GFB DV+ gebruikers hier?
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
GFB DV+ gebruikers hier?
De diverter valves op de golf GTI staan er bekend om problemen te geven. De ene revisie heeft een diafragma wat barst en daarmee je performance omlaag gaat en de andere revisie staat er bekend om dat die standaard door z'n design al veel druk lekt.
Nou zag ik op internet dat er veel lovende verhalen zijn over de GFB DV+. Deze schijnt en niet te lekken en niet te barsten omdat er geen diafragma in zit. Het design zou er tevens voor zorgen dat je laag in de toeren (net na het schakelen) ook wat meer boost zou hebben.
Allemaal leuk en aardig op papier, maar mijn vraag is of er hier gebruikers zijn met ervaringen?
Nou zag ik op internet dat er veel lovende verhalen zijn over de GFB DV+. Deze schijnt en niet te lekken en niet te barsten omdat er geen diafragma in zit. Het design zou er tevens voor zorgen dat je laag in de toeren (net na het schakelen) ook wat meer boost zou hebben.
Allemaal leuk en aardig op papier, maar mijn vraag is of er hier gebruikers zijn met ervaringen?
- KnuffelTurk
Re: GFB DV+ gebruikers hier?
Ik heb er eentje maar merk niet echt veel verschil. En meestal wordt de valve pas bij het tunen vervangen 

Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
er is wel degelijk een standaard versie welke prima werkt hoor
die lovende verhalen ken ik alleen van de producent eigenlijk

-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
@bzb: standaard versies werken wel inderdaad, maar moet je of op een gegeven moment vervangen door het scheuren van het membraan of je hebt standaard lek uit DV.
@KnuffelTurk: ik heb een LE 240 die dus standaard gechipt is door Abt, maar dat is niet heel strak gechipt. Denk je dat er winst valt te behalen? Kost namelijk niet gek veel. En 2x een gewone DV vervangen en ik zit waarschijnlijk toch al aan de prijs van de DV+. Je hebt hem nog steeds dus ik neem aan dat je in ieder geval er ook geen problemen van ondervindt.
@KnuffelTurk: ik heb een LE 240 die dus standaard gechipt is door Abt, maar dat is niet heel strak gechipt. Denk je dat er winst valt te behalen? Kost namelijk niet gek veel. En 2x een gewone DV vervangen en ik zit waarschijnlijk toch al aan de prijs van de DV+. Je hebt hem nog steeds dus ik neem aan dat je in ieder geval er ook geen problemen van ondervindt.
Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......
Ps. wel prima opgelost. Dat dan weer wel

-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Kunnen die alsnog stukgaan dan...eddiea schreef:Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......
rij er zelf ook mee
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Het heb je alleen een paar uur gekosteddiea schreef:Ik had mijn DV preventief laten vervangen door een DV+. Drie keer raden welke kapot ging.......

Golf 7R DSG Lapiz Blue
Als je met meer dan 1,3 bar rondrijd gaat een dv+ er naar alle waarschijnlijkheid ook aan. En Zelfs de dv+ met gfb gaan wel eens stuk. Ik heb altijd met de oude dv (g versie) incl. Stage 2 gereden en nooit problemen gehad, maar dan ga je ook maar tot de 1,2 bar druk! Nu draai ik 1,5 bar en heb ik een dv van forge! Is een stukje duurder maar wel goed!
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm