TTE450

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

TTE450

Bericht door MacFever »

Hallo,
Heeft er hier iemand ervaring met de TTE450 turbo
Zou in een Golf 7R 420 pk geven zonder enige andere aanpassingen
Met inlaat en downpipe met racekat zelfs 450 pk
Bedankt
Eric
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: TTE450

Bericht door Green Hornet »

http://www.audi-sport.net/xf/threads/tt ... rs.235352/

En zie ook mijn eerdere posts.

JD heeft er een in bestelling staan die lang op zich laat wachten voor een Golf R.

Resultaten liggen rond de 430 PK met stage 2, dus 450 is nog niet gehaald.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: TTE450

Bericht door Barbaric »

*Take my money now!!*
Christian
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: TTE450

Bericht door Christian »

Ik was gisteren bij JD en ze waren bezig met een donker blauwe Golf 7 R die een hybride turbo had, waarschijnlijk was dat de TTE450 turbo maar ze waren nog druk met uitproberen.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: TTE450

Bericht door Race Eend »

Hij is klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.

Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.

LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Ruben
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 okt 2014, 23:46
Type auto: golf mk5 gti

Re: TTE450

Bericht door Ruben »

wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben :o :D
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: TTE450

Bericht door MacFever »

Hebben jullie de originele turbo intake gebruikt of die van TTE ?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: TTE450

Bericht door Race Eend »

TTE intake, zie je ook op foto 2 links in beeld liggen.
Ruben schreef:wel mooi "zoveel" vermogen , enkel zie je op de grafiek al meteen het nadeel van die grote turbo
onderin is er een stuk minder als stock !
zou al een twin turbo setup moeten hebben :o :D
Tja een beetje als dit hou je altijd, al is je opvatting redelijk overdreven. Die paar toeren die je onderuit kwijt bent pak je zo dubbel en dwars terug bovenin, zeker met een dsg bak merk je hier niets van.

Als je het over een garrett GT30 hebt, dan is dat inderdaad het geval, maar een turbo die al 400Nm bij 3000rpm levert is niet echt traag te noemen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: TTE450

Bericht door Green Hornet »

Race Eend schreef:Hij is klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

441pk/540Nm eindresultaat (alleen downpipe en golf R intake, verder geen modificaties), ron102 fuel.
450+pk is haalbaar, maar dan draai je 2 bar, ik geloof niet dat deze op die manier heel blijft.

Toch zijn we nog niet zo geweldig enthousiast over deze turbo.
Als je alleen de turbo plaatst op een stage 2 software map, doet hij MINDER dan de originele turbo. Pas als je de druk echt heel flink gaat verhogen, gaat de turbo echt meer dan het origineel leveren.

LOBA komt binnenkort met hun versie van de turbo, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die gaat doen.
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaust
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: TTE450

Bericht door Race Eend »

Green Hornet schreef:
Op hoeveel bar heb je em nu laten draaien ? TTE geeft aan dat 1.8 / 1.85 bij MRC goed is voor 461 ps ... met intercooler en full exhaust
Draait nu inderdaad 1.85 bar. Op 2 bar ging hij door de 450pk heen zonder intercooler en catback. Alleen dan klonk de turbo niet heel fijn meer. :shock:

441pk = 390WPH op onze bank, in de 4e versnelling van de dsg.
De uitdraai van mrc geeft 454pk bij 364WHP in de 5, mrc berekend dus wel een heel stuk meer verliezen 35-40pk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: TTE450

Bericht door Renekesgti »

Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: TTE450

Bericht door Race Eend »

Renekesgti schreef:Wat kost dit grapje nou incl montage en tuning?
Totaal, downpipe, vw racing intake, turbo, turbo intake pipe, montage , motor afstelling, dsg afstelling, € 7999 incl btw.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: TTE450

Bericht door NL_MK5 GTI »

Jesus wat een vermogen uit een 2.0 blijft die dsg bak wel heel zo met dat gigantische koppel?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten