RNS 510 firmware updaten van 2680 naar 4020

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
KlouxOne

Re: RNS 510 firmware updaten van 2680 naar 4020

Bericht door KlouxOne »

Als er tijd genoeg is kunnen we de boel wel even slopen ja :)
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Als er tijd genoeg is kunnen we de boel wel even slopen ja :)
Maak maar de foto van de achterkant stickers alleen zeggen niet veel. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

x
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

niet gedacht dat ik een C zou hebben :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens staffpride is een battery drain ook te voorkomen door een kabel om te leggen. Er is aan de achterkant bij mijn rns het een en ander omgelegd dus ik ga er vanuit dat ze bij mij die modificatie hebben gedaan waardoor ik geen problemen heb met een originele C unit.

het lijkt mij dus ook dat ik gewoon kan updaten naar 3970 en vanuit daar naar 4020 :D
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:niet gedacht dat ik een C zou hebben :mrgreen:
Ahumm... vanwaar deze grote zekerheid dat het een C-apparaat is?
Niet om de pret te bederven, maar ga niet uit van de sticker, die erop zit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Firmware en hardware komt overeen. Volgens jou schemaatje komt het overeen. Dus wat zou het anders zijn?
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Firmware en hardware komt overeen. Volgens jou schemaatje komt het overeen. Dus wat zou het anders zijn?
Misschien dat je hiermee bedoelt dat hetgeen op de sticker staat overeenkomt met hetgeen je uitleest in het hiddenmenu?
Dat kan ook en is volkomen logisch. Echter is het mogelijk om A-,B-,C- enz... versies te "upgraden", d.m.v software-upgrades, naar een hogere versie-letter. Hardwarematig verandert er echter niets. Vandaar dat ik vroeg naar een achterzijde van je RNS510. (een PB is onderweg).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Ik heb inmiddels een positief bericht gelezen van een upgrade op een B-versie naar SW4020.
(was weliswaar een Skoda (Columbus) vandaar naar SW4024).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Ik heb een ander nummer
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Ahumm... ;) Maar als het nummer op de sticker (onder de barcode) overeen komt met het nummer wat in de behuizing geslagen staat?

Ik heb een B en een heel ander nummer namelijk.
Dan kan dit betekenen dat het ingeslagen nummer is overgenomen op de sticker. ;)
Stickers zeggen echt niets over de echtheid, c.q. versie.
Men is zeer vindingrijk. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

x
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:
wehoo schreef:
KlouxOne schreef:Firmware en hardware komt overeen. Volgens jou schemaatje komt het overeen. Dus wat zou het anders zijn?
Misschien dat je hiermee bedoelt dat hetgeen op de sticker staat overeenkomt met hetgeen je uitleest in het hiddenmenu?
Dat kan ook en is volkomen logisch. Echter is het mogelijk om A-,B-,C- enz... versies te "upgraden", d.m.v software-upgrades, naar een hogere versie-letter. Hardwarematig verandert er echter niets. Vandaar dat ik vroeg naar een achterzijde van je RNS510. (een PB is onderweg).

Ja klopt kijk naar die van mij, die geeft nu ook aan dat het een D versie is, maar de hardwareversie staat nog op H11 dat verandert niet door een update.

Bij KlouxOne is de hardware H04, wat duid op een vroege C versie, die waarschijnlijk nog niet de nieuwe ven heeft meegekregen
Dat kan, maar ook de hardwareversie kan veranderd worden door een upgrade. In zoverre zegt de weergave van hetgeen in het hiddenmenu staat niets over de hardware.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

wehoo schreef:
staffpride schreef:Ahumm... ;) Maar als het nummer op de sticker (onder de barcode) overeen komt met het nummer wat in de behuizing geslagen staat?

Ik heb een B en een heel ander nummer namelijk.
Dan kan dit betekenen dat het ingeslagen nummer is overgenomen op de sticker. ;)
Stickers zeggen echt niets over de echtheid, c.q. versie.
Men is zeer vindingrijk. 8-)
Denk dat je het nu wel erg ver zoekt, zoveel prijsverschil zit er ook niet in die dingen hoor. ;)

En wat ik al aangaf mijn B heeft een ander barcode/productnummer.

Plus dat KlouxOne de facturen(dus datum) van inbouw heeft. Klopt gewoon allemaal
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Gaat een beetje ver
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Denk dat je het nu wel erg ver zoekt, zoveel prijsverschil zit er ook niet in die dingen hoor. ;)
Plus dat KlouxOne de facturen(dus datum) van inbouw heeft. Klopt gewoon allemaal
Ik kan/wil niet in het openbaar oordelen over iemands versie. Vandaar dat ik dit meer in algemene zin wil benaderen.
Het prijsverschil tussen RNS510's die via de officiele kanalen, o.a. VW dealers of Electronica inbouwcentra nieuw worden aangeboden en de RNS510's die (ook nieuw) via bijv. Ebay worden aangeboden is (zeer) groot. Er is een 'levendige' handel in deze (meest) gestolen multimedia/navigatie apparatuur.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:
wehoo schreef: Dat kan, maar ook de hardwareversie kan veranderd worden door een upgrade. In zoverre zegt de weergave van hetgeen in het hiddenmenu staat niets over de hardware.
Heb nu al een paar keer een update gedaan, maar mijn hardwareversie in het hidden menu blijft gewoon hetzelfde.

en het is niet zo dat ze hem een paar jaar jonger hebben gemaakt, zou als ze in dit geval de boel geflest hebben om een paar maanden gaan.
Gaat een beetje ver al die moeite lijkt mij om een paar tientjes

Dat ze een sticker veranderen ok, maar hele menu's gaan veranderen en speciaal stickers aan laten passen op het nummer wat ingeslagen staat.................. zouden dan wel sufkutten zijn voor een paar tientjes
Tijdens mijn zoektocht naar een RNS510 werden een aantal B apparaten aangeboden als C apparaat. Het prijsverschil tussen een B apparaat en een C apparaat was, ruim een jaar geleden, aanzienlijk en zeker de moeite waard om te 'veranderen'.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

wehoo schreef:
staffpride schreef:Denk dat je het nu wel erg ver zoekt, zoveel prijsverschil zit er ook niet in die dingen hoor. ;)
Ik kan/wil niet in het openbaar oordelen over iemands versie. Vandaar dat ik dit meer in algemene zin wil benaderen.
Het prijsverschil tussen RNS510's die via de officiele kanalen, o.a. VW dealers of Electronica inbouwcentra nieuw worden aangeboden en de RNS510's die (ook nieuw) via bijv. Ebay worden aangeboden is (zeer) groot. Er is een 'levendige' handel in deze (meest) gestolen multimedia/navigatie apparatuur.

Ik weet de prijzen, maar het prijsverschil tussen een B en een vroege C is niet zodanig groot om er zoveel moeite voor te doen dat alles lijkt te kloppen.

strookt jouw ingeslagen nummer niet met je sticker en je hidden menu (wat je zelf hebt vrijgeschakeld) dan ben je idd genaaid!

Maar om een lang verhaal kort te houden en een welles nietes verhaal uit de weg te gaan houden we maar in het midden of de rns van KlouxOne een B of C versie is.
Wij zijn vandaag iig weer wat wijzer geworden over de rns en de mogelijkheden van het updaten. En niet door te lezen maar door te doen.

PS. je leest trouwens overal dat je contact tijdens het updaten uit moet. Bij mij doet hij het ook met contact aan :lol: conclusie: niet alles geloven wat je leest :!:
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

wehoo schreef:
staffpride schreef:
wehoo schreef: Dat kan, maar ook de hardwareversie kan veranderd worden door een upgrade. In zoverre zegt de weergave van hetgeen in het hiddenmenu staat niets over de hardware.
Heb nu al een paar keer een update gedaan, maar mijn hardwareversie in het hidden menu blijft gewoon hetzelfde.

en het is niet zo dat ze hem een paar jaar jonger hebben gemaakt, zou als ze in dit geval de boel geflest hebben om een paar maanden gaan.
Gaat een beetje ver al die moeite lijkt mij om een paar tientjes

Dat ze een sticker veranderen ok, maar hele menu's gaan veranderen en speciaal stickers aan laten passen op het nummer wat ingeslagen staat.................. zouden dan wel sufkutten zijn voor een paar tientjes
Tijdens mijn zoektocht naar een RNS510 werden een aantal B apparaten aangeboden als C apparaat. Het prijsverschil tussen een B apparaat en een C apparaat was, ruim een jaar geleden, aanzienlijk en zeker de moeite waard om te 'veranderen'.
ding kost toch nog geen 1700 euro nieuw? wat is aanzienlijk dan?
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Ik weet de prijzen, maar het prijsverschil tussen een B en een vroege C is niet zodanig groot om er zoveel moeite voor te doen dat alles lijkt te kloppen.

strookt jouw ingeslagen nummer niet met je sticker en je hidden menu (wat je zelf hebt vrijgeschakeld) dan ben je idd genaaid!

Maar om een lang verhaal kort te houden en een welles nietes verhaal uit de weg te gaan houden we maar in het midden of de rns van KlouxOne een B of C versie is.
Wij zijn vandaag iig weer wat wijzer geworden over de rns en de mogelijkheden van het updaten. En niet door te lezen maar door te doen.

PS. je leest trouwens overal dat je contact tijdens het updaten uit moet. Bij mij doet hij het ook met contact aan :lol: conclusie: niet alles geloven wat je leest :!:
Nee.. het prijsverschil tussen een B- en C- apparaat zal nu niet meer zo groot zijn. Gezien het uitkomen van nieuwere versies zal het prijsverschil tussen een (relatief) oudere versie en een net op de markt gekomen nieuwe versie weer groot zijn.
Een wellesnietes verhaal draagt nergens aan bij, vandaar dat een inhoudelijk bericht naar de persoon die het aangaat is gestuurd.
Als men alleen maar doet, zonder te lezen, waren er geen manuals nodig. ;)

Nieuwprijsindicatie als voorbeeld:
http://www.navishop.nl/volkswagen-rns-5 ... 3godhiyAig
http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rij ... ns510.html
http://www.ebay.de/itm/SKODA-RNS-510-na ... 1c2574593c
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Nee idd,
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Nou valt reuze mee, alleen de dealer is duur, maar is dan wel incl inbouw eventuele stuurwielbedieinings-interface, adapterkabel en navigatie DVD á € 199,-.

Maar daar heb ik nu de laatste versie van KlouxOne voor in de plaats op de HDD (7698)

Draait prima trouwens KlouxOne. Alles werkt een stuk sneller, zeker in combinatie met sw 3970
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Ik heb het inhoudelijke bericht ook mogen lezen en het verschil in de ventilators gezien. Maar de vraag die mij rest is, vanaf welke C versie is dat doorgevoerd, aangezien de C versie een lange uitgave van diverse opvolgende hardwareversies heeft.
Zover mijn informatie strekt, bij alle C- apparaten. Ook is aan de voorzijde de i-toets bij latere C-modellen vervangen door een * (sterretje). Dat hebben niet alle C-apparaten.
Er zijn ook gedurende korte duur zgn. "Vorserien" geweest bij de C-apparaten. Deze werden als C-apparaat verkocht, maar waren hardwarematig B-apparaten.

Voorbeeld over serienummers: De gekleurde letter geeft het bouwjaar aan:
Serienummer: VWZ6Z7T0527473 => Serienummer vervalst (G=2007, H=2008, J=2009, K=2010)

In de nieuwprijsindicatie is het Ebay-aanbod een E-versie. Het Navishopaanbod een C-versie. En de VW dealer geeft niet aan welke versie. In dat licht gezien is het Ebay-aanbod het meest gunstige. En juist bij die aanbiedingen lijkt het me zinvol om na te gaan in hoeverre dit een echt E- apparaat is. Zomaar een voorbeeld, zoals het er in de werkelijke wereld aan toe kan gaan. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:... de laatste versie van KlouxOne voor in de plaats op de HDD (7698) Draait prima trouwens KlouxOne.
Hier draait ook een KlouxOne versie. Of het de laatste is, weet ik niet. (kan ik nu niet zien :lol: ).
Gaat mij om de benaming van de tankstations, ook in het buitenland. En dat werkt perfect, vooral omdat ik de Aral Ultimate 102 moet hebben. En in de gelegenheid ben om die te halen. Daar ben ik hem (KlouxOne) nog steeds dankbaar voor. :idea:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

wehoo schreef: Voorbeeld over serienummers: De gekleurde letter geeft het bouwjaar aan:
Serienummer: VWZ6Z7T0527473 => Serienummer vervalst (G=2007, H=2008, J=2009, K=2010)
in KlouxOne zijn geval is het een L
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

wehoo schreef:
staffpride schreef:... de laatste versie van KlouxOne voor in de plaats op de HDD (7698) Draait prima trouwens KlouxOne.
Hier draait ook een KlouxOne versie. Of het de laatste is, weet ik niet. (kan ik nu niet zien :lol: ).
Gaat mij om de benaming van de tankstations, ook in het buitenland. En dat werkt perfect, vooral omdat ik de Aral Ultimate 102 moet hebben. En in de gelegenheid ben om die te halen. Daar ben ik hem (KlouxOne) nog steeds dankbaar voor. :idea:
Is niet de laatste versie die je hebt ;)
Ik heb hem namelijk vers van de pers, productieproces is namelijk deze avond afgerond en daarna gebrand 8-)

Maar ik vermoed dat hij zeer binnenkort de "handel" in gaat ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”