THNX! Toch wel handig als je dingen zelf kunt vervangen/uitvoeren. Had ik maar een echt beroep geleerd!tonnie024 schreef:kost 36euro
pakking kost 8euro
en een 30min werk ^^
Cam follower
- Verlengsnoer
Re: Cam follower
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Zoals mij dus
Ik heb niet eens me strik of fiets diploma
En toch lukt het mij ook gewoon doen als het mis gaat weet je voor de volgende keer hoe het niet moet
mee gemaakt met een versnellingsbak reviseren kan je zeggen als je geen verstand ervan heb doe het dan niet
Wat een werk is dat!
Ik heb niet eens me strik of fiets diploma

En toch lukt het mij ook gewoon doen als het mis gaat weet je voor de volgende keer hoe het niet moet

mee gemaakt met een versnellingsbak reviseren kan je zeggen als je geen verstand ervan heb doe het dan niet

Wat een werk is dat!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
Voorbeeld van 95.000km

Groetjes Tonnie
- Verlengsnoer
Zo dat ziet er nog netjes uit! Beter dan ondertaande foto

Misschien toch een meer Amerikaans probleem zoals Wehoo aangaf!

Misschien toch een meer Amerikaans probleem zoals Wehoo aangaf!
- MkVI Nmgn
jah ziet er zeker beter uit als bovenstaande maar ik vond het toch al aardig slijtage omdat het ook best voelbaar is
Groetjes Tonnie
Interessant.
Ik denk dat ik zulke zaken ook bij mijn eerst volgende beurt zelf wil/ga vervangen.
Alhoewel ik dan weer liever de hulp van Chris (XtremeTuning) inschakel (mocht je dit lezen Chris, dan zit ik bij deze op mijn knieën je hulp te vragen! En nee, enkel en alleen daarvoor op mijn knieen natuurlijk haha). Goede vriend van me, en stiekem heeft hij altijd gelijk en weet zaken aangaande de Golf (en ja ook vele andere dingen) vaak net beter. Ikzelf wordt ook al vlug zenuwachtig als er iets aan mijn eigen auto moet gebeuren en dan breek ik soms weleens iets af...
Zaken tot nu toe op het lijstje icm beurt:
(Preventief) vervangen:
- Cam Follower (+/- 36 euro + een pakking a 8 euro meen ik?)
- PCV (voor nieuwere revisie van vw of een catch can setup van bijv BSH of Forge)
- DV (voor een nieuwere revisie van vw of een Forge)
- Olie in DSG bak
-
Ik denk dat ik zulke zaken ook bij mijn eerst volgende beurt zelf wil/ga vervangen.
Alhoewel ik dan weer liever de hulp van Chris (XtremeTuning) inschakel (mocht je dit lezen Chris, dan zit ik bij deze op mijn knieën je hulp te vragen! En nee, enkel en alleen daarvoor op mijn knieen natuurlijk haha). Goede vriend van me, en stiekem heeft hij altijd gelijk en weet zaken aangaande de Golf (en ja ook vele andere dingen) vaak net beter. Ikzelf wordt ook al vlug zenuwachtig als er iets aan mijn eigen auto moet gebeuren en dan breek ik soms weleens iets af...
Zaken tot nu toe op het lijstje icm beurt:
(Preventief) vervangen:
- Cam Follower (+/- 36 euro + een pakking a 8 euro meen ik?)
- PCV (voor nieuwere revisie van vw of een catch can setup van bijv BSH of Forge)
- DV (voor een nieuwere revisie van vw of een Forge)
- Olie in DSG bak
-
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Als het niet stuk is hoef je het ook niet te vervangen. Cam units is eigenlijk alleen bij bpy (usa motoren)
Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
Waarom is die van mij dan aardig in gevreten ?
Bij de 95.000km ?
Bij de 95.000km ?
Groetjes Tonnie
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Is dit alleen een veelvoorkomend probleem bij bpy moters dan?Chris@XT Motorsport schreef:Als het niet stuk is hoef je het ook niet te vervangen. Cam units is eigenlijk alleen bij bpy (usa motoren)
- MkVI Nmgn
Heb een AXX motor
Groetjes Tonnie
Vandaar dat alle klachten van US gti rijders komen!Chris@XT Motorsport schreef:Als het niet stuk is hoef je het ook niet te vervangen. Cam units is eigenlijk alleen bij bpy (usa motoren)
axx en bwa lees je het idd minder.
Intern net anders?
Je hebt gelijk dat als het niet stuk is. Je het niet hoeft te vervangen. Maar preventief kan soms ook geen kwaad. Kunnen we mijn PCV en DV checken?
Anders monteer ik graag andere.
En dsg olie hoort natuurlijk gewoon onder de olie wissels te vallen dus die doe ik wel graag.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
meschien dan toch wel aan te bevelen voor iedereen om het te controleren voor de 100.000 km ?!tonnie024 schreef:Heb een AXX motor
Eens kijken wat bijv Chris hiervan zegt, die ziet denk ik vaker dit soort zaken met diverse type blokken en km-standen.Chris5gti schreef:meschien dan toch wel aan te bevelen voor iedereen om het te controleren voor de 100.000 km ?!tonnie024 schreef:Heb een AXX motor
Checken kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Kijk checken kan sowieso en ja hoor ook bij bwa,bhz,bpj,cdl,axx enzovoorts enzovoorts kan het voorkomen. Het komt alleen opvallend vaak bij de amerikaanse motoren voor. Of dit nou aan de gebruikte olie ligt of ergens anders aan kan ik niet direct zeggen want heb nog nooit de ruimte waarin de volger ligt opgemeten en uitgezet tegenover elkaar. Is misschien wel leuk om een keer te doen. Stel dat bij een bpy motor de ruimte waarin deze ligt anders is zou dit een hoop kunnen verklaren maar bijvoorbeeld ook hoe de smering is(oliekanaaltje er naartoe of wat dan ook).
@Tonnie waarom die van jouw beschadigd is en hoe die beschadigd is weet ik niet vanaf hier. Als ik dat wel zou weten denk dat ik dan een hele andere salarisstrook zou hebben.... Heb ook bpy motoren gezien die niets hebben. Maar het valt gewoon op dat die problemen elders veel vaker voorkomen. Dat is uiteraard geen garantie dat het hier niet kan gebeuren.
@Tonnie waarom die van jouw beschadigd is en hoe die beschadigd is weet ik niet vanaf hier. Als ik dat wel zou weten denk dat ik dan een hele andere salarisstrook zou hebben.... Heb ook bpy motoren gezien die niets hebben. Maar het valt gewoon op dat die problemen elders veel vaker voorkomen. Dat is uiteraard geen garantie dat het hier niet kan gebeuren.
Golf MK1 GTI
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Excuus voor het naar boven halen van een oude topic. Maar om nu een nieuwe topic te maken met grotendeels dezelfde vraag is natuurlijk ook niet handig. Vandaar.
Ik heb een Golf 5 GTI met motorcode BWA. Zoals ik uit de laatste reactie haal is het sowieso handig om hiernaar te laten kijken. Dus aangezien ik maandag toch bij de garage ben zal ik eens vragen of ernaar gekeken kan worden.
Iemand toevallig een up to date onderdeelnummer voor de 'cam follower' (hoe dat ding in het Nederlands ook moge heten)?
EDIT: handig als iemand me zou kunnen vertellen hoe dit ding in het Nederlands heet. Als ik op een bekende onderdelen site kijk kan ik iets soortgelijks dus niet vinden onder de categorie 'luchtinlaat/brandstof' of 'injectie'.
Ik heb een Golf 5 GTI met motorcode BWA. Zoals ik uit de laatste reactie haal is het sowieso handig om hiernaar te laten kijken. Dus aangezien ik maandag toch bij de garage ben zal ik eens vragen of ernaar gekeken kan worden.
Iemand toevallig een up to date onderdeelnummer voor de 'cam follower' (hoe dat ding in het Nederlands ook moge heten)?
EDIT: handig als iemand me zou kunnen vertellen hoe dit ding in het Nederlands heet. Als ik op een bekende onderdelen site kijk kan ik iets soortgelijks dus niet vinden onder de categorie 'luchtinlaat/brandstof' of 'injectie'.
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=8589dangerpaki schreef:Excuus voor het naar boven halen van een oude topic. Maar om nu een nieuwe topic te maken met grotendeels dezelfde vraag is natuurlijk ook niet handig. Vandaar.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Ik zal je straks het artikelnummer doorgeven.
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
06D 109 309 C
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Bedankt.
Vandaag bij MP Carworks laten wisselen.
Zag er eigenlijk nog heel goed uit bij 127000km. Nog minder dan stage 1 schade. Geen voelbare krasjes. Maar wel wat afslijten van de coating in het midden.
Vandaag bij MP Carworks laten wisselen.
Zag er eigenlijk nog heel goed uit bij 127000km. Nog minder dan stage 1 schade. Geen voelbare krasjes. Maar wel wat afslijten van de coating in het midden.