Heeft iemand zijn originele 'middendemper' verwijderd?
Heeft iemand zijn originele 'middendemper' verwijderd?
Op het Amerikaanse forum lees ik dat een aantal gasten hun originele 'middenmdemper' (heet die zo?) hebben verwijderd.
Filmpjes laten een mooi donker geluid horen.
Natuurlijk wil ik zelf het liefste een complete turbo back Milltek. Hier echter de centjes niet voor over en 2e hands duiken ze ook niet echt op.
Omdat mijn originele eindtips roestig zijn, wil ik deze vervangen voor twee mooie nieuwe (milltek gt80 look) sierstukken. Tevens zou ik 'iets' meer geluid willen, en bovenstaande lijkt mij een mooie oplossing. Een zaak als JMtuning waar ik dan de eindtips laat doen, kan vast ook erbij een mooie pijp lassen ipv deze middendemper.
En misschien ook nog de eerste kat uit de standaard DP slaan, waar hier ook al goede ervaringen mee zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Topic:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=170773
42DD verkoopt ze zelfs:
http://www.42draftdesigns.com/categorie ... nores.html
Filmpjes laten een mooi donker geluid horen.
Natuurlijk wil ik zelf het liefste een complete turbo back Milltek. Hier echter de centjes niet voor over en 2e hands duiken ze ook niet echt op.
Omdat mijn originele eindtips roestig zijn, wil ik deze vervangen voor twee mooie nieuwe (milltek gt80 look) sierstukken. Tevens zou ik 'iets' meer geluid willen, en bovenstaande lijkt mij een mooie oplossing. Een zaak als JMtuning waar ik dan de eindtips laat doen, kan vast ook erbij een mooie pijp lassen ipv deze middendemper.
En misschien ook nog de eerste kat uit de standaard DP slaan, waar hier ook al goede ervaringen mee zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Topic:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=170773
42DD verkoopt ze zelfs:
http://www.42draftdesigns.com/categorie ... nores.html
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Re: Heeft iemand zijn originele 'middendemper' verwijderd?
Ja, ik, maar bij een Golf VI.
Dus je weet hoe het klinkt, want op Fast Car kon je hem horen.
Dus je weet hoe het klinkt, want op Fast Car kon je hem horen.
Groeten, Nico
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Kijk hier eens naar Tim ziet er uit als een originele midden demper maar zit gewoon een buis in ! Meer geluid, meer vermogen en originele look . Voor weinig centen ! http://www.ebay.de/itm/MITTELSCHALLDAMP ... 105wt_1185
En wat voorbeeldfimpjes op mk5's en mk6's:
- NICO!
- Forumeigenaar
Op basis van deze filmpjes heb ik toen ook mijn besluit genomen.
Groeten, Nico
Thanks alvast kerels!
Nico ik was helaas niet op Fast Car festival. Dus jouw geluid niet gehoord.
Hoe bevalt het jou binnen en buiten de auto? Ook als je cruised op snelweg?
Waar heb jij het laten doen? Rest van je uitlaat is ook nog standaard?
Geluid van filmpjes lijkt me te bevallen...
Nico ik was helaas niet op Fast Car festival. Dus jouw geluid niet gehoord.
Hoe bevalt het jou binnen en buiten de auto? Ook als je cruised op snelweg?
Waar heb jij het laten doen? Rest van je uitlaat is ook nog standaard?
Geluid van filmpjes lijkt me te bevallen...
- NICO!
- Forumeigenaar
Ik heb het bij NMparts in Noordwijkerhout laten doen. Binnen en buiten de auto uitstekend, je valt er wel mee op, maar niet overdreven. In de auto is even wennen, want het geluid is wel echt anders en duidelijk luider. Ik vond het wel acceptabel, maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Groeten, Nico
Is het in de auto luider dan bijv een andere downpipe Nico? Of dan een volledige turbo back milltek? (ik weet hoe, zowel resonated als non resonated dit klonk op Chris zijn GTI. En dat vond ik netjes, maar moet voor mij echt niet luider)
- Verlengsnoer
Qua kosten zou je bij JM een kleine 70 voor de middendemper en 110 voor de eindtips kwijt zijn. Ik heb bijna voor deze oplossing gekozen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een "klep" welke ik wanneer ik wens open en dicht kan zetten.
Voor mij is dit ideaal en meestal staat de klep dicht. Ik zou er zelf niet aan moeten denken standaard zonder een demper rond te rijden. Maar alles went ook beetje herrie denk ik maar.
Achteraf had ik t geld dat in de klep ging zitten beter in een andere catback kunnen stoppen. Deze is nu de bottleneck aangezien ik wel een andere downpipe heb met sportcat 200 cells...
Voor mij is dit ideaal en meestal staat de klep dicht. Ik zou er zelf niet aan moeten denken standaard zonder een demper rond te rijden. Maar alles went ook beetje herrie denk ik maar.
Achteraf had ik t geld dat in de klep ging zitten beter in een andere catback kunnen stoppen. Deze is nu de bottleneck aangezien ik wel een andere downpipe heb met sportcat 200 cells...
Interessant! Hoe bedien je de klep en waar zit de klep?Verlengsnoer schreef:Qua kosten zou je bij JM een kleine 70 voor de middendemper en 110 voor de eindtips kwijt zijn. Ik heb bijna voor deze oplossing gekozen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een "klep" welke ik wanneer ik wens open en dicht kan zetten.
Ik ben ergens ontzettend benieuwd in vermogenstesten van bijv een volledig turboback systeem versus een systeem waarbij de voorkat uit de originele kat is gehaald en de middendemper is verwijderd (en misschien zelfs ook de einddemper, dat doen sommigen ook, maar ik vrees dat dat voor mij sowieso teveel herrie gaat geven).
Ik lees bijvoorbeeld al erg veel dat er steeds meer mensen zijn die kiezen voor het weghalen van de voorkat ipv een geheel andere dp ivm kosten vs extra winst.
Zo haalt 'sitechris' met deze combi al 307pk/427nm (http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=2650)
Want is jouw originele einddemper wel een echte 'bottleneck'? Draagt een einddemper van bijv Milltek echt bij aan noemenswaardig extra vermogen?
- Verlengsnoer

Mijn klep zit voor de einddemper gemonteerd, als ik deze openzet dan bypass ik de achterdemper waardoor ik sound krijg.

Ik wou eigenlijk ook alleen mijn middendemper er tussen uit halen, klinkt t goed dan klinkt t goed anders kun je moeilijk terug. Vandaar mijn klep oplossing...
Wat vet! Bedankt voor je duidelijke foto's.
Dus als jij je klep nu open zet, en dus de einddemper passeert, dan heb je niet enkel extra geluid, maar ook extra vermogen?! Merk je dit goed?
Zo'n klep zal wel prijzig zijn.
Zou het verwijderen van de middendemper (zoals dus mijn plan) net zo veel 'herrie' maken als het niet gebruiken van een einddemper (zoals dus bij jou met klep open)?
Of blijft het geluid met enkel verwijderde middendemper toch wat genuanceerder.
Want wil hem de auto gewoon dagelijks gebruiken en op oa cruise snelheid er geen last van hebben.
Dus als jij je klep nu open zet, en dus de einddemper passeert, dan heb je niet enkel extra geluid, maar ook extra vermogen?! Merk je dit goed?
Zo'n klep zal wel prijzig zijn.
Zou het verwijderen van de middendemper (zoals dus mijn plan) net zo veel 'herrie' maken als het niet gebruiken van een einddemper (zoals dus bij jou met klep open)?
Of blijft het geluid met enkel verwijderde middendemper toch wat genuanceerder.
Want wil hem de auto gewoon dagelijks gebruiken en op oa cruise snelheid er geen last van hebben.
- Verlengsnoer
Ik heb niet de illusie dat ik meer vermogen heb met de klep open.....Of een middendemper meer dempt dan een eind demper weet ik niet...Ik had wel de keuze de klep voor de middendemper te plaatsen maar dit werd afgeraden omdat ik dan met de klep open helemaal geen demper ertussen zou hebben zitten
...
Je zou altijd even langs kunnen rijden om mee te rijden en te luisteren hoe het klinkt. MackDennis woont in de buurt en dan weet je ook meteen hoe het klinkt als je van voor naar achter zou vervangen...Kan me voorstellen dat je dit te luid zou vinden
...

Je zou altijd even langs kunnen rijden om mee te rijden en te luisteren hoe het klinkt. MackDennis woont in de buurt en dan weet je ook meteen hoe het klinkt als je van voor naar achter zou vervangen...Kan me voorstellen dat je dit te luid zou vinden

Bedankt kerel! Waar woon je eigenlijk?
Heb je toen bij JD gerold met de klep open of dicht?
Meen dater wat discussie in het rollenbankuitdraaientopic omdat jij iets meer vermogen had verwacht/gehoopt uit jouw ed30?
Meen dater wat discussie in het rollenbankuitdraaientopic omdat jij iets meer vermogen had verwacht/gehoopt uit jouw ed30?
- Verlengsnoer
Timvgti schreef:Bedankt kerel! Waar woon je eigenlijk?
Pb verstuurd
Heeft iemand ooit nog zijn middendemper verwijderd?
Ik zit hier nog steeds aan te denken ipv het verwijderen van de voorste kat in de originele downpipe, daar ik daarvan steeds meer hoor dat er amper verschil in geluid is (en dat is de rede dat ik het, naast het kleine beetje extra vermogen, wil doen. Verder ben ik met de katmod bang dat het motormanagementlampje gaat branden door de foute O2 waardes, waar ik ook niet op zit te wachten).
Het geluid na het verwijderen van de middendemper klinkt nog steeds erg lekker, alleen wil ik niet dat het 'te' hard wordt en er mag ook geen 'dreun' in het interieur komen...
De rede dat ik dit topic weer omhoog haal is omdat ik dit dan mooi kan laten doen icm de vervanging van de originele sierstukken voor grotere bij Lynx Car Design (zie groupbuy topic daarover).
Ik zit hier nog steeds aan te denken ipv het verwijderen van de voorste kat in de originele downpipe, daar ik daarvan steeds meer hoor dat er amper verschil in geluid is (en dat is de rede dat ik het, naast het kleine beetje extra vermogen, wil doen. Verder ben ik met de katmod bang dat het motormanagementlampje gaat branden door de foute O2 waardes, waar ik ook niet op zit te wachten).
Het geluid na het verwijderen van de middendemper klinkt nog steeds erg lekker, alleen wil ik niet dat het 'te' hard wordt en er mag ook geen 'dreun' in het interieur komen...
De rede dat ik dit topic weer omhoog haal is omdat ik dit dan mooi kan laten doen icm de vervanging van de originele sierstukken voor grotere bij Lynx Car Design (zie groupbuy topic daarover).
raceland heeft een tussendemper vervang pijp
(en een mooie downpipe met zonder kat
)
(en een mooie downpipe met zonder kat

Ik heb een paar weken geleden de middendemper weg laten halen, dit was toevallig ook bij Lynx. Het bied idd een flink verschil. Ben er zelf blij mee maar kan je wel zeggen dat vooral bij gas los een flinke dreun vanbinnen te horen is. Als ik gewoon 100 rij hoor je bijna niks. Ik ben er 3 november dus kan het dan laten horen 

Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- Edition30
- Type auto: Edition 30
@Timvgti
Het verwijderen van je eerste kat levert alleen wat brabbel effect op bij gasloslaten, leuk, maar het effect op het opspoelen van de turbo is merkbaar en daar ging het om.
Van het weekend was ik mijn auto even van onderen aan het bewonderen en ik zag dat er best ruimte is om langs de middendemper een extra pijp te maken (volgens mij dan) als by-pass. Als je dit kan laten maken en dan eventueel met een mechanische klep (handbediend door even onder de auto te gaan liggen), zou dit de perfecte oplossing zijn, althans in mijn optiek. Wat meer geluid of minder geluid naar keuze, bijvoorbeeld voor de vakantie even de klep dicht zetten.
Het verwijderen van je eerste kat levert alleen wat brabbel effect op bij gasloslaten, leuk, maar het effect op het opspoelen van de turbo is merkbaar en daar ging het om.
Van het weekend was ik mijn auto even van onderen aan het bewonderen en ik zag dat er best ruimte is om langs de middendemper een extra pijp te maken (volgens mij dan) als by-pass. Als je dit kan laten maken en dan eventueel met een mechanische klep (handbediend door even onder de auto te gaan liggen), zou dit de perfecte oplossing zijn, althans in mijn optiek. Wat meer geluid of minder geluid naar keuze, bijvoorbeeld voor de vakantie even de klep dicht zetten.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem