EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Plaats reactie
EVO-Engineering
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 okt 2011, 19:23

EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door EVO-Engineering »

Laatst gewijzigd door NICO! op 31 jan 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Made movie watchable in forum
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Chris5gti »

nice exhoust manifold !! verry impressing . Is that custom made for the tfsi engine ?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door GolfL »

Very nice build-up!!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Spuugemmer »

It's a Senna (Roy Coenen) exhaust header. The IHI turbo is that a TD05-20G? With a modded compressorside?
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Renekesgti »

That's looking good, especially since it looks like a normal Golf. Did you have a spare tire or something on the car ambulance?
Nice work.

@ Chris, is dit nou dezelfde setup als jij hebt?

Greetz, Rene
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Spuugemmer »

Renekesgti schreef:That's looking good, especially since it looks like a normal Golf. Did you have a spare tire or something on the car ambulance?
Nice work.

@ Chris, is dit nou dezelfde setup als jij hebt?

Greetz, Rene
Het idee is wel redelijk hetzelfde. Echter heb ik de turbo naar beneden hangen. ik heb dus een ander uitlaatspruitstuk. Ik rij met een Twintake. Dit is mogelijk omdat mijn turbo naar beneden hangt. Hier is het koppel begrenst op 470nm voor de drijfstangen. bij mij is het 500nm voor de dsg koppeling aangezien ik wel andere stangen en zuigers heb. Op een van de foto's in het filmpje zie ik dat het compressorhuis van de turbo niet helemaal de nieuw uit doos look heeft. Vandaar mijn vraag of er een bewerkt compressor huis op zit. Ik hoop het niet want dan vind ik het resultaat erg tegenvallen.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Race Eend »

Spuugemmer schreef:
Dit is een trackday auto, dus staat hij zeker niet op de max. Anders krijg je net als jij, problemen met je brandstofaanvoer, dat moet je niet hebben op een track auto.

Getallen zijn altijd leuk, maar of hij 415 of 435pk heeft doet het hem niet echt meer.... zeker niet op het circuit, na een aantal rondjes is 415 en 435pk, allebei weer 400 oid....
Voordeel van die bewerkte turbo's, is dat ze minder druk nodig hebben om hetzelfde neer te zetten. Dus minder heet worden, volgens mij is dit op 1.45bar.

Edit; log na gekeken, 1.4 bar zelfs.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Spuugemmer »

Race Eend schreef:
Spuugemmer schreef:
Dit is een trackday auto, dus staat hij zeker niet op de max. Anders krijg je net als jij, problemen met je brandstofaanvoer, dat moet je niet hebben op een track auto.

Getallen zijn altijd leuk, maar of hij 415 of 435pk heeft doet het hem niet echt meer.... zeker niet op het circuit, na een aantal rondjes is 415 en 435pk, allebei weer 400 oid....
Voordeel van die bewerkte turbo's, is dat ze minder druk nodig hebben om hetzelfde neer te zetten. Dus minder heet worden, volgens mij is dit op 1.45bar.

Edit; log na gekeken, 1.4 bar zelfs.
Das wel heel netjes!!! Klopt over de aanvoer. Maar dat moet je ook niet hebben met een straatauto. Moet gewoon sowieso niet is veel beter. Als de financieen het weer toelaten ga ik netjes mijn beoogde parts bij elkaar sprokkelen en uiteraard de Martijn nipple mod doen en dan het plaatje netjes afmaken. Maar eerst even de tik uit de motor krijgen.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: EVO-Engineering Golf V PP 400 JD ENGINEERING

Bericht door Edition30 »

Euuuh, "de Martijn nipple mod" doen?

Dit maakt nieuwsgierig. ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast