Uitlaatsound

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaatsound

Bericht door Verlengsnoer »

Wilcoos schreef:Raceland is veel slechtere kwaliteit RVS dan bijvoorbeeld Milltek. Maar met die pijp kan verder niets mis zijn.
Ik lees net op de Miltek site dat:
LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system and requires a Stage 2 ECU remap

Is de stage 2 ECU gelijk aan wat JD doet met de ecu van de ED30?

Inprinciepe wil ik een miltek van voor naar achter. Het laten tunen door JD zal over een maand of 3 plaats vinden. Kan dit kwaad voor de turbo om een maand of 3 zonder een zogenaamde stage 2 rond te rijden?
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Uitlaatsound

Bericht door JimmyGTI »

miss is dit iets voor iemand hier, http://www.raceland.com/producten/ro-p6 ... tip-l-en-r

Ziet er goed uit, ben zelf alleen op zoek naar een milltek systeem!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Edition30 »

Verlengsnoer schreef:
Wilcoos schreef:Raceland is veel slechtere kwaliteit RVS dan bijvoorbeeld Milltek. Maar met die pijp kan verder niets mis zijn.
Ik lees net op de Miltek site dat:
LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system and requires a Stage 2 ECU remap

Is de stage 2 ECU gelijk aan wat JD doet met de ecu van de ED30?

In principe wil ik een miltek van voor naar achter. Het laten tunen door JD zal over een maand of 3 plaats vinden. Kan dit kwaad voor de turbo om een maand of 3 zonder een zogenaamde stage 2 rond te rijden?
Stage II betreft bij JD andere software en een andere uitlaat. Bij diverse andere chippers worden vaak de stage I versies gezin als de "tamme" versie en de stage II als versie met wat meer pk`s (is vergelijkbaar met JD stage I).

Rondrijden met standaard software in combinatie met een andere grotere uitlaat is niet optimaal, maar kan geen kwaad als je je maar inhoud (dus geen vollast).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaatsound

Bericht door Mackdennis »

Hopelijk komt xt/jd met een leuke aanbieding voor stage 2.. Met hun augustus aanbieding voor de miltek.?!
Dan kan het in 1 x hoeven we ook niet te wachten tot jd komt met hun club/groep korting.

Komt er op neer dat het eigelijk wel beter is om de software gelijk aan te passen.
Ibiza_boy
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jun 2011, 14:17

Re: Uitlaatsound

Bericht door Ibiza_boy »

sport cat en einddemper van Milltek.


http://s33.photobucket.com/albums/d77/i ... 000711.mp4

ibiza_boy
Ibiza_boy
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jun 2011, 14:17

Re: Uitlaatsound

Bericht door Ibiza_boy »

@edition30

wrm kan dat kwaad om zo rond te rijden?


Ibiza_boy
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Uitlaatsound

Bericht door Back@GTI »

Mooi geluid Ibiza_boy!
Is dit de resonated of non-resonated uitvoering van de Milltek?


Ik vraag me inderdaad ook af of het heel erg is om met een complete Milltek rond te
rijden zonder de chip aan te passen.
Ik had eigenlijk een beetje hetzelfde idee als Verlengsnoer om nu de uitlaat te doen en over een paar maandjes
de chip bij JD.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Race Eend »

Is geen probleem, als de auto nog origineel is dan kan je prima een uitlaatsysteem plaatsen zonder remap.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Uitlaatsound

Bericht door Back@GTI »

Bedankt Race Eend! Dat wilde ik even horen :D
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Ibiza_boy
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jun 2011, 14:17

Re: Uitlaatsound

Bericht door Ibiza_boy »

het is ene met katalysator dus volgens mij is het dan ne Resonated. :-) vind het geluid nogal vrij sterk om eerlijk te zijn, het filmpje is niet hoe het in werkelijkheid is vind ik.

Grtz
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaatsound

Bericht door Mackdennis »

Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?


En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Race Eend »

dat is mogelijk, vermogen zal practisch gelijk zijn aan een compleet systeem.

Hou wel rekening met diameter verschillen! (verloopje laten maken).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ik rijd nu een aantal dagen rond met de Milltek non resonated op mijn R32.

Zit te twijfelen wat te doen. Het geluid is bij lage toeren gewoon ronduit irritant te noemen, één grote resonante dreun.
Alleen vanaf 2500 toeren verdwijnt de dreun en dan is het echt kippenvel en genieten. Wat moet ik doen om van dat hele irritante geluid in de lage toeren af te komen? Ik heb natuurlijk nog de Milltek middendemper liggen en die er tussen zetten, maar ik ben bang met de middendemper ertussen dat het geluid weer op z`n oude niveau terug is en het niet echt spannend meer is.

Kan een bedrijf zoals JM tuning nog iets voor mij betekenen door iets aan de dempers te veranderen? Of zou een 200cells cat met de middendemper het gewenste effect geven? Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag!
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Race Eend »

De middendemper brengt het geluid echt niet terug naar origineel, zeker niet bij een R32. het is gewoon een doorkijkdemper!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ok, zal van het weekend dan maar eens met middendemper gaan proberen en kijken wat het effect is!
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Uitlaatsound

Bericht door GTI-mkVII »

Waarom hoor ik hier niemand over een open einddemper, dan heb je en beter geluid en wat minder tegendruk toch ?

Wat zou het verschil zijn in geluid tussen een zonder middendemper en een met open einddemper ?
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Ex-Belg Olivier »

Vince,

Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).

Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Uitlaatsound

Bericht door Chris5gti »

Mackdennis schreef:Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?


En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
helemaal zonder kat zal die wel gaan stinken .. is wel minder prettig als je aan het stoplicht staat denk ik .
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ex-Belg Olivier schreef:Vince,

Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).

Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Olivier,

Het geluid boven de 2500 toeren wil ik eigenlijk ook niet kwijt, maar daaronder is het echt niet uit te houden zo`n dreun zit er in het interieur. Het geluid resoneert zeg maar door het hele interieur heen. Dat moet toch op de 1 of andere manier op te lossen zijn. Misschien van het weekend eerst eens wat testen met wat isolatie op bepaalde plekken om dat resoneren tegen te gaan en anders plaats ik gewoon de middendemper.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Edition30 »

Vince82 schreef:
Ex-Belg Olivier schreef:Vince,

Met de resonated middendemper heb je nog steeds een erg dik geluid. Het is een goede middenweg tussen standaard (fluisterstil) en non-resonated (KABAAL).

Maar ik beloof je dat je de non-resonated er toch weer op wilt als je een tijdje met resonated hebt gereden.
Olivier,

Het geluid boven de 2500 toeren wil ik eigenlijk ook niet kwijt, maar daaronder is het echt niet uit te houden zo`n dreun zit er in het interieur. Het geluid resoneert zeg maar door het hele interieur heen. Dat moet toch op de 1 of andere manier op te lossen zijn. Misschien van het weekend eerst eens wat testen met wat isolatie op bepaalde plekken om dat resoneren tegen te gaan en anders plaats ik gewoon de middendemper.
Had het al eerder gemeld, maar Dennis en/of GolfL hadden het een keer over een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper. Althans dat had ik begrepen. Vraag is wat info bij JMtuning (zelf geen ervaring mee).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Uitlaatsound

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:.. een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper....
Afbeelding

link: http://www.bkcustoms.nl/product_info.ph ... 3ba88e8693

Meer info: http://www.vwforum.nl/post1632039.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ik ga van het weekend eerst wel de middendemper ertussen zetten. Daarna ga ik wel bij JM tuning kijken voor verdere aanpassingen indien nodig.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Renekesgti »

Mackdennis schreef:Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?


En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
@Dennis en Race Eend, met deze setup heb je toch nog steeds een 2e kat verderop in de standaard uitlaat? Of zit de 2e kat ook in de originele downpipe?
Was namelijk ook mijn idee om dit op deze manier aan te passen. Wat is anders de beste keuze voor een downpipe op je standaard uitlaat. Ik kan er dan naderhand voor kiezen om het achterste stuk ook nog aan te passen.

Bedankt alvast voor de reacties.

René
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Vandaag de Milltek resonated onder de R32 gezet........
Wat is het stil in de auto!! Toch wel een groot verschil tussen de 2 vind ik. Gelukkig is nu wel de drone/resonantie weg, maar vind `m nu eigenlijk iets te stil...... :oops:
De resonated geeft net iets meer geluid dan de standaard uitlaat, maar in verhouding tot de non resonated zit er wel weer een erg groot verschil tussen. Van mij had er wel net iets meer geluid in mogen zitten. Maar ja, daar gaan we binnenkort maar eens naar kijken.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door sitechris »

Vraagje over uitlaat: kun je evt van resonated naar non-resonated overstappen zonder teveel moeite?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten