Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volgden!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:Als we eens goed de eerste post lezen, van !zaterdag! dan staat er helemaal niets raars in. En is er ook niets VdV te verwijten, zoals je zelf aangeeft heeft iemand daar gezegd wat het misschien kan zijn, MAAR er is geen monteur beschikbaar op zaterdag. Of je dus maandag terug wil komen. Dus die ene seconde om ernaar te kijken had niets uitgemaakt... Hij was immers geen monteur...

Toevallig weet ik dat ze bij VdV zoetermeer een express service hebben, waar je direct geholpen kan worden. (zijn beste service dinges ook nog volgens mij) Ook is dit een van de weinige dealers waar iemand met kennis van VCDS e.d. rond loopt. Vind het dus wel een beetje overdreven. En nee ik ben geen Zoon, heb mijn auto daar niet gekocht, en heb ook geen aandelen ;)
Met dat verschil dat men daar een foute (veronderstellende) diagnose gaf. Alleen al het feit dat anderen geen problemen bij extreme kou ondervinden, geeft aan dat het niet zonder meer als diagnose gesteld mag worden. Dat behoort een VW dealer te weten.
Express-service wordt door de meeste (zelfs kleine) VW dealers gegeven. Om deze service te kunnen verlenen is de aanwezigheid van een monteur noodzakelijk. (meestal alleen in de ochtenduren, uitlopend tot 13.30 uur).
Om te stellen dat dit een van de weinige VW dealers is, die kennis van VCDS heeft, moet je alle VW dealers uit ervaring kennen. Aangezien er in den lande veel VW dealers zijn, lijkt mij dit onwaarschijnlijk. :lol: 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door NICO! »

Tsja, ze zullen toch wel iets goed doen, werden in 2010 nog uitgeroepen tot 1 van de beste dealers in europa.
Groeten, Nico
Carbonsteel
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2012, 22:22
Type auto: Golf VI GTI ABT260

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Carbonsteel »

@wilco; devfrustatie veroorzaken ze zelf. Zeg dan niets en claim dan de auto voor onderzoek te willen hebben alvorens ook maar iets te roepen. Mooi voorbeeld is het feit dat vw Kamsteeg tegen mij zegt het systeem te hebben uitgelezen en dat er een meest recente versie op staat. En dat de uitgelezen data ri Pon is gegaan. Eenmaal buiten loop ik de monteur tegen het lijf en die zegt enkel en alleen dat hij zo goed als zeker stuk is en vervangen moet worden.

Gefrusteerd rij ik naar werk, maar besluit bij Soest de kleinere VW op te zoeken. Daar maken ze tijd vrij om m te flashen zogezegd. Na 1 uur krijg ik de melding dat ze geen contact kunnen krijgen met de rns na tig pogingen. Op mijn verzoek halen ze de accu los en later, eveneens op mijn verzoek, schroeven ze de rns eruit. Pas na de laatste actie geeft het systeem ( na stekker achter eruit te hebben gehaald) de melding "initializing swl.." waarop de monteur snel de recovery cd ging halen (wat ik zelf had gevraagd om te doen, dus software volledig opnieuw erop zetten). Nee wat blijkt, zitten ze dus als die tijd te hannussen met een update CDrom. Staat er met grote letters op.

Kijk en daar wordt ik dus niet goed van. Zodra je begint over forums dan zetten ze (vrijwel) allemaal hakken in het zand en gaan ze hun eigen gang en naar mijn idee maken ze er een mooi verhaal van. Vw Soest zei wel dat ze via Pon een vervanging kunnen regelen met coulance regeling. Of ik dan nog wel circa 600 euro wil bijbetalen ex montage! Als jet vaak zegt is het niets maar kom op hee, een systeem van meer dan 2k en die dan na 2 jaar en 3 mnd kapot gaat. Dat kun je niet verkopen.

Eenmaal terug thuis belde Kamsteeg en die zeiden dat PON heeft gesteld dat ie stuk is (bedenk nog even het niet kunnen uitlezen/communiceren verhaal). 70% wordt vergoed maar....Kamsteeg betaalt de overige 30%.

Natuurlijk ben ik blij, maar tegelijkertijd vol ongeloof dat dit de vasstelling is zonder dat er naar het apparaat zelf is gekeken. Ik las op andere forum het verhaal van iemand die te horen kreeg dat zn dvd lader van de rns510 stuk was verklaard en een nwe rns moest aanschaffen. Elders en via internet had ie recovery software gedownload en na 3 pogingen ( is 2 verkeerde versie) deed ie het weer als vanouds.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door wehoo »

Er zijn nogal veel forumverhalen over mogelijke foutenanalyses en nog "betere" oplossingen. Vaak ontbreken hier de exacte stappen en acties waardoor de oplossing werd geboden c.q. bereikt. E.e.a. blijkt dan vaak speculatief te zijn.
Hardwarefouten kun je niet met software upgrades, reïnstall-maatregelen oplossen.

Ander vraagje: Als je een nieuw apparaat krijgt, of met bijbetaling of via een coulanceregeling. Waarom moet je dan je oude defecte apparaat inleveren? Vaak wordt dit zonder meer aangenomen en uitgevoerd. Enige logica inzake koop- en vervangings-"recht" zegt mij echter dat je er al voor betaald hebt en het daarmee ook je eigendom is/blijft.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Carbonsteel
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2012, 22:22
Type auto: Golf VI GTI ABT260

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Carbonsteel »

Kleine toevoeging; het is niet mijn doel om dealers af te kraken of te promoten. Het is een gevoel van machteloosheid die ze meer dan eens weten over brengen. Niet rekening houdend met je eigen emotie, de vele tijd die je al gauw kwijt bent ( brengen, wachten etc) en als dan bedenkt dat ze niet out of the box denken dan is dat frusterend.

Het gaat om mijn eigen auto waar meer dan 40k voor neer is geteld. Ze zeiden er toen niet bij dat hij dan binnen 2 jaar een motorwissel, turbowissel en nadien een piep geluidbdat ze niet kunnen traceren zonder 1voor 1 onderdelen te vervangen. Natuurlijk, een dealer weet dat ook niet, maar ik als klant heb daar al helemaal geen weet van. Ik hekel dus des te meer die makkelijke opstelling van de onderhoudsafdeling. "wat doet u nou moeilijk, u krijgt toch een hele nieuwe motor?" zei vd Velden toen ik begon over compensatie omdat ik meer dan een week mijn auto kwijt was plus moest betalen voor verv vervoer. Tja een nieuwe motor, maar niet bedenken dat de halve auto uit elkaar moest. Let wel, ik had m daar gebracht voor een grote beurt, mocht 900 euro afrekenen en kreeg toen de sleutel maar kreeg de auto niet eens een seconde aan de praat. Uurtje later was de diagnose een nieuwe motor. Voor mijn gevoel heb ik dus 900 euro betaald aan grotendeels onderhoud aan een motor die vervolgens naar de schroot ging. Ben ik dan onredelijk?

Maar goed, on topic, as maandag nog eenmaal paar uur vrije tijd inleveren en dan heb ik als het goed is weer geluid! Maar wel een lege harde schijf en waarschijnlijk een oude wegenkaart :?

@wehoo; mee eens, maar de migraine begint al beetje te zakken nu dus ik denk dat ik m achterlaat. :D en wat wat betreft de hardwareprobleem; als je het niet probeert dan weet je het ook niet natuurlijk. En openschroeven van het apparaat doen ze al helemaal niet..
Carbonsteel
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2012, 22:22
Type auto: Golf VI GTI ABT260

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Carbonsteel »

Vandaag bij Kamsteeg te Voorschoten geweest voor vervanging van de RNS 510. Alles werkt weer naar behoren! Gelukkig!
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Meik »

sinds gisteren heb ik precies hetzelfde probleem.

Een half uur gereden met de radio aan. Netjes de auto geparkeerd en dus ook de RNS uitgezet.

Na een uur weer gaan rijden maar nu bleef de RNS 510 in een boot loop..

RNS is al 4 maanden voorzien van de 4020 firmware dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nu kan ik wel kijken of hij deze firmware nog een keer slikt maar als er echt iets mis is met het apparaat ga ik liever naar de dealer zonder het zelf ( tijdelijk ) op te lossen.
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Meik »

Vandaag met de auto naar de dealer geweest.

De RNS510 is omgeruild voor een nieuwe exemplaar onder de garantie.

Anders waren de kosten rond de €2500,- geweest
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Frits@Vrolijk »

Als ik het vragen mag


Heb zelf net een Rns 510 uit 2012 gekocht heb je met deze toestellen ook dit gezeur
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Meik »

durf ik niet te zeggen deze kwam uit 2011
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Frits@Vrolijk »

Nou hopen maar dat ik geen last krijg van deze ellende

Bedankt voor je antwoord
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door wehoo »

Ik begrijp in de topic-titel het gedeelte: .... "en vele(n) die volgden!" .... niet.
Dit suggereert dat er binnenkort veel RNS510 stuk zullen gaan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Rns 510 sinds vandaag niet meer werkend en vele die volg

Bericht door Meik »

snap ik ook niet helemaal.
Ik ben maar even doorgegaan op dit topic omdat ik het zelfde probleem had ook al kwam die uit 2012
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast