Dumpvalve

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Companjen3
Type auto: Golf 6 GTI

Dumpvalve

Bericht door Companjen3 »

Is een dumpvalve werkelijk zo goed voor de turbo en kwa prestaties helpt het daad werkelijk? En welke is de betere valve?
Golf mk 6 GTI is alles!

Groet Giel
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Re: Dumpvalve

Bericht door Schippersss »

Origineel zit er al een gesloten dumpvalve op.

Je kan hem vervangen voor een halve open of door een betere die goed afsluit en niet kapot gaat. De orginele willen nog weleens scheuren.
Companjen3

Schippersss schreef:Origineel zit er al een gesloten dumpvalve op.

Je kan hem vervangen voor een halve open of door een betere die goed afsluit en niet kapot gaat. De orginele willen nog weleens scheuren.
Heb je enig idee waar ik die kan kopen?
Golf mk 6 GTI is alles!

Groet Giel
Companjen3

Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
Golf mk 6 GTI is alles!

Groet Giel
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Bericht door Maarten »

Als je er een wilt die afblaast moet je een open dumpvalve nemen.
Serviced by EMServices.
Schippersss

Als je het afblaas geluid wilt, kun je een forge spacer monteren.
Companjen3

Oke en dat gaat goed? Geen storingen enzo?
Golf mk 6 GTI is alles!

Groet Giel
kaptino
Type auto: Golf VII GTI perf.

Bericht door kaptino »

Nee geeft geen storingen, en makkelijk te monteren. Maar als je dv er dan toch af is zou ik er gelijk een andere in doen zoals schippersss al zegt de originele scheuren vaak.
Spacer:
Afbeelding

Gfb DV+:
Afbeelding
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Companjen3

Dan ga ik er 1 bestellen!
Golf mk 6 GTI is alles!

Groet Giel
Justin061992
Type auto: Polo 6r GTI

Bericht door Justin061992 »

Ik heb een keer in een golf 6 gti, volledig standaard en origineel, zo'n GFB dv+ geplaatst, kosten voor de dv waren ong. 120,-
Ik merkte geen verschil kwa prestaties, ook geen geluidje o.i.d.
Voor mij was hij die 120,- dus niet waard. Enige voordeel was misschien dat hij niet zal scheuren in de toekomst, wat vaak een euvel is bij de originele dv's
Groet

Afbeelding

Polo 6r GTI | DSG | Wit | 210pk | 300Nm
Schippersss

Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.
Justin061992
Type auto: Polo 6r GTI

Bericht door Justin061992 »

Schippersss schreef:Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.
Companjen3 schreef:Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
Dat is zeker waar, maargoed,
de auteur van dit topic zocht een andere dv, een waar je zo'n geluidje hoort, dan is de GFB DV+ die werd voorgesteld dus geen optie voor hem.. of zie ik dat verkeerd :mrgreen:
Groet

Afbeelding

Polo 6r GTI | DSG | Wit | 210pk | 300Nm
Golfnoob
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Golfnoob »

Wat gebeurd er als die klep scheurt? Krijg je dan een licht ratelend geluid? Denk dat dat bij mij wel eens kan zijn
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
kaptino

Bericht door kaptino »

Als de klep scheurt dan heb je een stuk minder vermogen. Een ratelend geluid zal je er niet door krijgen.
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
kaptino

Bericht door kaptino »

Justin061992 schreef:
Schippersss schreef:Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.
Companjen3 schreef:Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
Dat is zeker waar, maargoed,
de auteur van dit topic zocht een andere dv, een waar je zo'n geluidje hoort, dan is de GFB DV+ die werd voorgesteld dus geen optie voor hem.. of zie ik dat verkeerd :mrgreen:
Als je alles goed leest, zie je dat er voor een afblaas geluid een forge spacer word voorgesteld. De gfb dv+ is alleen omdat deze beter is dan origineel. [WINKING FACE]
Ricardo-mk6 gti
Type auto: Golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ik heb vorige week de gfb dv+ Geplaatst en had voor dat deze geplaatst was met accelereren een hoge toon bij hoge toeren, na plaatsing van de gfb dv+ was dit weg pakte die beter op en voelde het over het algemeen veel beter.

Ik heb de dumpvalve eraf gehaald en was nog compleet intakt, het is dus een beetje een raar verhaal maar de dv+ heeft voor mij een hoop vragen opgelost!

Ik heb voor de gfb dv+ een forge spacer gehad dat vond ik helemaal niks
Daarna een forge fmfsitat volledig systeem gemonteerd dit was al veel beter maar werd opnieuw vervelend vanwege het afblaas geluid. Toen de standaard gemonteerd en nu de gfb waar ik zeer tevreden mee ben.

Gr. Ricardo
Golfnoob
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Golfnoob »

Golfnoob schreef:Wat gebeurd er als die klep scheurt? Krijg je dan een licht ratelend geluid? Denk dat dat bij mij wel eens kan zijn
Om de vraag maar eens te herhalen :)
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
kaptino

Bericht door kaptino »

kaptino schreef:Als de klep scheurt dan heb je een stuk minder vermogen. Een ratelend geluid zal je er niet door krijgen.
Om nog maar eens antwoord te geven...
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

De pastic Rev D klep van VW zelf (die veelal standaard bij de Golf 6 gti gemonteerd) is kan ook aardig lekken overigens.

Van de week nog gezien toen we een lektest/rooktest deden bij een Golf 5 GTI met k04 ombouw, niets te voelen en te zien aan de originele klep, maar zo lek als een mandje. Niet dat de auto geheel niet trok, maar je mist toch 10pk.

GFB DV+ geplaatst, nieuwe lektest gedaan en toen was hij geheel dicht.

Als je geen geluid wilt en een betrouwbare snelle DV wilt hebben, dan is de DV+ echt een zeer goede upgrade, je zult er weinig van merken met een standaard turbo uiteraard (en zonder tuning), maar als je het gewoon goed wilt hebben is het een must.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”