3SDM wheels

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 3SDM wheels

Bericht door JonasV »

Zit nog eens naar die Jetta te kijken maar heel veel lager komt die van mij toch ook niet denk ik.
Laten we het op maar op het totaal plaatje houden wat niet helemaal lekker over komt ;)
Ik hoop deze week toch eens in het echt te kunnen gaan kijken naar de wielen
Timvgti

Bericht door Timvgti »

JonasV schreef:Zit nog eens naar die Jetta te kijken maar heel veel lager komt die van mij toch ook niet denk ik.
Laten we het op maar op het totaal plaatje houden wat niet helemaal lekker over komt ;)
Ik hoop deze week toch eens in het echt te kunnen gaan kijken naar de wielen
Misschien toch 19" ipv 18" nemen?

Wat denken jullie nou van 9.5j aan de achterzijde, na het zien van de foto's op die witte GTI?
(want mij lijkt dit dus echte te breed. Gaat elke keer tegen schermen aan slaan, steekt uit en toont ook niet echt mooi vanuit bepaalde hoeken)
Jammer dat ze ze niet in 9J maken of 8.5j maar dan ET40 ipv ET45, dat zou volgens mij ook mooier zijn.
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Ik persoonlijk vind die 9.5j op die golf wel mooi.. Je zou je kasten nog iets kunnen laten uitrollen.
Echter zal je toch met bumper stops moeten werken.. Zodat ie niet te ver kan inveren

Volgens mij zijn de velgen in meten van 18 tot 45 et te leveren..
Maar of die 5mm et echt verschil gaat leveren op de 8,5j?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Mackdennis schreef: Volgens mij zijn de velgen in meten van 18 tot 45 et te leveren..
Maar of die 5mm et echt verschil gaat leveren op de 8,5j?
Verandering in ET waarde kan echt qua looks een hoop uitmaken.
Zo heb ik onder mijn Audi TT 18" RS4 (oud model) velgen in ET20 zitten. Deze zaten eerst onder de Audi RS4 b5 van Chris. Dus vrij breed.
Eerst had ik dezelfde velgen, maar dan in ET35 eronder.
Een wereld van verschil. ET20 vult qua breedte de wielkasten perfect en de spaken lopen ook veel dieper naar binnen (concave).
Dus hoe veel/weinig ET speling heb je bij 8.5j velgen tov ET45?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ga lekker voor de 8.5j en als ik een stukje na buiten wil pak ik wel een 5mm Spacer,
En Rollen van de kasten is leuk als je de auto helemaal op rijd want niet iedereen die een auto wilt kopen zit te wachten op bredere achterschermen en voor de winter is het ook geen porum of je moet ook een hele brede winterband hebben want het is leuk voor de zomer maar in Nederland rijd je meer met winterbanden als zomerbanden onderhand ( no offence GolfL ) maar persoonlijk vind ik het in de wintermodes maar iel kijken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Klopt wintermodus staat iel met 16" staal en 205/55/16. Maar ik heb totaal geen onderhoud aan de staaltjes + het kost niet veel. Besteed mijn geld liever aan andere dingen dan 2 mooie sets velgen (winter/zomer).

Ik hou de auto zeker nog wel een tijd, vandaar de investeringen als chippen/rollen enz.

@ de rest, ik zou gaan voor 8.5J, 9.5J gaat niet staan zonder de juiste modificaties.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis

@tim 15 et minder is uiteraard wel iets anders dan 5et minder.
Want ik deel je mening dat de et waarde de holling(concave) verandert.. Echter om die diepte te krijgen van een 9,5j zal je tussen de et30 en et 35 moeten gaan zitten.

Maar om dan niet het zelfde probleem te krijgen als met de 9,5j.
Zal je moeten kijken hoeveel je het hard kan afdraaien.. Om zo weer een hogere et te krijgen.
Zonder in te leveren op je concave..

@ Tonnie
Tja als je dan perse wik dat je winter velgen er ook nog netjes op staan als je je kasten iets uitrolt.
Zal je bij je winter setup op velgen moeten nemen met een lagere et waarden.
Of deze waarden verlagen door spacers..
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Als wielkasten echt netjes aangepast zijn dan zie je het bijna niet. Maar goed dat kost weer geld en lijkt me sterk dat je de koets voor meer gaat verbouwen dan wat de beoogde wielen kosten...
Golf MK1 GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

En welke ET en/of aantal millimeters spacertjes zouden met 8.5j en 225 brede banden het mooist vullend staan aan voor en achterzijde? Want ook ik ben er ondertussen wel uit dat het 8.5j rondom wordt voor mij. Ik wil niks uitrollen. Nu alleen nog de juiste ET en keuze 18 of 19 inch.
Mackdennis

GolfL schreef:@ de rest, ik zou gaan voor 8.5J, 9.5J gaat niet staan zonder de juiste modificaties.
Mee eens echter is de concave de holling van de 8,5j niet echt spectaculair
En die zo geheten concave maken deze velg juist zo gaaf.

Dus of je zal wat moeten aanpassen aan de velgen.. (et waarden en afdraaien)
Of je zal wat moeten aanpassen aan de auto (wielkasten en bumperstops)
Of een combi van deze 2

Of dus voor een velg 8,5j moeten gaan zonder enige aanpassing waar de concave niet zo mooi uitkomt(mijn mening!!)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GolfL schreef:Klopt wintermodus staat iel met 16" staal en 205/55/16. Maar ik heb totaal geen onderhoud aan de staaltjes + het kost niet veel. Besteed mijn geld liever aan andere dingen dan 2 mooie sets velgen (winter/zomer).

Ik hou de auto zeker nog wel een tijd, vandaar de investeringen als chippen/rollen enz.

@ de rest, ik zou gaan voor 8.5J, 9.5J gaat niet staan zonder de juiste modificaties.
@GolfL
Breedsetje Staal :roll:

@Dennis
Het is zeker leuk een leuk wintersetje te hebben, Maar ik kan elke winter 2 nieuwe voorbanden halen ik rijd toch de aantal km en ze slijten een stuk harder als zomerbandjes en wielspin is ook 10x meer dus ik ben elke winter 2 nieuwe bandjes kwijt en iemand met 16 inch heeft heeft denk ik niet heel veel last van dat het pijn zal doen in de pocket ^^ maar 18's klappen er hard in. Maar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

Dit is wel echt een lang overleg ,discussie over een velg he :lol: 13 paginas ;) word volgens mij de langste topic over een velg tot nu toe op dit forum :lol:
Mackdennis

Spuugemmer schreef:Als wielkasten echt netjes aangepast zijn dan zie je het bijna niet. Maar goed dat kost weer geld en lijkt me sterk dat je de koets voor meer gaat verbouwen dan wat de beoogde wielen kosten...

Ik heb Totaal geen ervaring met uitrollen en of bijzondere velg maten...
Dus alle info haal ik van internet en brainstorm of ik den of iets wel of niet kan.

Of het zo is als op deze site wordt aan gegeven? Geen idee ze zeggen iniedergeval.
2cm te kunnen uitrollen zonder te spuiten.. Kosten 75 e per kast.. Zou alleen om de kasten achter gaan.

Hier de link waar ik op doel.
http://www.dreamworkscartuning.nl/uitro ... uiten.html
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ik zat vrijdag nog even de top gear India special te kijken, maar daar hadden ze gewoon de wielkasten open geslepen omdat de velgen niet pasten. Dus wat tobben jullie nou?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Timvgti

Bericht door Timvgti »

GolfL schreef: Of dus voor een velg 8,5j moeten gaan zonder enige aanpassing waar de concave niet zo mooi uitkomt(mijn mening!!)
Dat zeg je nou wel, maar ik zat zojuist even te discussiëren met Chris (en hij heeft meestal gelijk leert de ervaring) en 8.5j 3SDM 0.01 velgen worden enkel geleverd in et45 bij 18" en enkel in et40 bij 19".
Beiden gaan, indien Golf flink verlaagd is AANLOPEN bij de standaard voorschermen.
Et48 zou op 8.5j zou de max zijn. Maar die bestaan niet.
Dus met flinke verlaging gaat kennelijk geen enkele 3SDM 0.01 velg zomaar passen.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

http://link.marktplaats.nl/525441291

Hier staat toch echt Et42 met 8,5J

Maar dit is ook een optie

E.T. WAARDE & NAAFGAT

ET waarde aanpassen €10

Naafgat uitdraaien €10

http://wheelcare.nl/id29.htm
Groetjes Tonnie
Timvgti

Bericht door Timvgti »

tonnie024 schreef:http://link.marktplaats.nl/525441291

Hier staat toch echt Et42 met 8,5J

Maar dit is ook een optie

E.T. WAARDE & NAAFGAT

ET waarde aanpassen €10

Naafgat uitdraaien €10

http://wheelcare.nl/id29.htm
Je hebt gelijk. Excuus. ET45 bij 18" 8.5j en ET42 bij 19" 8.5j.
Allebei gaan NIET passen zonder aanlopen.
Lees overal (tik maar eens in zoekvenster engelse forum de zoekwoorden als 'et45' in) en hoor ook van Chris dat op een 8.5j velg ET48 echt de max is als je de Golf aanzienlijk wil verlagen (meer dan 25mm).
3SDM 0.01 blijkt (na 13 pagina's discussiëren haha) gewoon NIET standaard te passen op verlaagde Golfjes zonder aanlopen.
Leuk dat VT en Wheelclinic doodleuk adverteren dat dit passend is voor Golf 5/6. Ahum!...
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik had die Bbs speedline op Et48 En GolfL heeft ze op ET43 achter met spacer dacht ik en 1cm naar buiten gerold,

Maar je kunt toch die 3SDM afdraaien naar ET47/48 dan moeten ze toch echt passen op een laag standje
Groetjes Tonnie
Mackdennis

Wederom wat ik op internet heb kunnen vinden.
En zo als ik dat interperteer.. Kan je dus bestellen met et waarden van 18 tot 45.

The alloy wheel world is constantly changing, with new products coming out all the while, and that’s what makes it so great, giving you a fantastic range of choices to add immense style and performance benefits to your car, and this post is proof!

3SDM have just released a fantastic new set of stylish alloy wheels, featuring a great concaved multi-spoke design, which see’s the rear wheels concave deeper than the front to add a real touch of class.

You can view a larger picture of the wheels by clicking on the image, and find out more information about this exciting new brand at http://www.3sdm.co.uk/

So, if you’re looking to ditch the ugly, bulky, old steel wheels in favour of stylish lightweight alloys, when be sure to get in touch with the experienced Wheelworx alloy wheels team on 01623 412399 and see what we can do for you.

3SDM 0.01 Alloy Wheel Spec
Alloy Wheel Model 3SDM 0.01
Available Sizes 8.5x18 / 9.5x18 / 8.5X19 / 9.5x19 / 8.5x20 / 9.5x20
PDC 5 Stud Fitments
ET 18 to 45
Available Finishes Silver Cut / Gun Metal Cut / Matt Black
Tagged with: 3sdm alloy wheels • alloy wheels • alloys • new alloy wheels • new wheels from 3sdm
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ze gaan inderdaad van et18 tot 45. Alleen kun je niet zomaar een et maat bestellen. Deze et maten zijn afhankelijk van de j en " waarde van de velg.

Wat kunnen jullie lekker kletsen over velgen zeg! :-) Volgens mij is JonasV de eerste die ze gaat zien (as woensdag)...
golfje44

Bericht door golfje44 »

Mackdennis schreef:
Spuugemmer schreef:Als wielkasten echt netjes aangepast zijn dan zie je het bijna niet. Maar goed dat kost weer geld en lijkt me sterk dat je de koets voor meer gaat verbouwen dan wat de beoogde wielen kosten...

Ik heb Totaal geen ervaring met uitrollen en of bijzondere velg maten...
Dus alle info haal ik van internet en brainstorm of ik den of iets wel of niet kan.

Of het zo is als op deze site wordt aan gegeven? Geen idee ze zeggen iniedergeval.
2cm te kunnen uitrollen zonder te spuiten.. Kosten 75 e per kast.. Zou alleen om de kasten achter gaan.

Hier de link waar ik op doel.
http://www.dreamworkscartuning.nl/uitro ... uiten.html

Dreamworks super zaak ;)

heb er mijn wielkasten ook laten rollen, mark levert super werk.
geweldig, mooie en nette zaak en alles mooi en netjes opgeruimt.
dat zegt mij al veel, het gereedschap is naar het werk ;)

ik geef je 1 tip als je in de regio limburg/brabant zit ga dan naar dreamworks bij mark.
eerlijke en fijne gozer ;)
Verlengsnoer schreef:Ze gaan inderdaad van et18 tot 45. Alleen kun je niet zomaar een et maat bestellen. Deze et maten zijn afhankelijk van de j en " waarde van de velg.

Wat kunnen jullie lekker kletsen over velgen zeg! :-) Volgens mij is JonasV de eerste die ze gaat zien (as woensdag)...

dan ga ik volgens mij JonasV woensdag leren kennen want dan ga ik ook richting jeffry voor een setje 3sdm velgen :lol:
ik ga in elk geval voor de 19inchers met 215/35/19 bandjes 8-)

ben benieuwd als ik ze woensdag zie

ik heb de wielkasten van mijn golf laten rollen bij dreamworks. rijd op dit moment met velgen van ET 43 met een 225/40 band (veel te breed eigenlijk) en heb nooit last van aanlopen met mijn weitec schroefset op het laagste. mocht dit toch zo zijn dan laat ik de voorwielen gewoon een paar ET afdraaien :mrgreen:
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik ben benieuwd heren!
Want is de Golf van JonasV qua wielkasten wel of niet gerold?
Zoals ik al zei, zal een set 3SDM 0.01 standaard nml gaan aanlopen bij verlaagde Golfjes.
Wielkasten rollen of ET wat afdraaien of niet verlagen zijn eigenlijk dus enige opties.
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

@Tim. Verlagen met zeg Eibach veren moet toch goed gaan (2.5 cm max) zonder te hoeven rollen?...
Timvgti schreef:Ik ben benieuwd heren!
Wielkasten rollen of ET wat afdraaien of niet verlagen zijn eigenlijk dus enige opties.
golfruud

Bericht door golfruud »

Als je golf 6 GTI niet verlaagd is, past de maat 18"x 8,5J ET 45, met 225/40/18 banden dan?? Of loopt het geheel aan.
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Achter is het probleem niet daar reed ik met mijn speedlines met een 8 mm spacer dus et 40 bij 8,5j. Dat gaat net goed. Voor ga je vooral de fout in als je behoorlijk ingestuurd ergens oprijdt. Rechtdoor gaat wel goed. Maar goed voor rollen is al een behoorlijke winst. De rand voor is op het breedste punt zeker 10 mm. Voor de mensen die niet rollen of wat dan ook midden in de wiel opening zit een schroefje. Haal deze weg dat scheelt al wat. Dit schroefje houdt het binnenscherm op zijn plaats. Ook zonder zit schroefje blijft het binnenscherm prima zitten.
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”