Misschien dat er in de toekomst iemand met een soortgelijk probleem wat aan heeft!
Heb in december mijn GTI VI aangeschaft en ben in januari bij adjego langsgeweest om wat aanpassingen met vagcom te laten doen.
Wilde ook oa de "piepjes" van het alarm aanzetten (met het open en sluiten van de auto).
Blijkt dus dat dat al aan stond!! maar geen piepjes!!
We hebben toen de fouten uitgelezen en er bleven 3 fouten terug komen.
- 01134 alarm horn (h12) - geen signaal
- 03156 sensor for anti theft system - geen signaal
- 03020 local databus 2 electical fault in circuit
Wij ter plaatse dus even getest en hij reageerde idd niet op de binnensensor, en als je de motorkap opendeed met ingeschakeld alarm gaf hij wel lichtsignalen (knipperlichten) maar geen geluid.
Alarm werkte dus niet goed

Heb dus even overleg gehad met de handelaar waar ik hem vandaan had, dat ik het zelf wel zou vervangen als hun de kosten zouden betalen (handelaar zit niet in de buurt dus vandaar). Dat was geen probleem.
Ik de hoorn er af gehaald om te kijken wel art. nr. het heeft en op ebay een andere besteld.
Maar ik kwam er dus achter dat sinds de hoorn eraf was de binnensensor weer gewoon werkte? vaag maar waar.
Het duurde 5 dagen voordat ik de hoorn binnen had.
Ik heb de "nieuwe" hoorn gemonteerd en alles werkte weer zoals het hoorde.......................voor 2 dagen

Was dus weer terug bij af.
Toch de auto in overleg maar weg gebracht naar een garage die de probleemgevallen voor die handelaar behartigd, want had geen zin om zelf een hele zoektocht te gaan beginnen.
Toen hebben ze daar ivm de databus 2 fout de bcm (boordnetmodule) vervangen en weer een andere alarmhoorn gemonteerd. Daarna werkte alles weer en hebben ze alles uitvoerig getest er mee gereden en weet ik veel wat, dus ik kon hem 's avonds ophalen(na 2 weken).
Moest alleen nog even een sleutel ingeleerd worden en dan kon ik weer gaan genieten van mijn GTI.
NIET DUS!! Toen de sleutel ingeleerd was miste ik gelijk de piepjes van het ver- ontgrendelen.
Vraag nog heb je de code van de andere module overgezet? Hij zegt ja, vanmiddag hadden we nog piepjes.....
Alarm weer getest en ja hoor, hoorn deed het weer niet!!
Ik mijn vrouw snel gebeld (die had me afgezet en was alweer onderweg terug) dat ze weer om kon draaien.
Dus wij weer in de golf 4 naar huis.
Toch zelf ook maar weer eens op internet gedoken en vond een aantal stukjes over aftermarket xenon die ruitenwissermotors sloopt. En aangezien dat er bij mij ook zo'n setje in zat gebouwd bij de koop heb ik gelijk die garage gebeld om te zeggen dat ze daar maar eens naar moesten kijken.
Ze hebben voor dit weekend dus de xenon eruit gebouwd en weer een ander hoorn gemonteerd. Ik heb ze het weekend er mee laten rijden om te testen en de hoorn is nu heel gebleven.
Blijkt dus dat elke keer als de xenon verlichting aangeschakeld werd de alarmhoorn het begaf.
Heb nu dus na 3 weken mijn auto weer terug

Heb per slot van rekening een auto gekocht met xenon en zit nu met één zonder.
Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd of er hier leden zijn die ook aftermarket xenon in hun golf VI met fabrieksalarm hebben en
geen problemen ondervinden daarmee?