Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. help
Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. help
.
Laatst gewijzigd door MK6GTI024 op 02 jan 2017, 05:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
Ik heb ook niets anders als problemen met mijn 6 gti ....
Staat nu voor de 3e keer in de garage, weer schokkende motor cillinder 2 deze keer uitgeschakeld.
Vorige keren cillinder 3 en nadien de 1ste. Volgende keer de 4e zeker.
Gelukkig is het op garantie nu, maar heb volledig het vertrouwen in de motor kwijt.
Mijn volgende stap is een jongere motor inbouwen.
Ze vinden ook nergens het probleem bij mij, ze hebben alles nagekeken van de werking tot oliedruk.. Noem maar op ze begrijpen er niks van, nu was er 1 klep krom ze hebben dat nog nooit gezien... Dus cullàs voor de 2e keer gerevisseerd.
Ze gingen er nu een sterker onderdeel insteken, ik ben de naam kwijt maar het was een stang in de cullàs als ik niet mis ben.
Volgende week heb ik hem terug, ben eens benieuwd.
Hoe zit het bij jou ?
Groeten Alex.
Staat nu voor de 3e keer in de garage, weer schokkende motor cillinder 2 deze keer uitgeschakeld.
Vorige keren cillinder 3 en nadien de 1ste. Volgende keer de 4e zeker.

Gelukkig is het op garantie nu, maar heb volledig het vertrouwen in de motor kwijt.
Mijn volgende stap is een jongere motor inbouwen.
Ze vinden ook nergens het probleem bij mij, ze hebben alles nagekeken van de werking tot oliedruk.. Noem maar op ze begrijpen er niks van, nu was er 1 klep krom ze hebben dat nog nooit gezien... Dus cullàs voor de 2e keer gerevisseerd.
Ze gingen er nu een sterker onderdeel insteken, ik ben de naam kwijt maar het was een stang in de cullàs als ik niet mis ben.
Volgende week heb ik hem terug, ben eens benieuwd.
Hoe zit het bij jou ?
Groeten Alex.
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
Bleek een verbrijzeld krukastandwiel te zijn waardoor die maar niet op tijd gezet kon worden... Eindelijk gemaakt en weer veel plezier mee 

- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
Wooow krijg de kriebels als ik dat zo lees!
Maar als ik zo de data van de berichten lees ben je hier wel een half jaar zoet mee geweest?
Iig nog veel rijplezier vanaf nu!!!
Groeten Joey
Maar als ik zo de data van de berichten lees ben je hier wel een half jaar zoet mee geweest?
Iig nog veel rijplezier vanaf nu!!!
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
.
Laatst gewijzigd door MK6GTI024 op 02 jan 2017, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
.
Laatst gewijzigd door MK6GTI024 op 02 jan 2017, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
Waauw mooie waardes!
Dat is ook een toekomst plan voor mij! heb namelijk alles eronder liggen qua mods voor een stage 2 remap!
Zit nu op stage 1 262pk en 321Nm onbekend door wie die is getuned.
Alleen aangezien ik een handbak heb, en hier en daar verhalen lees dat de koppeling het aantal koppel niet kan trekken zit ik heel erg te twijfelen!
Nu lekker vlammen met je auto lang zat in de shit gezeten lees ik!
Veel plezier ermee!
Groeten Joey
Dat is ook een toekomst plan voor mij! heb namelijk alles eronder liggen qua mods voor een stage 2 remap!
Zit nu op stage 1 262pk en 321Nm onbekend door wie die is getuned.
Alleen aangezien ik een handbak heb, en hier en daar verhalen lees dat de koppeling het aantal koppel niet kan trekken zit ik heel erg te twijfelen!
Nu lekker vlammen met je auto lang zat in de shit gezeten lees ik!
Veel plezier ermee!
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
.
Laatst gewijzigd door MK6GTI024 op 02 jan 2017, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Kettingproblemen gehad, auto blijft problemen geven.. he
Mooi man!MK6GTI024 schreef:Ja en ik heb die intake nog niet eens.. Moet er wel bij zeggen, bio ethanol doet wonderen
Succes ermee en bedankt komt zeker goed!
313pk en alleen voorwielaandrijving is alleen wat minder effectief, al moet ik zeggen dat ik de wheelspin ook wel iets vind hebben Over de handbak hoor ik inderdaad vaak dat deze gaan slippen en je dan bijvoorbeeld beter een sachs koppelingssetje kan nemen, maar dat die weer iets minder comfortabel koppelen(Iets zwaarder).. Moeilijk
Mag ik vragen hoe het geluid bij jou in de auto is? Heb namelijk een tijdje terug de middendemper weggehaald en vond het geluid eigelijk perfect. Nu de katalysator weg is is het echt een stuk harder geworden, hoe vet ik het ook vind, ik maak s'ochtends de halve straat wakker.... Hoe is het geluid zonder kat maar met middendemper? Zat er aan te denken om voor €80,- via eBay een 3 inch RVS 200 cell race kat te bestellen, in NL kosten ze minimaal €200,-.. Dan komt die ook meteen weer door de APK toch?
Ja ik zit ook beetje te twijfelen tussen stage 1 remap ( 280/290pk en 380nm) zou ik ook al tevreden mee zijn of stage 2.
Ik heb geen zin om en stage 2 te doen en koppeling dat trekt mijn portomonee niet echt haha

Woonde ik nog maar thuis

Bij mij is mijn geluid totaal niet hinderlijk, bij stationair bromt die wel iets harder dan normaal natuurlijk maar niet hinderlijk,
bij lage toeren overschakelen merk je nauwelijks iets van het geluid!
Ga je gas geven is het een ander verhaal dan hoor je een mooi sportief geluid en laat je hem uitrollen in hoge toeren dan hoor je ook een mooie brom!
Voor de duidelijkheid: ik heb een 3inch katloze downpipe en 3 inch catback resonated systeem met middendemper. Aangezien ik een middendemper en een resonated systeem heb scheelt het al denk een hoop t.o.v. jou setup.
Ja dat is een oplossing! Je kan ook zo blijven rijden en wanneer die apk gekeurd moet worden standaard downpipe eronder leggen, ben je wel ffe heen en weer aan het sleutelen.
Ze gaan namelijk eerst via je obd stekker controleren op fouten, krijg je foutmelding moeten ze een 4gas meting doen, hier komt die doorheen (was bij mij tenminste wel!) Maar als je een goed oplettende apk-keurmeester erbij heb zitten die keurt het allemaal meteen af omdat er uberhaupt geen katalysator op zit, en dat is na veel navraag wat ik heb gedaan toch een vereiste...

Toen ik het liet navragen bij het RDW, zaten ze bij het RDW zelfs te twijfelen hoe het allemaal zat

Uiteindelijk uitsluitsel wat het antwoord hierboven weergeeft...
Wanneer er dus een fysieke katalysator op zit en hij komt door de 4gas meting dan is het allemaal in orde, zelfs als de kat helemaal leeg is... Zolang deze maar zichtbaar aanwezig is.
Hoop dat je hieraan iets hebt.
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten