Ik wil iig graag als toeschouwer komen(moet ik natuurlijk wel kunnen die dag) ook heb ik interesse in het verwijderen van de kat. Maar wacht de prijs nog wel even af.

Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Zelfde ervaring hier. Dacht precies hetzelfde als jou.RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.Crokko schreef:Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
Ach jee, ja zo kan het soms lopen. Net even anders als je misschien had gewild.RobvR schreef:De kat is na de tuning verwijderd. De gti was al gechipt toen ik de info op het forum las anders had ik het omgedraaid.Crokko schreef:Is de kat verwijderd, voor of na de tuning?RobvR schreef:Na mn kat-verwijdering heb ik niets gemerkt van meer vermogen of een ander geluid. Alleen bij "gas los" is het roggeltje (nog) minder helaas. Maar als je ziet wat voor fijnmazig ding eruit wordt geslepen dan zou je toch denken dat het wat uit moet maken.
In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Ik wil wel met je ruilen hoor. Mijn downpijp komt uit 2009(op kenteken) waar is die van jou leeg gehaald?Patrick B schreef:Mijn voorkat is ook leeggehaald ik wil die dag best ruilen met een pijp waar de voorkat nog dicht zit.
Die dag of daar voor laat ik toch een andere downpipe monteren (aftermarket ebay pijpje).
Niet duur en lijkt me ook wel goed.
http://www.ebay.nl/itm/120993228420?ssP ... 1423.l2649
http://www.ebay.nl/itm/221128808032?ssP ... 1423.l2649
De pijp die er nu onder zit is van bouwjaar 2008.
Edition30 schreef:
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend).
Die brabbel is wat ik ook bedoelEdition30 schreef:In absolute zin krijg je er natuurlijk geen vermogen bij (het maximum is afgeregeld), maar wel wordt het opspoelen van de turbo beter (lees sneller), hierdoor zal de auto vlotter oppakken en sneller in toeren klimmen. Verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar het is wel merkbaar. Wat Rob ook vertelde, als je ziet waar de uitlaatgassen doorheen moeten worden gesperst bij de 1e kat, dan zou je eigenlijk veel meer resultaat verwachten.Chris5gti schreef:Het valt mij op dat veel mensen denken er vermogen of geluid bij te krijgen zonder de eerste kat . Dit word echter gedaan zodat je turbo sneller zijn temperatuur kwijt kan en minder tegendruk heeft, icm met een chiptuning waar je turbodruk word opgevoerd . Je zal er verder zonder chip niks van merken . (behalve bij een log de uitlaatgas temp )
Oh ja, het geluid kan je zeker wel waarnemen, wanneer je gas loslaat zit er een lekkere "brabbel-brabbel-brabbel-......." in (geluid is bij benadering en er kunnen geen rechten aan worden ontleend).
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten