Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wilcoos schreef:Raceland is veel slechtere kwaliteit RVS dan bijvoorbeeld Milltek. Maar met die pijp kan verder niets mis zijn.
Ik lees net op de Miltek site dat:
LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system and requires a Stage 2 ECU remap
Is de stage 2 ECU gelijk aan wat JD doet met de ecu van de ED30?
Inprinciepe wil ik een miltek van voor naar achter. Het laten tunen door JD zal over een maand of 3 plaats vinden. Kan dit kwaad voor de turbo om een maand of 3 zonder een zogenaamde stage 2 rond te rijden?
Wilcoos schreef:Raceland is veel slechtere kwaliteit RVS dan bijvoorbeeld Milltek. Maar met die pijp kan verder niets mis zijn.
Ik lees net op de Miltek site dat:
LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system and requires a Stage 2 ECU remap
Is de stage 2 ECU gelijk aan wat JD doet met de ecu van de ED30?
In principe wil ik een miltek van voor naar achter. Het laten tunen door JD zal over een maand of 3 plaats vinden. Kan dit kwaad voor de turbo om een maand of 3 zonder een zogenaamde stage 2 rond te rijden?
Stage II betreft bij JD andere software en een andere uitlaat. Bij diverse andere chippers worden vaak de stage I versies gezin als de "tamme" versie en de stage II als versie met wat meer pk`s (is vergelijkbaar met JD stage I).
Rondrijden met standaard software in combinatie met een andere grotere uitlaat is niet optimaal, maar kan geen kwaad als je je maar inhoud (dus geen vollast).
Hopelijk komt xt/jd met een leuke aanbieding voor stage 2.. Met hun augustus aanbieding voor de miltek.?!
Dan kan het in 1 x hoeven we ook niet te wachten tot jd komt met hun club/groep korting.
Komt er op neer dat het eigelijk wel beter is om de software gelijk aan te passen.
Mooi geluid Ibiza_boy!
Is dit de resonated of non-resonated uitvoering van de Milltek?
Ik vraag me inderdaad ook af of het heel erg is om met een complete Milltek rond te
rijden zonder de chip aan te passen.
Ik had eigenlijk een beetje hetzelfde idee als Verlengsnoer om nu de uitlaat te doen en over een paar maandjes
de chip bij JD.
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
het is ene met katalysator dus volgens mij is het dan ne Resonated. vind het geluid nogal vrij sterk om eerlijk te zijn, het filmpje is niet hoe het in werkelijkheid is vind ik.
Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?
En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
Ik rijd nu een aantal dagen rond met de Milltek non resonated op mijn R32.
Zit te twijfelen wat te doen. Het geluid is bij lage toeren gewoon ronduit irritant te noemen, één grote resonante dreun.
Alleen vanaf 2500 toeren verdwijnt de dreun en dan is het echt kippenvel en genieten. Wat moet ik doen om van dat hele irritante geluid in de lage toeren af te komen? Ik heb natuurlijk nog de Milltek middendemper liggen en die er tussen zetten, maar ik ben bang met de middendemper ertussen dat het geluid weer op z`n oude niveau terug is en het niet echt spannend meer is.
Kan een bedrijf zoals JM tuning nog iets voor mij betekenen door iets aan de dempers te veranderen? Of zou een 200cells cat met de middendemper het gewenste effect geven? Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag!
Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).
Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Mackdennis schreef:Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?
En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
helemaal zonder kat zal die wel gaan stinken .. is wel minder prettig als je aan het stoplicht staat denk ik .
Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).
Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Olivier,
Het geluid boven de 2500 toeren wil ik eigenlijk ook niet kwijt, maar daaronder is het echt niet uit te houden zo`n dreun zit er in het interieur. Het geluid resoneert zeg maar door het hele interieur heen. Dat moet toch op de 1 of andere manier op te lossen zijn. Misschien van het weekend eerst eens wat testen met wat isolatie op bepaalde plekken om dat resoneren tegen te gaan en anders plaats ik gewoon de middendemper.
Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).
Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Olivier,
Het geluid boven de 2500 toeren wil ik eigenlijk ook niet kwijt, maar daaronder is het echt niet uit te houden zo`n dreun zit er in het interieur. Het geluid resoneert zeg maar door het hele interieur heen. Dat moet toch op de 1 of andere manier op te lossen zijn. Misschien van het weekend eerst eens wat testen met wat isolatie op bepaalde plekken om dat resoneren tegen te gaan en anders plaats ik gewoon de middendemper.
Had het al eerder gemeld, maar Dennis en/of GolfL hadden het een keer over een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper. Althans dat had ik begrepen. Vraag is wat info bij JMtuning (zelf geen ervaring mee).
Edition30 schreef:.. een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper....
Mackdennis schreef:Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?
En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
@Dennis en Race Eend, met deze setup heb je toch nog steeds een 2e kat verderop in de standaard uitlaat? Of zit de 2e kat ook in de originele downpipe?
Was namelijk ook mijn idee om dit op deze manier aan te passen. Wat is anders de beste keuze voor een downpipe op je standaard uitlaat. Ik kan er dan naderhand voor kiezen om het achterste stuk ook nog aan te passen.
Vandaag de Milltek resonated onder de R32 gezet........
Wat is het stil in de auto!! Toch wel een groot verschil tussen de 2 vind ik. Gelukkig is nu wel de drone/resonantie weg, maar vind `m nu eigenlijk iets te stil......
De resonated geeft net iets meer geluid dan de standaard uitlaat, maar in verhouding tot de non resonated zit er wel weer een erg groot verschil tussen. Van mij had er wel net iets meer geluid in mogen zitten. Maar ja, daar gaan we binnenkort maar eens naar kijken.