DSG... Wennen of afstellen?
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
DSG... Wennen of afstellen?
Hallo allemaal,
Ik rijd nu een maand of 3 met plezier in mijn GTI maar kan niet zeggen dat ik altijd blij ben met de DSG bak. Hij heeft soms wat rare nukken die volgens mij niet aan de bak maar aan de software gerelateerd zijn. Bijvoorbeeld:
- Zodra ik bijna bij het verkeerslicht ben rolt de auto nog een paar meter stapvoets. Als dan het licht op groen springt en ik wil vlot weg rijden besluit de DSG terug te schakelen naar de 1 waardoor ik met een enorm hoog toerental met slippende banden weg rijd. Waarom blijft hij in dit geval niet gewoon in de 2?
- Hetzelfde geld eigenlijk bij bochten. Als je links afslaat maar je nog een tegenligger moet voorlaten dus de auto even laat rollen, vervolgens wat gas geeft om de bocht in de gaan merk je dat de bak al ontkoppeld is (vertraging totdat hij "aangrijpt") en hij ook weer veel te ver terugschakelt.
De auto loopt verder als een zonnetje, de bak schakelt soepel en niet merkbaar.
Iemand ideeen?
Ik rijd nu een maand of 3 met plezier in mijn GTI maar kan niet zeggen dat ik altijd blij ben met de DSG bak. Hij heeft soms wat rare nukken die volgens mij niet aan de bak maar aan de software gerelateerd zijn. Bijvoorbeeld:
- Zodra ik bijna bij het verkeerslicht ben rolt de auto nog een paar meter stapvoets. Als dan het licht op groen springt en ik wil vlot weg rijden besluit de DSG terug te schakelen naar de 1 waardoor ik met een enorm hoog toerental met slippende banden weg rijd. Waarom blijft hij in dit geval niet gewoon in de 2?
- Hetzelfde geld eigenlijk bij bochten. Als je links afslaat maar je nog een tegenligger moet voorlaten dus de auto even laat rollen, vervolgens wat gas geeft om de bocht in de gaan merk je dat de bak al ontkoppeld is (vertraging totdat hij "aangrijpt") en hij ook weer veel te ver terugschakelt.
De auto loopt verder als een zonnetje, de bak schakelt soepel en niet merkbaar.
Iemand ideeen?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 jan 2016, 18:31
- Type auto: Golf 5 gti
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Maakt hij die klappen ook wel als je manueel schakelt?
Zo ja is er wat met je bak aan de hand.
Johan
Zo ja is er wat met je bak aan de hand.
Johan
Re: DSG... Wennen of afstellen?
-
Laatst gewijzigd door 35EDITION op 17 mar 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DSG... Wennen of afstellen?
op tijd dsg olie ververst?
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Welke klappen? De bak schakelt niet merkbaar. Hij schakelt mij alleen te snel terug naar de 1 terwijl hij daar naar mijn mening eigenlijk niet eens gebruik van hoeft te maken...Turbo johan schreef:Maakt hij die klappen ook wel als je manueel schakelt?
Zo ja is er wat met je bak aan de hand.
Johan
Met manueel schakelen gaat het trouwens prima omdat je hem dan gewoon in de 2 laat staan.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Is voornamelijk gewenning, je geeft net iets te veel gas zodat hij terugschakelt.
Als je er straks aan gewend ben dan weet je ongeveer wat hij doet bij hoeveel gas.
Als je er straks aan gewend ben dan weet je ongeveer wat hij doet bij hoeveel gas.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Ja denk het ook, je heeft teveel gas...
Dat is de kickdown.

Dat is de kickdown.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 aug 2015, 01:30
- Type auto: Golf gti 2007
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Ze kunnen het gebruik van de eerste versnelling bijna helemaal wegschrijven bij www.dsgdokter.nl
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Daar zou ik heel ver vandaan blijven
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Ben ik geweest niks mis mee. Hij heeft mijn bak ook getest aan de computer stuk rijden al met al een ongeveer een uur bezig geweest, en hij heeft er niks voor gerekend, bak was goed. voor tuning moet je er niet zijn maar voor de dsg bakken is hij een encyclopedie.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: DSG... Wennen of afstellen?
Kijk dat is goed om te horen! Erg gevaarlijk om zomaar op het www een bedrijf zwart te maken.
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: DSG... Wennen of afstellen?
In het verleden stond hij bekend als de VR6 terrorist. Maar dat is van horen zeggen, ik heb geen ervaring met het bedrijf.
Even terugkomend op mijn GTI; Vandaag weer een stukje gereden. Ik merk dat mijn vermogen er bij ca. 2200 toeren inkomt en dit gebeurt redelijk explosief. Volgens mij is dit wat aan de late kant aangezien het maximale koppel reeds bij 1800 toeren bereikt zou moeten worden volgens fabrieksopgave. Daardoor kan het dus zijn dat ik het gas te diep in trap omdat er te weinig gebeurt. Ik ga van de week mijn diverter valve eens nakijken op scheuren, wellicht dat hij dan wat eerder op druk is.
Iemand die dit herkent? Of is 2200 toeren normaal voor de "duw in de rug"?
Even terugkomend op mijn GTI; Vandaag weer een stukje gereden. Ik merk dat mijn vermogen er bij ca. 2200 toeren inkomt en dit gebeurt redelijk explosief. Volgens mij is dit wat aan de late kant aangezien het maximale koppel reeds bij 1800 toeren bereikt zou moeten worden volgens fabrieksopgave. Daardoor kan het dus zijn dat ik het gas te diep in trap omdat er te weinig gebeurt. Ik ga van de week mijn diverter valve eens nakijken op scheuren, wellicht dat hij dan wat eerder op druk is.
Iemand die dit herkent? Of is 2200 toeren normaal voor de "duw in de rug"?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten