Aftermarket xenon sloopt alarmhoorn

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Aftermarket xenon sloopt alarmhoorn

Bericht door staffpride »

Wilde jullie even een verhaal meegeven ivm een storing die ik in mijn alarmsysteem had.

Misschien dat er in de toekomst iemand met een soortgelijk probleem wat aan heeft!

Heb in december mijn GTI VI aangeschaft en ben in januari bij adjego langsgeweest om wat aanpassingen met vagcom te laten doen.
Wilde ook oa de "piepjes" van het alarm aanzetten (met het open en sluiten van de auto).
Blijkt dus dat dat al aan stond!! maar geen piepjes!!
We hebben toen de fouten uitgelezen en er bleven 3 fouten terug komen.

- 01134 alarm horn (h12) - geen signaal
- 03156 sensor for anti theft system - geen signaal
- 03020 local databus 2 electical fault in circuit

Wij ter plaatse dus even getest en hij reageerde idd niet op de binnensensor, en als je de motorkap opendeed met ingeschakeld alarm gaf hij wel lichtsignalen (knipperlichten) maar geen geluid.
Alarm werkte dus niet goed :idea: :D

Heb dus even overleg gehad met de handelaar waar ik hem vandaan had, dat ik het zelf wel zou vervangen als hun de kosten zouden betalen (handelaar zit niet in de buurt dus vandaar). Dat was geen probleem.

Ik de hoorn er af gehaald om te kijken wel art. nr. het heeft en op ebay een andere besteld.

Maar ik kwam er dus achter dat sinds de hoorn eraf was de binnensensor weer gewoon werkte? vaag maar waar.
Het duurde 5 dagen voordat ik de hoorn binnen had.
Ik heb de "nieuwe" hoorn gemonteerd en alles werkte weer zoals het hoorde.......................voor 2 dagen :?

Was dus weer terug bij af.

Toch de auto in overleg maar weg gebracht naar een garage die de probleemgevallen voor die handelaar behartigd, want had geen zin om zelf een hele zoektocht te gaan beginnen.

Toen hebben ze daar ivm de databus 2 fout de bcm (boordnetmodule) vervangen en weer een andere alarmhoorn gemonteerd. Daarna werkte alles weer en hebben ze alles uitvoerig getest er mee gereden en weet ik veel wat, dus ik kon hem 's avonds ophalen(na 2 weken).

Moest alleen nog even een sleutel ingeleerd worden en dan kon ik weer gaan genieten van mijn GTI.
NIET DUS!! Toen de sleutel ingeleerd was miste ik gelijk de piepjes van het ver- ontgrendelen.
Vraag nog heb je de code van de andere module overgezet? Hij zegt ja, vanmiddag hadden we nog piepjes.....

Alarm weer getest en ja hoor, hoorn deed het weer niet!!

Ik mijn vrouw snel gebeld (die had me afgezet en was alweer onderweg terug) dat ze weer om kon draaien.
Dus wij weer in de golf 4 naar huis.

Toch zelf ook maar weer eens op internet gedoken en vond een aantal stukjes over aftermarket xenon die ruitenwissermotors sloopt. En aangezien dat er bij mij ook zo'n setje in zat gebouwd bij de koop heb ik gelijk die garage gebeld om te zeggen dat ze daar maar eens naar moesten kijken.

Ze hebben voor dit weekend dus de xenon eruit gebouwd en weer een ander hoorn gemonteerd. Ik heb ze het weekend er mee laten rijden om te testen en de hoorn is nu heel gebleven.
Blijkt dus dat elke keer als de xenon verlichting aangeschakeld werd de alarmhoorn het begaf.

Heb nu dus na 3 weken mijn auto weer terug :D weliswaar zonder xenon verlichting, maar moet morgen even bellen naar de handelaar waar ik hem vandaan had (eigenaar was er vandaag niet) en dan zouden ze voor een passende oplossing zorgen.
Heb per slot van rekening een auto gekocht met xenon en zit nu met één zonder.

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd of er hier leden zijn die ook aftermarket xenon in hun golf VI met fabrieksalarm hebben en
geen problemen ondervinden daarmee?
Laatst gewijzigd door staffpride op 21 feb 2012, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: Aftermarket xenon sloopt alarmhoorn

Bericht door Edition30 »

Jeetje wat een verhaal.

Goed dat je het gevonden hebt, anders kan je daar nog heel lang mee bezig zijn. :(
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
staffpride
Contacteer:

Ja daar kan je idd een tijdje mee zoet houden.
Dus vandaar dat ik het ook even deel hier, miss scheelt het iemand anders met een soortgelijk probleem een hele zoektocht.

Blij dat het nu blijft werken, en nu dan maar op zoek naar originele bixenon koplampen voor een leuke prijs.
Zag al wat leuks voorbijkomen op ebay met led drl
MVG EMServices

Afbeelding
M USA
Type auto: VII GTI

Bericht door M USA »

Advies; gebruik gewoon originele onderdelen/accesoires en laat het de VW-dealer inbouwen.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
staffpride
Contacteer:

Ja was sowieso van plan om originele onderdelen te plaatsen.
Inbouwen dat kan ik zelf wel, alleen het coderen moet ik dan laten doen.
MVG EMServices

Afbeelding
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Even tussen door he,
Neen dan meteen die Xenon met led verlichting erin ;)
Als je toch een setje xenon erin kan laten zetten doe het dan meteen goed :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
staffpride
Contacteer:

Ja mijn oog was al gevallen op een setje met led :mrgreen:

750,- euries, dan moet er alleen nog een boordnetmodule en een setje voor de automatische niveau regeling en bochtenverlichting bij.
Schijnt dat als je dcc hebt, de sensor voor niveauregeling er al fabriek af opzit. Ik heb dan alleen de kabelset en controle module nodig ( http://www.kufatec.de/shop/product_info ... action_div )

Maar verwacht niet dat ze alles gaan betalen voor me helaas :( , maar stukje sponsoring is altijd meegenomen natuurlijk :D
MVG EMServices

Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

aangezien je toch in de buurt woont wil ik je wel helpen met coderen van je Xenon verlichting en LED. Ik kan je nu al vertellen dat Ames ( Anus ) hier echt niet aan gaat beginnen :mrgreen:

Welke Dealer wel eigenlijk? naast dat je de hoofdprijs plus betaald. heb het laatst nog in een A3 gedaan. half uurtje werk.
staffpride
Contacteer:

Thanx voor de aanbieding :) Had me heel gezellig geleken, maar het is is eigenlijk niet meer nodig.

Blijkt alleen als dat je voor led neemt, de achterlichten (gloeilampen) zwak gaan branden, omdat dat in de zelfde codering valt. Dus ja dan doen we er ook maar gelijk een setje led achterlichten bij :D .

En dat alles voor een zeer nette prijs vind ik. (alles origineel vw!!)

Heb ebay helemaal afgespeurd en als ik alles los ga bestellen ben ik hetzelfde of zelfs duurder uit en dan moet het er nog in.
En als ik er nu wat mee heb, zit het om de hoek.

Ben alleen nog op een kabel+module voor de hoogteverstelling en bochtenverlichting aan het wachten, die heb ik van de week besteld bij Kufatec. Omdat ik DCC heb zitten de hoogtesensoren er al op, dus dat scheelde al wat in prijs.
Die kabel ga ik er wel zelf inmaken.
Zodra die kabel op zijn plek zit ga ik een afspraak maken om de verlichting te laten doen.

Kunnen we daarna een keer een minimeeting doen bij de wasstraat ;) :D

Trouwens ook handig dat je Vagcom hebt, lekker dichtbij :!:
Laatst gewijzigd door staffpride op 04 nov 2013, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Kijk aan! Helemaal top! :) super gaaf dat je nu een mooie set hebt voor voor en achter.

Een bakkie pleur bij de krasstraat lijkt me een prima plan! laat het maar weten als alles erin zit. Ik ben benieuwd! Maak maar een mooi verslag met foto's erbij :)

Klopt. Mocht je ooit iets willen pm me maar. Is 5 minuten stuffen:)

Ps hoe bevalt de navi dvd?
staffpride
Contacteer:

Zodra alles er in zit laat ik het weten!!

Bakkie BIJ de krasstraat prima, maar niet er IN hahaha
Zodra het weer wat beter wordt, ga ik hem ff onderhanden nemen met de detailset :mrgreen: Helemaal nice en shiny maken
en dan durf ik nog niet bij de krasstraat in de buurt te komen :lol:

Heb je DVD er toen heel even in gehad en hij werkte prima, heb hem nog niet op de HDD gezet.
mijn auto is natuurlijk vlak daarna ook 3 weken van huis geweest ivm dat alarmprobleem.
Heb hem net pas terug. Binnenkort nog even uitvoerig testen.

Heb nu ook al een versie met poi's er op staan. Volgens mij geeft de versie die ik heb de flitscamera's en rood licht camera's apart aan. En heb jij ze onder 1 symbooltje gezet?
Laatst gewijzigd door staffpride op 04 nov 2013, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Prima toch. Neem jij de gevulde koeken en/of kano's mee? :mrgreen:
Die van mij gaat er ook niet doorheen. een keer gedaan. nooit meer!

wat betreft de DVD ik heb alles weer samen gevoegd ja. Dit om dat ik die rood licht icoontjes zo extreem klein vond. en een flitser is een flitser anders moet je ook mobile flitslocaties onderscheiden vind ik. Probleem is dat je maar een beperkt aantal Poi's kan instellen dus vandaar dat ik alles op een hoop het gegooid. Ik heb er ook een ander Icoon aangehangen.
staffpride
Contacteer:

Ja hoor is goed ;) tafeltje erbij paar stoelen en laat de sterke verhalen maar komen :lol: :lol: :lol:

Nou idd mobiele flitslocaties apart lijkt me wel wat, als jij tijdens het theekransje bij de wasstraat even uitleg hoe je die poi's
toevoeg, kan ik er mee aan de slag :mrgreen:

ps mochten er meer mensen zin hebben in een wasstraat meeting, die zijn dan tegen die tijd uiteraard uitgenodigd
Wel zelf gevulde koeken meenemen :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

bedankt voor je verhaal.
ik heb ook een set aftermarket pilot xenon zitten.
tot nu toe geen problemen. enkel af en toe een storingslampje die gaat branden terwijl beide lampen wel branden, dat is alles.
hopelijk blijft dit zo :| .
jammer dat die originele xenon units zo duur zijn :cry:
Golf VI GTI
staffpride
Contacteer:

Hoop ook dat het zo blijft voor je. Weet eigenlijk niet wat voor merk er bij mij in zat.
Zat er namelijk al in.

Ja die prijzen zijn best aan de hoge kant, maar elke keer een kapotte alarmhoorn is ook niet alles. :?

En had ook nogal veel last van "bekende" als ik mijn licht aan had ;)

En heb daar zelf ook een hekel aan als tegenliggers te fel licht voeren. Dus vandaar mijn keus voor origineel
MVG EMServices

Afbeelding
Glenne

Bericht door Glenne »

staffpride schreef:Hoop ook dat het zo blijft voor je. Weet eigenlijk niet wat voor merk er bij mij in zat.
Zat er namelijk al in.

Ja die prijzen zijn best aan de hoge kant, maar elke keer een kapotte alarmhoorn is ook niet alles. :?

En had ook nogal veel last van "bekende" als ik mijn licht aan had ;)

En heb daar zelf ook een hekel aan als tegenliggers te fel licht voeren. Dus vandaar mijn keus voor origineel
mocht er iets stuk gaan omwille vd xenons dan gaan ze er zeker uit! ik heb er wel canbuskabels tussen zitten.
mijn lichten staan mooi afgeregeld en dan nog iets lager gezet. nooit last van bekenden ;)
had jij ook dat bekende lampje die ging branden op je tellerunit?
Golf VI GTI
staffpride
Contacteer:

Had de afstelling nog niet gecontroleerd, maar had ze wat lager gezet met het afstellingswieltje. ;)

Had geen last van foutmeldingen, heb wel een keer gehad dat hij melding gaf, maar dat kwam omdat er 1 lamp niet was opgestart. Dat was dus even licht uit en weer aan zetten en als ze alletwee branden was de melding weg.
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Mijn kabelsetje +module voor de hoogteverstelling en bochtenverlichting ligt klaar :D
Afbeelding

Morgen (eindelijk) tijd om heel de handel er in te knutselen.

Zal tussendoor wat foto's maken en er hier een verslagje van plaatsen. (handig voor de liefhebbers die het miss ook willen doen)

Als alles er in zit een afspraak maken om de verlichting er in te laten zetten

heb er al helemaal zin in :D
MVG EMServices

Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

dat geloof ik ! Heb je een handleiding erbij om het aan te sluiten ? Zal wel effe werk zijn denk ik ;)
staffpride
Contacteer:

Ja zit een handleiding/aansluitschema bij, maar wijst eigenlijk voor zich, is niet zo heel spannend.
Het aansluiten valt wel mee, het meeste werk zit in het (de)monteren om overal bij te kunnen en de kabels netjes weg te werken

Maar ja dan heb je wel wat als het goed is ;) .
MVG EMServices

Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

dat zeer zeker . Moet ik bij mijne ook nog eens doen dat xenon . Maar eerst de zomershoenen zoeken :D
staffpride
Contacteer:

Heb maar ff een apart topic aangemaakt met een verslagje ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Glenne

Bericht door Glenne »

even dit topic omhoog halen.
ik denk dat ik dus nu wel het zelfde probleem heb, na 2 jaar met een aftermarket set rondgereden te hebben.
spijtig, maar de xenon zal er uit gaan.
Golf VI GTI
Bjakkers
Type auto: Golf gti 6

Bericht door Bjakkers »

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. De alarmhoorn werkt niet en ik zie ook een verdacht paarse draad lopen tussen de Xenon koplampen. Ik vermoed dus dat ze niet origineel zijn, hoe kun je dat overigens zien?

Ik begrijp dat ik dus originele lampen nodig heb (liefst met Led) maar is een hoogteregeling cq bochtenverlichting nodig of zelfs verplicht?
staffpride
Contacteer:

Je kan het aan de koplampen zelf al zien. Halogeen units hebben reflectoren, xenon units hebben lenzen.
Ook zal er als je origineel xenon hebt, de koplampen niet van binnenuit in hoogte verstelbaar zijn.

Oem xenon is ook in te bouwen zonder hoogteregeling, maar he kan dan problemen krijgen met de apk. Koplampsproeiers zijn overigens niet verplicht.
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”