GFB DV+ gebruikers hier?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door dangerpaki »

De diverter valves op de golf GTI staan er bekend om problemen te geven. De ene revisie heeft een diafragma wat barst en daarmee je performance omlaag gaat en de andere revisie staat er bekend om dat die standaard door z'n design al veel druk lekt.

Nou zag ik op internet dat er veel lovende verhalen zijn over de GFB DV+. Deze schijnt en niet te lekken en niet te barsten omdat er geen diafragma in zit. Het design zou er tevens voor zorgen dat je laag in de toeren (net na het schakelen) ook wat meer boost zou hebben.

Allemaal leuk en aardig op papier, maar mijn vraag is of er hier gebruikers zijn met ervaringen?
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door KnuffelTurk »

Ik heb er eentje maar merk niet echt veel verschil. En meestal wordt de valve pas bij het tunen vervangen :P
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door bzb »

er is wel degelijk een standaard versie welke prima werkt hoor :mrgreen: die lovende verhalen ken ik alleen van de producent eigenlijk
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door dangerpaki »

@bzb: standaard versies werken wel inderdaad, maar moet je of op een gegeven moment vervangen door het scheuren van het membraan of je hebt standaard lek uit DV.

@KnuffelTurk: ik heb een LE 240 die dus standaard gechipt is door Abt, maar dat is niet heel strak gechipt. Denk je dat er winst valt te behalen? Kost namelijk niet gek veel. En 2x een gewone DV vervangen en ik zit waarschijnlijk toch al aan de prijs van de DV+. Je hebt hem nog steeds dus ik neem aan dat je in ieder geval er ook geen problemen van ondervindt.
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door eddiea »

Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......

Ps. wel prima opgelost. Dat dan weer wel ;)
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door BND »

eddiea schreef:Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......

Ps. wel prima opgelost. Dat dan weer wel ;)
Kunnen die alsnog stukgaan dan...

rij er zelf ook mee
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1359
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door FGT »

eddiea schreef:Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......

Ps. wel prima opgelost. Dat dan weer wel ;)
Het heb je alleen een paar uur gekost :mrgreen:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: GFB DV+ gebruikers hier?

Bericht door JimmyGTI »

Als je met meer dan 1,3 bar rondrijd gaat een dv+ er naar alle waarschijnlijkheid ook aan. En Zelfs de dv+ met gfb gaan wel eens stuk. Ik heb altijd met de oude dv (g versie) incl. Stage 2 gereden en nooit problemen gehad, maar dan ga je ook maar tot de 1,2 bar druk! Nu draai ik 1,5 bar en heb ik een dv van forge! Is een stukje duurder maar wel goed!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten