TTE450
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: TTE450
http://www.audi-sport.net/xf/threads/tt ... rs.235352/
En zie ook mijn eerdere posts.
JD heeft er een in bestelling staan die lang op zich laat wachten voor een Golf R.
Resultaten liggen rond de 430 PK met stage 2, dus 450 is nog niet gehaald.
En zie ook mijn eerdere posts.
JD heeft er een in bestelling staan die lang op zich laat wachten voor een Golf R.
Resultaten liggen rond de 430 PK met stage 2, dus 450 is nog niet gehaald.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: TTE450
*Take my money now!!*
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Utrecht
Re: TTE450
Ik was gisteren bij JD en ze waren bezig met een donker blauwe Golf 7 R die een hybride turbo had, waarschijnlijk was dat de TTE450 turbo maar ze waren nog druk met uitproberen.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: TTE450
Hij is klaar.





441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.
Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.
LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.





441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.
Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.
LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: TTE450
wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben

onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben


Re: TTE450
Hebben jullie de originele turbo intake gebruikt of die van TTE ?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: TTE450
TTE intake, zie je ook op foto 2 links in beeld liggen.
Als je het over een garrett GT30 hebt, dan is dat inderdaad het geval, maar een turbo die al 400Nm bij 3000rpm levert is niet echt traag te noemen.
Tja een beetje als dit hou je altijd, al is je opvatting redelijk overdreven. Die paar toeren die je onderuit kwijt bent pak je zo dubbel en dwars terug bovenin, zeker met een dsg bak merk je hier niets van.Ruben schreef:wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben![]()
Als je het over een garrett GT30 hebt, dan is dat inderdaad het geval, maar een turbo die al 400Nm bij 3000rpm levert is niet echt traag te noemen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: TTE450
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaustRace Eend schreef:Hij is klaar.
441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.
Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.
LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: TTE450
Draait nu inderdaad 1.85 bar. Op 2 bar ging hij door de 450pk heen zonder intercooler en catback. Alleen dan klonk de turbo niet heel fijn meer.Green Hornet schreef:
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaust

441pk = 390WPH op onze bank, in de 4e versnelling van de dsg.
De uitdraai van mrc geeft 454pk bij 364WHP in de 5, mrc berekend dus wel een heel stuk meer verliezen 35-40pk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: TTE450
Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: TTE450
Totaal, downpipe, vw racing intake, turbo, turbo intake pipe, montage , motor afstelling, dsg afstelling, € 7999 incl btw.Renekesgti schreef:Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: TTE450
Jesus wat een vermogen uit een 2.0 blijft die dsg bak wel heel zo met dat gigantische koppel?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten