Dumpvalve
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
Dumpvalve
Is een dumpvalve werkelijk zo goed voor de turbo en kwa prestaties helpt het daad werkelijk? En welke is de betere valve?
Golf mk 6 GTI is alles!
Groet Giel
Groet Giel
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Dumpvalve
Origineel zit er al een gesloten dumpvalve op.
Je kan hem vervangen voor een halve open of door een betere die goed afsluit en niet kapot gaat. De orginele willen nog weleens scheuren.
Je kan hem vervangen voor een halve open of door een betere die goed afsluit en niet kapot gaat. De orginele willen nog weleens scheuren.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Dumpvalve
Heb je enig idee waar ik die kan kopen?Schippersss schreef:Origineel zit er al een gesloten dumpvalve op.
Je kan hem vervangen voor een halve open of door een betere die goed afsluit en niet kapot gaat. De orginele willen nog weleens scheuren.
Golf mk 6 GTI is alles!
Groet Giel
Groet Giel
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Dumpvalve
Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
Golf mk 6 GTI is alles!
Groet Giel
Groet Giel
Re: Dumpvalve
Als je er een wilt die afblaast moet je een open dumpvalve nemen.
Serviced by EMServices.
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Dumpvalve
Als je het afblaas geluid wilt, kun je een forge spacer monteren.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Dumpvalve
Nee geeft geen storingen, en makkelijk te monteren. Maar als je dv er dan toch af is zou ik er gelijk een andere in doen zoals schippersss al zegt de originele scheuren vaak.
Spacer:

Gfb DV+:

Spacer:

Gfb DV+:

EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 sep 2015, 16:38
- Type auto: Polo 6r GTI
Re: Dumpvalve
Ik heb een keer in een golf 6 gti, volledig standaard en origineel, zo'n GFB dv+ geplaatst, kosten voor de dv waren ong. 120,-
Ik merkte geen verschil kwa prestaties, ook geen geluidje o.i.d.
Voor mij was hij die 120,- dus niet waard. Enige voordeel was misschien dat hij niet zal scheuren in de toekomst, wat vaak een euvel is bij de originele dv's
Ik merkte geen verschil kwa prestaties, ook geen geluidje o.i.d.
Voor mij was hij die 120,- dus niet waard. Enige voordeel was misschien dat hij niet zal scheuren in de toekomst, wat vaak een euvel is bij de originele dv's
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Dumpvalve
Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 sep 2015, 16:38
- Type auto: Polo 6r GTI
Re: Dumpvalve
Schippersss schreef:Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.
Dat is zeker waar, maargoed,Companjen3 schreef:Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
de auteur van dit topic zocht een andere dv, een waar je zo'n geluidje hoort, dan is de GFB DV+ die werd voorgesteld dus geen optie voor hem.. of zie ik dat verkeerd

-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
- Type auto: Golf MK6 GTI
- Locatie: Keerbergen Belgie
Re: Dumpvalve
Wat gebeurd er als die klep scheurt? Krijg je dan een licht ratelend geluid? Denk dat dat bij mij wel eens kan zijn
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Dumpvalve
Als de klep scheurt dan heb je een stuk minder vermogen. Een ratelend geluid zal je er niet door krijgen.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Dumpvalve
Als je alles goed leest, zie je dat er voor een afblaas geluid een forge spacer word voorgesteld. De gfb dv+ is alleen omdat deze beter is dan origineel. [WINKING FACE]Justin061992 schreef:Schippersss schreef:Geluid zal je er ook niet door krijgen, het systeem blijft het zelfde, gesloten. Waarschijnlijk was de oem dv nog goed vandaar dat ee geen verschil merkbaar was. Bij een gescheurde zal er zeker verschil zijn.Dat is zeker waar, maargoed,Companjen3 schreef:Maar er staan dumpvalves op internet voor 75 euro het gaat erom dat hij afblaast vind ik wel grappig.
de auteur van dit topic zocht een andere dv, een waar je zo'n geluidje hoort, dan is de GFB DV+ die werd voorgesteld dus geen optie voor hem.. of zie ik dat verkeerd
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
- Type auto: Golf 6 gti
Re: Dumpvalve
Ik heb vorige week de gfb dv+ Geplaatst en had voor dat deze geplaatst was met accelereren een hoge toon bij hoge toeren, na plaatsing van de gfb dv+ was dit weg pakte die beter op en voelde het over het algemeen veel beter.
Ik heb de dumpvalve eraf gehaald en was nog compleet intakt, het is dus een beetje een raar verhaal maar de dv+ heeft voor mij een hoop vragen opgelost!
Ik heb voor de gfb dv+ een forge spacer gehad dat vond ik helemaal niks
Daarna een forge fmfsitat volledig systeem gemonteerd dit was al veel beter maar werd opnieuw vervelend vanwege het afblaas geluid. Toen de standaard gemonteerd en nu de gfb waar ik zeer tevreden mee ben.
Gr. Ricardo
Ik heb de dumpvalve eraf gehaald en was nog compleet intakt, het is dus een beetje een raar verhaal maar de dv+ heeft voor mij een hoop vragen opgelost!
Ik heb voor de gfb dv+ een forge spacer gehad dat vond ik helemaal niks
Daarna een forge fmfsitat volledig systeem gemonteerd dit was al veel beter maar werd opnieuw vervelend vanwege het afblaas geluid. Toen de standaard gemonteerd en nu de gfb waar ik zeer tevreden mee ben.
Gr. Ricardo
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
- Type auto: Golf MK6 GTI
- Locatie: Keerbergen Belgie
Re: Dumpvalve
Om de vraag maar eens te herhalenGolfnoob schreef:Wat gebeurd er als die klep scheurt? Krijg je dan een licht ratelend geluid? Denk dat dat bij mij wel eens kan zijn

Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Dumpvalve
Om nog maar eens antwoord te geven...kaptino schreef:Als de klep scheurt dan heb je een stuk minder vermogen. Een ratelend geluid zal je er niet door krijgen.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Dumpvalve
De pastic Rev D klep van VW zelf (die veelal standaard bij de Golf 6 gti gemonteerd) is kan ook aardig lekken overigens.
Van de week nog gezien toen we een lektest/rooktest deden bij een Golf 5 GTI met k04 ombouw, niets te voelen en te zien aan de originele klep, maar zo lek als een mandje. Niet dat de auto geheel niet trok, maar je mist toch 10pk.
GFB DV+ geplaatst, nieuwe lektest gedaan en toen was hij geheel dicht.
Als je geen geluid wilt en een betrouwbare snelle DV wilt hebben, dan is de DV+ echt een zeer goede upgrade, je zult er weinig van merken met een standaard turbo uiteraard (en zonder tuning), maar als je het gewoon goed wilt hebben is het een must.
Van de week nog gezien toen we een lektest/rooktest deden bij een Golf 5 GTI met k04 ombouw, niets te voelen en te zien aan de originele klep, maar zo lek als een mandje. Niet dat de auto geheel niet trok, maar je mist toch 10pk.
GFB DV+ geplaatst, nieuwe lektest gedaan en toen was hij geheel dicht.
Als je geen geluid wilt en een betrouwbare snelle DV wilt hebben, dan is de DV+ echt een zeer goede upgrade, je zult er weinig van merken met een standaard turbo uiteraard (en zonder tuning), maar als je het gewoon goed wilt hebben is het een must.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten