht door Davy@DVX »

Op golf 6 R20 en ED35 zit een DV met piston, die heb ik echt nog nooit weten lekken. Maar eentje van GFB kan uiteraard nooit geen kwaad.

Op mijn eigen golf 6 R20 met toch wel een berg vermogen heb ik gewoon een standaard zitten.
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten