Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Golf 5 GTI uit november 2008 met motorcode BWA.
Nu wil ik deze uiteraard zo goed mogelijk onderhouden maar hiervoor zou ik graag de kwalen of aandachtspunten willen weten (van de 20vt weet ik ze wel maar deze motor is nieuw voor me).
Ik heb al heel wat rondgezocht op dit forum om informatie te verzamelen, zoals een aantal topics in het GOLF V gedeelte, maar sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk, vandaar dit topic.
Longlife intervallen doe ik niet aan, elk jaar (12.000-15.000km krijgt hij nieuwe olie (Castrol).
Korte info betreffende de GTI:
- 120.000 gelopen
- van 1e eigenaar en altijd bij dezelfde VW-dealer onderhouden en daar heb ik hem ook gekocht
Reeds vervangen:
- distributieriem
- thermostaat
Nu de vragen:
HPFP Stoter:
Deze schijnen nog wel eens te slijten. Gezien mijn kilometerstand laat ik deze binnenkort vervangen. Zijn er rond dit onderdeel nog meer slijtagedelen?
Kettingspanner:
Hier lees ik ook verschillende verhalen over maar deze gaan vooral over de axx motoren. Moet ik hier ook op letten met mijn BWA van nov. 2008?
Hoor dat het vooral kenbaar word door het extreme geratel, zijn er nog meer bijzaken die dit kenbaar maken?
Kan iemand hier misschien nog iets aan toevoegen of misschien opmerken? Of misschien zijn er nog meer punten aan deze motor waar ik rekening mee moet houden of op tijd moet vervangen?
Wil de GTI van de zomer een JD-kuur geven dus dan moet alles uiteraard wel in orde zijn

Ik heb nu ook nog garantie dus mocht er iets mis zijn ga ik er natuurlijk mee terug naar de VW-dealer.
In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Mvg, Tom