BZB/Hans Sloot open kat dag 2012!!!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Tim240
Type auto: Golf MK5 GTI LE 240

Re: BZB/Hans Sloot open kat dag 2012!!!

Bericht door Tim240 »

Goed idee jongens!!

Ik wil iig graag als toeschouwer komen(moet ik natuurlijk wel kunnen die dag) ook heb ik interesse in het verwijderen van de kat. Maar wacht de prijs nog wel even af. :D Het lijkt mij iig heel gezellig!
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Jammer dat er geen extra geluid/plofjes bij jou zijn!
Ik had begrepen van anderen dat er weldegelijk een verschil in geluid en ook zeer zeker in performance (langer vasthouden bij hogere toeren) te merken was...
MatthijsGTI
Type auto: Golf ED30

Bericht door MatthijsGTI »

Zou bij deze dag ook Graag als (enthousiaste) toeschouwer aanwezig zijn!:)

Groeten,

Matthijs
Patrick B
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Patrick B »

Mocht het zover komen bij jd en hans denk ik wel dat ik mijn auto laat chippen die bewuste dag
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Gijs82

Bericht door Gijs82 »

Hier ook interesse in een jd chip. Ligt aan de omstandigheden...
Golf 5 GTI RED
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Girlzdad
Type auto: Trabant

Bericht door Girlzdad »

Ik ben van mening dat het geluid onder bij de kat wat duidelijker te horen is.
Je moet niet denken dat het een wereld van een verschil is ;)
kwa performance kan ik niks zeggen omdat mijn chiptuning is verwijderd.
Voor de kat-mod had ik dus een chiptuning en erna niet meer.
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Groet RobvR
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?
Afbeelding
s3.

Bericht door s3. »

RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Zelfde ervaring hier. Dacht precies hetzelfde als jou.
Als de monteur dit voor het eerst gaat doen, dan zal het wat tijd in beslag nemen (1,5uur, demonteren duurt lang). Als het dan €150,- gaat kosten, dan zou ik liever doorsparen voor een aftermarket DP. Het is dat ik het met tegendienst "gratis" kon laten doen.
Als je dit voor het chippen uitvoert, dan denk ik dat je tuner hier wel beter op kan inspelen dan dat je het achteraf laat doen.
Patrick B

Bericht door Patrick B »

Mijn voorkat is ook leeggehaald ik wil die dag best ruilen met een pijp waar de voorkat nog dicht zit.

Die dag of daar voor laat ik toch een andere downpipe monteren (aftermarket ebay pijpje).

Niet duur en lijkt me ook wel goed.

http://www.ebay.nl/itm/120993228420?ssP ... 1423.l2649

http://www.ebay.nl/itm/221128808032?ssP ... 1423.l2649

De pijp die er nu onder zit is van bouwjaar 2008.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
RobvR

Bericht door RobvR »

Crokko schreef:
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.
Groet RobvR
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

RobvR schreef:
Crokko schreef:
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.
Ach jee, ja zo kan het soms lopen. Net even anders als je misschien had gewild. :)
Afbeelding
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.

Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend ;) ).
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Tim240
Type auto: Golf MK5 GTI LE 240

Bericht door Tim240 »

Patrick B schreef:Mijn voorkat is ook leeggehaald ik wil die dag best ruilen met een pijp waar de voorkat nog dicht zit.

Die dag of daar voor laat ik toch een andere downpipe monteren (aftermarket ebay pijpje).

Niet duur en lijkt me ook wel goed.

http://www.ebay.nl/itm/120993228420?ssP ... 1423.l2649

http://www.ebay.nl/itm/221128808032?ssP ... 1423.l2649

De pijp die er nu onder zit is van bouwjaar 2008.
Ik wil wel met je ruilen hoor. Mijn downpijp komt uit 2009(op kenteken) waar is die van jou leeg gehaald?
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Golddigger
Type auto: Passat R36

Bericht door Golddigger »

ik heb eventueel nog een orginele downpipe liggen van een ed30 van 2007.. voor degene die zijn uitlaat orgineel wil laten.. ik doe er niks mee dus als ik iemand een plezier mee kan doen voor een symbolisch bedrag mag die weg
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler

Passat R36 2009 335pk/400nm
kevin78

Bericht door kevin78 »

@golddigger.. Is deze Downpipe anders dan van een gewone V gti ??
RobvR

Bericht door RobvR »

Edition30 schreef:
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend ;) ).
:lol: ... helaas is bij mij de brabbel (bijna verdwenen na het verpulveren van de kat)minder geworden na gas loslaten (prettig dat ik nu een veel beter alternatief heb: .. de mk1 :mrgreen: )
Groet RobvR
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

@Rob, heb je eindelijk een MK1?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Girlzdad
Type auto: Trabant

Bericht door Girlzdad »

Edition30 schreef:
Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.

Die brabbel is wat ik ook bedoel :)
Ik heb geen DSG misschien dat dat het verschil maakt ?
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Groeten, Nico
Golddigger
Type auto: Passat R36

Bericht door Golddigger »

@kevin.. volgens mij is deze gewoon hetzelfde als de gewone idd..
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler

Passat R36 2009 335pk/400nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”