3SDM wheels

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Verlengsnoer

Re: 3SDM wheels

Bericht door Verlengsnoer »

Net bericht binnen en een foto van de velgen in het zwart ...

Afbeelding

Beste XXX,

Na overleg moet ik u mede delen dat de voglende prijzen gelden.
18" 699 per set
19" 799 per set

Prijzen zijn gelijk voor rondom gelijke maten of breedset.

-------------------------
Ik moet nu vragen of deze (standaard) prijzen ook gelden bij afname van een X aantal sets...

Edit1 na antwoord terug....

-------------------------

Hebben we opgevraagd, ik moet even weten om hoeveel sets het eventueel zou gaan.
Verwacht niet teveel korting, dit is vanuit 3SDM behoorlijk strak geregeld!
Gerommel met prijzen onder hun dealers willen ze absoluut niet hebben.

---------------------------
Edit2
Bij 5 sets heeft dit ook absoluut geen zin...

Ik stel dan ook voor dat ieder voor zich gaat kijken. maar misschien dat de aanbieder waar Semtex mee kwam iets wil doen. Iedereen is vrij zijn eigen keuze te maken natuurlijk.. 1 ding weet ik zeker. Bij mij komen ze eronder :-)
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Verlengsnoer schreef:
JonasV schreef:Ff voor de duidelijkheid, volgens mij ben je ergens letters vergeten.
Uhum. Ik moest het zelf drie keer lezen voor ik begreep wat ik wou zeggen, excuses!

Hij wacht zelf nog op de prijs van een set. Ik heb namelijk voor mij zelf (voor het groupbuy idee) een offerte opgevraagd voor de hele mik mak *(verlagen, banden, velgen, rollen)...

Ik vermoed dat hij op reactie van VT(Belgie) wacht.. Ik heb zelf zondag een email verzonden naar VT in belgie en heb tot op heden geen antwoord gehad. Vermoed dat hij wel wat korte lijnen onderhoudt in de communicatie aangezien hij verdeler van VT in Nederland is...
Dan dacht ik wat je wilde te zeggen haha ;)
Ik wacht nog op een mail van ons contact in eindhoven of en wanneer ik kan komen kijken...
JonasV

Bericht door JonasV »

Die in het zwart had ik al gezien inderdaad.
Ik vind zwart/zwart toch net iets te zwart worden naar mijn idee. Maar zoiets moet je eigenlijk in het echt behoordelen. Daarom is het wel jammer dat hij die zwarte niet heeft liggen.
JonasV

Bericht door JonasV »

Net Jerry gesproken en mogelijk zaterdag of anders volgende week gaan we ff kijken.
Maar de 9,5 breedt wordt zonder camber en wielkasten uit rollen lastig benadrukte hij nog maar eens.
Op die witte golf V met oranje wielen is dat ook te zien gaf hij aan
Verlengsnoer

Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de velgen in real life...9.5J gaat zeker veel strakker staan dan 8.5J, ik heb het er alleen niet voor over...

JonasV schreef:Net Jerry gesproken en mogelijk zaterdag of anders volgende week gaan we ff kijken.
Maar de 9,5 breedt wordt zonder camber en wielkasten uit rollen lastig benadrukte hij nog maar eens.
Op die witte golf V met oranje wielen is dat ook te zien gaf hij aan
JonasV

Bericht door JonasV »

Jerry kwam nog met het idee om 8,5 te pakken et42, dat vult al goed. Vervolgens zou een spacers nog kunnen om het mooi strak aansluitend te krijgen.
JonasV

Bericht door JonasV »

Nou bedenk ik me opeens een (misschien domme) vraag.
Er zijn diverse type wielbouten, conisch, vlak, bolconisch etc. Hoe kun je weten/zien welke je moet hebben?
Dit om te voorkomen dat je meteen alles stuk draait als je andere wielen monteert. Ik heb daar met vorige auto's nooit echt over nagedacht eigenlijk.
golfje44

Bericht door golfje44 »

hallo heren,

ben nieuw hier op het forum, en eigenlijk door dit topic hier terecht gekomen.
al verschillende jaren lid van het vwforum ;)

ik ben al een tijdje opzoek naar deze 3sdm velgen en nu gelukkig eindelijk in nederland gevonden.
laatst tegen gekomen via speurders bij VT-sports in brussel maar deze laat helaas na 2 reactie's al 14 dagen niets meer van zich horen.

ik wil deze set eigenlijk gaan plaatsen onder mijn golf 5. dit omdat ik de concave zo mooi vind. liefste de 19 inch versie, mocht dit niet passen word het de 18 inch. heb de auto verlaagd met een weitec schroefset.

natuurlijk wil ik het liefste een breedset maar aan de achterkant gaat dit denk ik een probleempje opleveren.

wielkasten heb ik aan de voorkant al laten rollen dus hier zal het gemakkelijk gaan passen.

maar dan de achterkant 9J zou net moeten passen bij een golf 5 maar aangezien deze 9,5J zijn zal dit al gaan uitsteken zoals jullie al eerder vertellen hier in het topic. nu ben ik best bereid om bumpstops te steken en eventueel met camber te gaan rijden.
echter het enigste nadeel (tenminste na mijn post op het vwforum) blijkt dat de banden met concave 2 maal zo hard slijten helaas. Mensen hier die dit nog kunnen bevestigen of juist zeggen van dit maakt niets uit ?

heeft iemand van jullie deze velgen al in het echt gezien ?
het liefste wil ik natuurlijk de breedset dit omdat aan de achterkant bij de 9,5j de concave zo diep is. mocht dit echt niet gaan passen word het wellicht 4x 8,5j.

weet iemand hier hoe de concave van de 8,5j is ten opzichte van de 9,5j natuurlijk is dit minder omdat de velg minder breed is maar is dit duidelijk zichtbaar doordat er bijna geen concave meer is of is het er zeker nog aan te zien dat mooie concave inzit ?

alvast bedankt.
JonasV

Bericht door JonasV »

Op diverse foto's is die eerder in dit topic zijn gepost en op de facebook pagina van 3sdm kun je het verschil tussen 8,5 en 9,5 goed zien.
Het hart van de velg loopt nog altijd wat naar binnen, en mooi genoeg voor mij persoonlijk. Echter 9,5 valt meer op en dat is nog gaver. Zo simpel is het.
Met extra camber gaan rijden resulteert altijd in harder slijtende banden. Dat is een risico wat je neemt
Aangezien ik graag eens een rondje circuit doe houd ik mijn setup zoals hij is en ga ik voor safe met 8,5 rondom en goede banden.
Bridgestones oid.

http://www.facebook.com/pages/3SDMcouk/ ... 386&type=3
Verlengsnoer

Welkom hier golfje44!

Ik vind dat je het verschil tussen 8.5J en 9.5J hieronder goed op ziet:
Afbeelding

Ik zal zelf ook voor 8.5J rondom gaan, ondanks dat de 9.5J er juist zo strak uitziet. Over de banden ben ik nog niet op. Rij nu op Continental SP2 en ben er redelijk tevreden over. Misschien dat ik voor buget banden ga. Zag op autobandenmarkt.nl Nankangs in 225/35/19 voor een kleine 100 euro. Als ze op zijn kunnen kunnen er altijd nog goede banden onder...

Ik heb ook geen reactie gekregen van VT Sports. Wel heb ik door een link die hier gepost is door Semtex contact opgenomen met de Nederlandse verdeler van VT. Hij reageert snel en daar heb ik dan ook mail contact mee gehad.

(aanpassing bandenmaat na scherpheid van Semtex!!
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 26 jan 2012, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
wheelclinic

Bericht door wheelclinic »

;)
Laatst gewijzigd door wheelclinic op 29 jul 2012, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Semtex
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Bericht door Semtex »

225-23-19 ? heeel apart :lol:

ik heb een topic bekeken op duitse scirocco forum en deze man rijd ook met 9.5 x 19 rondom,met een ET van 37.Ben er nu dus bijna zeker van dat dit gaat passen voor mij Afbeelding.Ben aleen nog niet uit de bandenmaat die ik ga nemen.
Laatst gewijzigd door Semtex op 27 jan 2012, 05:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Semtex

Bericht door Semtex »

wheelclinic schreef:Heren / moderators, excuses dat ik hier even inhaak maar heb behoorlijk wat mails gehad van leden van het GTI forum over de 9,5J velgen met dezelfde vragen dus wil graag even wat duidelijkheid scheppen.Groetjes Jerry
Welkom hier Jerry,denk niet dat de moddereters hier een probleem mee hebben.Gewoon ff sponsor worden en alles komt goed :lol:
Ben zelf nog maar net niew hier,straks wordt ik gekicked
Laatst gewijzigd door Semtex op 26 jan 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
wheelclinic

Bericht door wheelclinic »

;)
Laatst gewijzigd door wheelclinic op 29 jul 2012, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Semtex

Bericht door Semtex »

Verlengsnoer schreef:....................
Ik zal zelf ook voor 8.5J rondom gaan, ondanks dat de 9.5J er juist zo strak uitziet. Over de banden ben ik nog niet op. Rij nu op Continental SP2 en ben er redelijk tevreden over. Misschien dat ik voor buget banden ga. Zag op autobandenmarkt.nl Nankangs in 225/23/19 voor een kleine 100 euro. Als ze op zijn kunnen kunnen er altijd nog goede banden onder..............
nee ging over de post van verlengsnoer

zelf wil ik dus voor 9.5x19 ET 40 rondom gaan met,245 40 19 banden.....is dat wat?
De band wordt dan iets getrokken toch ? Waardoor hij eigenlijk in hoogte,in de richting van een 35 band gaat.Of zie ik dat verkeerd?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Jammer dat de kerel van VTsports in België kennelijk slecht/niet reageert.
Ach, hij zal de omzet wel niet willen...

Wie is nou de Nederlandse importeur voor 3SDM?
En zijn de 3SDM 0.01 velgen bij Online-velgen.nl nu echt of imitaties (DARE)?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je 3 of 4 na boven kijkt ;) Wheelclinic
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

voor de liefhebber van een 18" setje: http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=114560
Golf VI GTI
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Een scirocco heeft meer ruimte in de wielkasten ivm een golf. Dus daar zit een verschil.... 8,5J et39 gaat eigenlijk niet als je niet wil rollen. Alleen achter met veel camber gaan rijden lijkt me niet echt een optie aangezien er voor wel het een en ander moet worden aangepast om uberhaupt iets met de camber te kunnen. Denk hierbij aan verstelbare toplagers en eventueel tt-s draagarmen. Maar dat laatste kom je weer verder mee naarbuiten dus dat is water naar de zee dragen. Setje bredere voorschermen is natuurlijk ook een optie.....
Golf MK1 GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

@Chris: hoe kom je bij et39? 8.5j 3sdm wielen zijn toch et42? Wat wel zou passen?!...
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Semtex schreef:
wheelclinic schreef:Heren / moderators, excuses dat ik hier even inhaak maar heb behoorlijk wat mails gehad van leden van het GTI forum over de 9,5J velgen met dezelfde vragen dus wil graag even wat duidelijkheid scheppen.Groetjes Jerry
Welkom hier Jerry,denk niet dat de moddereters hier een probleem mee hebben.Gewoon ff sponsor worden en alles komt goed :lol:
Ben zelf nog maar net niew hier,straks wordt ik gekicked
@Wheelclinic, van harte welkom om hier vragen te beantwoorden, daar is een forum voor. Sponsor worden gaat niet, we hebben als een sponsor die in banden/velgen doet.

@Semtex, gekicked worden? Nee hoor, nog nooit nodig geweest op dit forum. Gaat ook niet gebeuren, tenzij iemand de fatsoensnormen gaat overtreden. Ga maar zoeken, er staan nergens regels op dit forum anders dan het hanteren van de fatsoensnormen.

Veel plezier!
Groeten, Nico
Hoppers

Bericht door Hoppers »

Semtex schreef: ik heb een topic bekeken op duitse scirocco forum en deze man rijd ook met 9.5 x 19 rondom,met een ET van 37.Ben er nu dus bijna zeker van dat dit gaat passen voor mij Afbeelding.Ben aleen nog niet uit de bandenmaat die ik ga nemen.

Pas op, een scirocco heeft standaard een lagere et dan een golf. hier kun je dus niet mee vergelijken. Bekijk een wat foto's van een merdedes alphard op een gti (9,5J et 40)
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Hoppers

Bericht door Hoppers »

Semtex schreef: zelf wil ik dus voor 9.5x19 ET 40 rondom gaan met,245 40 19 banden.....is dat wat?
De band wordt dan iets getrokken toch ? Waardoor hij eigenlijk in hoogte,in de richting van een 35 band gaat.Of zie ik dat verkeerd?
Die bandenmaat kan je sowieso vergeten. Deze optie klopt van geen kant. Ten eerste is de band veel te breed voor een wiel met deze specs. Ik zou maximaal een 225 doen, zoniet een 215. Ten tweede is de hoogte van een band een percentage van de breedte. DWZ als je bijv een 225/35/19 band hebt is de wanghoogte 78,75mm. Bij een 245/40/19 is de wanghoogte 85,75mm. Dit is dus veel te hoog.
zou je perse voor een 245 willen gaan heb je dus een 245/30/19 nodig. Nogmaals, Dit gaat nooit passen bij dit wiel. Ten derde heeft de mate van "getrokkenheid" geen invloed op de hoogte van een band.
Dit is niet om iemand af te zeiken. Ik wil jullie alleen maar behoeden voor het kopen van verkeerde spullen.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Semtex

Bericht door Semtex »

Euhm....je weet dat ik in een scirocco rijd? :roll:
Ik rij nu met een 8x18 velg en een 235-40 band,nu ga ik naar 9.5x19 met de velg,breder dus, en moet ik volgens jou met een smallere band (225) gaan rijden.
De diameter van de velg (hoogte), en hoogte van de wang van de band zijn op elkaar afgestemd.Niet de breedte van de band en hoogte van wang ,zoals jij beweerd.Een band met een hoogte van 35, is er in verschillende breedtes,om hem zo goed mogelijk op de breedte van de velg te krijgen.Dus als ik een 9.5 J velg hebt zou je eigenlijk voor een 255 brede band kunnen gaan wil je de band z'n normale vorm laten behouden,maar ik denk dat ik dan ook problemen krijg met m'n wielkas aangezien ik ook laag wil rijden.Een ander bijkomstigheid is,dat ik op dit moment niet lager kan,ivm de voorspoiler,maar wil wel de wielkas wat meer vullen.Dus vandaar kom ik op een 245-40-19 (hogere) band ,de band wordt dan iets getrokken om de wielkas rand te vermijden,bij het in veren.De teller kan ik wel corrigeren.Over het (iets) lager worden van de band als je gaat stretchen,was eigenlijk meer een vraag aan Jerry.Als het niet uit de breedte kan komen,dan moet het maar uit de hoogte,zegt mijn logica .Als ik me hier in vergis ,tja dan wordt het dus een 245-35-19 band of in het slechtste geval 235-35-19,maar dat vindt ik eigenlijk te veel stretch.

Afbeelding
dit is een 215 band op een 9.5 j velg,te veel stretch naar mijn idee.
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

Semtex schreef:Euhm....je weet dat ik in een scirocco rijd? :roll:
Ik rij nu met een 8x18 velg en een 235-40 band,nu ga ik naar 9.5x19 met de velg,breder dus, en moet ik volgens jou met een smallere band (225) gaan rijden.
De diameter van de velg (hoogte), en hoogte van de wang van de band zijn op elkaar afgestemd.Niet de breedte van de band en hoogte van wang ,zoals jij beweerd.Een band met een hoogte van 35, is er in verschillende breedtes,om hem zo goed mogelijk op de breedte van de velg te krijgen.Dus als ik een 9.5 J velg hebt zou je eigenlijk voor een 255 brede band kunnen gaan wil je de band z'n normale vorm laten behouden,maar ik denk dat ik dan ook problemen krijg met m'n wielkas aangezien ik ook laag wil rijden.Een ander bijkomstigheid is,dat ik op dit moment niet lager kan,ivm de voorspoiler,maar wil wel de wielkas wat meer vullen.Dus vandaar kom ik op een 245-40-19 (hogere) band ,de band wordt dan iets getrokken om de wielkas rand te vermijden,bij het in veren.De teller kan ik wel corrigeren.Over het (iets) lager worden van de band als je gaat stretchen,was eigenlijk meer een vraag aan Jerry.Als het niet uit de breedte kan komen,dan moet het maar uit de hoogte,zegt mijn logica .Als ik me hier in vergis ,tja dan wordt het dus een 245-35-19 band of in het slechtste geval 235-35-19,maar dat vindt ik eigenlijk te veel stretch.

Afbeelding
dit is een 215 band op een 9.5 j velg,te veel stretch naar mijn idee.

Hoppers heeft gelijk 245 gaat nooit passen, ook niet onder een scirocco. tussen 8J of 9.5J zit heeeel veel verschil en dan nog die ET waarde :oops: ! 8J met 235 en ET 45 gaat ja maar ik denk dat hier 225 nog niet eens haalbaar is!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”